Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli 7 v väli synnytyksissä?

Vierailija
17.11.2010 |

Mulla tulee yli 9 vuoden väli edelliseen synnytykseen.

Kyselisinkin kokemuksia niiltä, joilla synnytysten väli on ollut esim. yli 7 v. Miten viimeinen synnytys on mennyt? Onko ollut helpompi vai onko ollut ikäänkuin ensisynnytys?

Mulla oli ekan ja toka ikäero yli 4v ja silloin kätilöt puhuivat, että jos synnytysten väli on yli 4 v niin synnytys tulee olemaan ensisynnytystä vastaava. Itselläni tuo toinen synnytys oli kuitenkin huomattavasti helpompi. Kesti vain 8 h ja ei millään tavalla ollut kuin ensisynnytys.

Nyt jännittää miten kolmannen kanssa käy. Onko helpompi kuin ensisynnytys (joka oli järkyttävän pitkä) vai onko kuten toinen synnytys vai kenties vielä helpompi?

Onko ketään kätilöä paikalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys oli pitkä ja hankala, 6 vuoden päästä tapahtunut toinen helppo, kolmas 5 vuoden päästä vaikea. Enemmän on vaikuttanut synnytyksiin lapsen koko (1. ja 3. isoja) kuin ikäero.

Vierailija
2/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen ja neljännen välissä. Sikäli vähän poikkeava synnytys, että käynnistettiin jo 37+4 aika epäkypsässä tilanteessa.

Käynnistelyyn meni siis aikaa 2 vuorkautta ja synnytys oli valehtelematta kaikkein karmein näistä viidestä. Ainoa johon otin epidsaalin ja se oli todella huono. Kipu oli niin kova, että toivoin vain tajun lähtemistä eikä niin käynyt.

Viides syntyi tästä vuoden päästä ja oli paljon nopeampi ja helmpompi (käynnistys rv 37 aamulla, vauva syntyi illalla). Spinaali vei kivun täydellisesti pois. Jouduttiin tekemään eppari imukupin ja kiireen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kesti 12 tuntia ja toinen 2 tuntia.

Vierailija
4/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka synnytys 7v:n päästä, melko normaali kait oli. Siitä ei jäänyt traumaa.

Se täytyy kyllä sanoa, että ekan synnytyksen jälkeen alapää ja vatsa palautui ennalleen, vaikka piiiitkään kestikin. Tokan synnytyksen jälkeen olen kuin norsulauman alle jäänyt, mutta ilman jälkituskaa ja kipua...

Vierailija
5/5 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin seuraava 2v myöhemmin helppo, seuraava 1v myöh. helppo seuraava 5v myöhemmin helppo.

eka käynnistettiin ja olin todella kipeä.Seuraavat helppoja vaikka yks käynnistettiin niistäkin.

Uskon että eka oli paha kun en tienyt mitä on tulossa. Kaikki syntyneet alle 5h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä