Millaista musiikkia teidän lapset kuuntelee?
Minkä ikäiset lapset?
Huvikseni vaan kyselen.. =)
Meillä eskarilainen poika tykkää Hevisauruksesta, mutta kuuntelee mielellään myös muuta "heviä", varsinkin kasariheviä.. =)
Nyt näki mainoksen uudesta Smurffi-levystä, ja sen haluaa omilla rahoillaan ostaa.
Aikuisten musiikkia kuuntelee myös mielellään, mutta ei niitä kuitenkaan halua itselleen ostaa..=)
Tyttö 3v. innostu täysin Hevisauruksesta kun kävi niiden keikalla, ei Titit enää kiinnosta. =) Lauleskelee sauruksen biisejä itsekseen siinä missä poikakin.
Kommentit (29)
Meillä 6-vuotias poika kuuntelew pääosin suomalaista räppiä. "kovimpia sanoja" taitavat olla julma-henri, ambassa, petri nygård, asa, yms... Tykkää kuulemma kuunnella räppiä, koska se on niin "menevää". Välillä hurjaa kuunnella kun 6-vuotias kuuntelee niin rankkaa musiikkia, mutta makunsa kullakin. Itse kuuntelen rockia, mm. Mötley Crüe on yksi suosikkejani.
Lapset ovat 7v ja 4v. ja kuuntelevat samaa kuin minä ja isänsä, eli esimerkiksi heviä, suomiräppiä, psykedeelistä trancea, psybient/dub/ambient -musiikkia sekä spirituaalista "new age"/meditointi -musiikkia jne. Suomiräpin kuuntelun suhteen olemme hieman tarkkoja kyllä, koska niissä kiroillaan paljon ja käytetään kieltä jota emme toivo lapsemme käyttävän. Kuuntelevat toki lastenmusiikkiakin, mutta usein haluavat itse kuunnella äidin ja isin musiikkia, tykkäävät esimerkiksi tanssia psykedeelisen trancen tahtiin.
Vanhempi on nyt koulukavereilta oppinut myös jotain radiohittien kuuntelua, mutta ei ainakaan vielä ole niistä niin innostunut, että kotona tarvitsisi hirveästi kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:32"]
Lapset ovat 7v ja 4v. ja kuuntelevat samaa kuin minä ja isänsä, eli esimerkiksi heviä, suomiräppiä, psykedeelistä trancea, psybient/dub/ambient -musiikkia sekä spirituaalista "new age"/meditointi -musiikkia jne.
[/quote]
Kiva kuulla, että muidenkin pienet lapset tykkäävät konemusiikista ja tanssimisesta sen tahtiin! En ole hirveästi perehtynyt psykedeeliseen tranceen, olemme kuunnelleet lähinnä ihan tavallista trancea sekä esimerkiksi drum'n'bassia. Lapset tykkäävät tosi paljon tanssia trancen tahdissa, ihan kuten vanhempansakin. Olisiko sinulla suositella jotain tiettyä psykedeelisen trancen artistia mistä lapsenne erityisesti pitävät?
Entä onko kenellekään käytössä jotain unimusiikkeja joita soitatte lapsille nukkumaan mennessä vai laitatteko lapset aina hiljaisuudessa nukkumaan? Jos käytätte musiikkia, laittaisitteko jotain artisteja/biisien nimiä/linkkejä biiseihin? Nukahtavatko lapset paremmin musiikin kanssa?
Meillä aika pitkälti sitä, mitä miehen kanssa kuunnellaan.
Mä kuuntelen paljon klassista, jazzia, saksalaista poppia/rockia, jonkun verran maailmanmusiikkia, 30-40-luvun chansoneita ja schlagereita, Sinatraa, Ankaa yms. Mies kuuntelee jotain Anjunabeatsia, Rihannaa, Lana Del Rayta, The Script, Swedish House Mafia, yms.
Sitten ollaan ostettu jotain lasten levyjä. Ulkomailta jotain, mitä on siellä ollut suosittujen hyllyssä. Yksisarvinen ja sadepuu on suosikkini, samoin Pessi Levannon Vuohi-levyt on ihan ykkösiä. Hevisauruksia ja titejä meille ei tule.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2010 klo 12:04"]
tällä hetkellä menossa kaveripiirissä joku ihme rap/hiphop-villitys. Saan siis "nautiskella" päivittäin artisteista Cheek, Fintelligents, Pikku G, Elastinen jne.
[/quote]
Eli kuuntelevat lastenmusiikkia ;)
Hei vastatkaa mulle ! miksi ihmeessä lapsille soitetaan niin paljon "huonoa" musiikkia ? Toki on makuasia mitä se on mutta esim edellä mainitut smurffit, hannah montana, hevisaurus yms niin en ymmärrä herättääkö ne mielihyvän tunteita kenessäkään muissa kuin lapsissa ? ja että miksi ei lapsi haluaisi kuunnella puhtaita instrumentteja ja oikean ihmisen lauluääntä noiden kone-smurffi äänien sijaan ? eikö se kävisi jotenkin järkeen enemmän ?