Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v meinaa tukehtua yskäänsä öisin :( Missä syy?

Vierailija
15.11.2010 |

Sairasti tavisflunssan vajaa kuukausi sitten ja siitä asti on köhinyt,aamuyöllä ja aamulla pahiten.Ei ole korvatulehdusta eikä muutakaan sellaista.Tyhjensin nyt koko huoneen tekstiileistä,pesen ja tuuletan ne kaikki sekä siivoan huoneen perusteellisesti,saa nähdä auttaako..Tänään aamulla sanoi että silmiä kuumottaa ja kirvelee,voisko olla jotain pölyallergiaa tms?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastetaan poskiontelo- ja korvatulehduksia pitkän flunssan jälkeen.

Minulla poskiontelotulehduksen ainoa oire on 'tukehtumisen tunne öisin'. Limaa valuu niin paljon kurkkuun että tuntuu siltä kuin tukehtuisi :/

Mistä voit varmasti tietää ettei ole korvatulehdusta. Ei ne lääkäritkään sitä aina osaa diagnosoida. Meilläkään ei muka ollut pojalla korvatulehdusta tk-lääkärin mielestä. Samana päivänä kuitenkin korvalääkäri diagnosoi pahan tulehduksen kummassakin korvassa sekä liimakorvan.

Vierailija
2/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on infektioastma, eli joka flunssassa pitää aloittaa astmalääkitys, tai yöt on kuvailemasi kaltaisia. Käytä uudelleen lääkärissä tarkistuksessa tai allergiatesteissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole keuhkokuume? Se voi olla nimittäin myös kuumeeton. Itse yskin kovaa ja syvältä, kunnes päivystyksestä siirrettiin sairaalan keuhko-osastolle keuhkokuumeen takia. Kuumetta tosin oli minulla ja ctp todella korkea.

Vierailija
4/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hinkunut edes. Vasta viides lääkäri tunnisti tapauksen, eikä lääkitys enää silloin auttanut. Piti yskiä vain kunnes tauti talttui itsestään (useita kuukausia).

Vierailija
5/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä lasta ei viedä lääkäriin,jos yskii niin että on tukehtua? Eiköhän sieltä saisi paremman diagnoosin kuin tältä palstalta. Siis jos lasta ei ole tutkittu voi tosiaan olla keuhkoputkentulehdus,poskiontelontulehdus,keuhkokuume ym. Ehdottomasti lääkäriin heti! Keuhkokuume esim. voi olla salakavala,sen saattaa itsekin huomata kun lapsi nukkuu ja laittaa korvan lapsen rinnalle. Keuhkokuumeessa kuuluu keuhkoista pientä ritinää,mutta aina ei tosiaankaan kuulu ilman stetoskooppia. Ja kun pääsee pahaks,ollaankin sit jo sairaalassa. Ja vaikka olis tutkittu viikko pari sitten,eikä mitään löytynyt,nyt voi jo löytyä.

Vierailija
6/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai keuhkoputkentulehdukselta. Poskiontelontulehdukselta ehkä enemmän.

Vierailija
7/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain altis yskimään pitkään flunssan jälkeen. Kuten minä ja lapseni. Yskin viisi viikkoa kuin keuhkotautinen. Otamme lapsen kanssa Ventolinea iltaisin. Helpottaa liman irtoamista. Emme ole astmaatikkoja.

Vierailija
8/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireili vain yöllisenä yskänä.

Vierailija
9/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti olen joka vuosi sairastanut vähintään yhden keuhkoputkentulehduksen, jossa on kuvailemasi kaltaisia oireita. Yleensä keuhkoputkentulehdus on voinut jatkua jo pitkäänkin vaikka olen ollut muuten ihan ok, eli esim. ei ole ollut kuumetta.

Sisarellani oli samanlaisia oireita, kun hänelle puhkesi astma.

Pölystä ja homeesta tuo voi johtua myös. Siivoa huone perusteellisesti ja lisäksi vie lapsi lääkäriin. Älä vie tilaan mattoa, ainakaan mitään pitkänukkaista tai keinokuituista. Pesty räsymatto on ok. Pese ja mankeloi vuodevaatteet, vaihda patja. Patja on usein kamala pölypesä, jos on monta vuotta vanha. Eihän lapsella ole mitään vanhaa pehmolelua unikaverina?

Vierailija
10/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kenelläkään ole keuhkoputkentulehdusta tai muuta, enkä usko, että astmakaan yhtäkkiä koko perheen kimppuun hyökkäisi. Sairastettiin kaikki normaaliflunssaa, joka muuttui sitkeän limaiseksi yskäksi.

Mulla on ihan normaalia, että sairastan talvella kahden kuukauden yskän, ilman mitään sen kummempaa tautia.

Vierailija
11/11 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkittynyt yöyskä on oireena. Lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän