Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G. Mikä sinä näistä olit kouluaikoinasi ------>

Vierailija
10.11.2010 |

a. Kiusaaja

b. Kiusattu

c. Se suosittu

d. Ujo/en kukaan

e. Ihan joku vaan muiden joukossa (normaali koululainen)

+ Ja jos osaat vastata niin kerro miksi?

Minä: 1-7 luokat kiusattu (syytä en tiedä vieläkään miksi minua kiusattiin)

8-9 + ammattikoulu suosittu (vaihdoin tyyliä, asennetta, kavereita ja loppui kiusaaminenkin)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kiusannut koskaan ketään, mutta poltin tupakkaa, eka kerran maistoin alkoholia jo seiskalla, lintsailin jne enkä mä kuitenkaan koe olleeni mikään pahis, koskaan en opeille huudellut tms.

Vierailija
2/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä, että tulin kaikkien kanssa toimeen. Luokan hissukkka lukutoukat tykkäsivät minusta vaikka pääasiassa liikuin luokan häiriköiden kanssa. Olin enemmän sellainen jokapaikan sovittelija. No, vielä nykyäänkin "saan" toimia diplomaattina tuossa roolissa. Toisaalta se on ihan kiva rooli ja antaa paljon, joskin hiukan raskas joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

B) ala-asteella kiusattu tai huomaamaton

C) yläasteella "en kukaan", tai yksi muista

D) lukiossa suosittu

Ala-asteen kiusaaminen johtui varmaan siitä, että olin samalla luokalla naapurin pojan kanssa ja hän ei voinut sietää minua. Kiusaaminen ei koskaan ollut mitään väkivaltaa tms, vaan sellaista joukon yllyttämistä naureskeluun ja naljailuun. Kavereitakin oli paljon, mutta nimenomaan pojat kiusasivat tämän yhden k*sipään johdolla.

Yläasteella olin jo rohkeampi, jos joku naljaili, osasin puolustaa itseäni ja sanoin näpäkästi takaisin.

Lukioon mennessäni en tuntenut sieltä ennestään ketään. Olin siis tyttö vailla aiempaa historiaa, ja näin ollen pääsin aloittamaan ns. nollasta. Yht' äkkiä olinkin suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa. Toki tämä nosti itsetuntoa ja sosiaalisuuteni kasvoi sitä myötä entisestään.

Oivoi, lukio oli ihanaa aikaa :)

Vierailija
4/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät näemmä aivan väärin, mutta tulee varmaan silti ymmärretyksi pointti ;)

B) ala-asteella kiusattu tai huomaamaton

C) yläasteella "en kukaan", tai yksi muista

D) lukiossa suosittu

Ala-asteen kiusaaminen johtui varmaan siitä, että olin samalla luokalla naapurin pojan kanssa ja hän ei voinut sietää minua. Kiusaaminen ei koskaan ollut mitään väkivaltaa tms, vaan sellaista joukon yllyttämistä naureskeluun ja naljailuun. Kavereitakin oli paljon, mutta nimenomaan pojat kiusasivat tämän yhden k*sipään johdolla.

Yläasteella olin jo rohkeampi, jos joku naljaili, osasin puolustaa itseäni ja sanoin näpäkästi takaisin.

Lukioon mennessäni en tuntenut sieltä ennestään ketään. Olin siis tyttö vailla aiempaa historiaa, ja näin ollen pääsin aloittamaan ns. nollasta. Yht' äkkiä olinkin suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa. Toki tämä nosti itsetuntoa ja sosiaalisuuteni kasvoi sitä myötä entisestään.

Oivoi, lukio oli ihanaa aikaa :)

Vierailija
5/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen. Tulin kaikkien kanssa toimeen, luokan kovisten ja luokan hiljaisten. Kavereita oli, mutta en nyt mikään luokan johtotähti ollut. Veljien parissa kasvaneena osasin puolustaa itseäni, mutta toisaalta pidin yhteyttä myös hiljaisiin ja pyrin yhtä ujoa suojelemaan.

Vierailija
6/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tytön, joka nyt aikuisiällä on todennut olleensa mulle kateellinen, syytä en tiedä. Kiusatuksi en joutunut, koska osaan pitää puoliani ja minä olin se, joka yläasteella puuttui kiusaamiseen, jos sitä huomasi. Oli pakko olla aika "kovapintainenkin" välillä, sillä vaihdoin muuttojen vuoksi koulua peruskouluaikana 6 kertaa ja aina oli aloitettava kavereiden hankkiminen alusta.

Vierailija
7/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin suosittu,mutta kuitenkin olin ihan tavallinen muiden joukossa,jostain syystä tulin toimeen sekä kiusaajien,että kiusattujen kanssa,kovisten,syrjäytyneiden ym

Vierailija
8/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokat 1-6: tavis

luokat 7-8: kiusattu

9-luokka + lukio: tavis

opiskeluaikana: tavis tai suosittu (ryhmästä riippuen)

työelämässä: tavis tai suosittu (paitsi yhdessä paikassa kiusattu)

Kiusaaminen on johtunut kaikissa tapauksissa siitä, että olen ollut liian erilainen ko. ryhmään.

En ole ollut riittävän urheilullinen/vilkas/ulospäinsuuntautunut.

Sille, että olen hieman kömpelö ja pallopeleissä täysi tumpelo en oikein mahda mitään. Enkä hitaana ja rauhallisena osaa muuttua vilkkaaksi ja ulospäinsuuntautuneeksi. En vaikka kuinka kiusattaisiin.

Vierailija
9/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa saman lukuvuoden aikanakin välillä.

Vierailija
10/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa tyyliä ja asennetta siihen nähden?

Vierailija
11/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita kaikissa edellämainituissa ryhmissä, kameleonttina olin itse milloin mitäkin... Paitsi ehkä a). En muista ketään kiusanneeni.

Vierailija
12/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tavis, mutta sellainen vähän kumma hiihtäjä. Hyvä koulumenestys, mutta nihkeä asenne osallistumiseen luokassa ja kummia ja arveluttavia projekteja menossa.

Vierailija
13/13 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oman tieni kulkija, enkä mennyt massan mukana. Välillä joku yritti siitä tietysti kiusatakin, mutta en siitä välittänyt tippaakaan. Muutamia hyviä kavereita oli sekä koulussa että koulun ulkopuolella.