G: ruokakauppatapanne?
1) Käydään lähikaupassa 2-4krt/vko, pieniä kertaostoksia
2) Käydään isossa marketissa 1krt/vko tai harvemmin
3) joku sekamuoto
Käyttekö kaupassa yksin, lasten vai koko perheen voimin?
Kommentit (5)
Emme koskaan käy koko perhe kaupassa, minä hoidan ostokset 96% ja mies käy jos olen sairaana.
Yleensä ehkä käydään kerran viikossa isossa marketissa koko perheellä ja muulloin sitten minä+lapset tai mies+lapset tai minä yksin tai mies yksin tai vanhin lapsi yksin käydään hakemassa täydennystä.
Isossa kaupassa ei tarvi käydä kuin kerran viikossa, koska maito haetaan lähitilalta ja leipä ostetaan kerran kuussa tehtaanmyymälästä. Täydennykset on sitten lähinnä sitä kun joku herkutteluruoka tai vaikka salaatti loppuu. Tai seuraavan päivän aterialta puuttuu vaikka pasta.
Kaksi kertaa marketissa/viikko, mies käy yksin tai kaikki kolme yhdessä. Lisäksi tilaan kotiin, haen postipaketteja tai poikkean kaupungin hippikaupassa täydentämässä, mitä marketista ei löydy.
Kädet ei riitä kuin yhteen kauppakassiin kerrallaan, toinen käsi on varattu taaperon kiinni pitämiseen ja kantamiseen tarvittaessa.
Töistä tullessa, polkupyörällä, yksin, matkaa reilut 2km. Ehkä kerran kuussa tulee käytyä autolla isossa marketissa, kun on sinne suuntaan muutakin asiaa. Silloin tuodaan vessapaperit ja muut pyörällä hankalat kuljettaa.