Loppuraskaus ja syömisestä aiheutuva paha olo?
Kohta pyörähtää käyntiin yhdeksäs raskauskuukausi. Yritän syödä pieniä annoksia kerrallaan, mutta joka kerta syömisen jälkeen tulee huono olo. Tämä on ilmeisesti ihan normaalia, mutta olisiko vinkkejä miten pahaaoloa voisi helpottaa tai vaikka välttyä siltä kokonaan?
Kommentit (5)
Järkyttävää. No, eipä pääse paino ihan hirveästi karkaamaan lapasista kun ei pysty syömään mitään pizzoja ym. rasvaruokia. Mielelläni söisin enemmän, mutta kun ei vaan voi. Silti tulee aina vähän syötyä liikaa kun ei vaan opi, ettei niinkään paljoa VOI syödä. Paino ei ole juuri mulla noussut enää. Entäs sulla?
viimeiset pari kuukautta on itse asiassa laskenut vähän, tosin se on johtunut pahasta närästyksestä.
Tällä hetkellä tuntuu, että ainoa tapa välttää pahaa oloa olisi olla kokonaan syömättä, koska esim. omena tai yksi pieni voileipä aiheuttaa huonon olon. :( Mutta toisaalta olen sitten huolissani mitä syömättömyys aiheuttaa vauvalle.
ap
Neuvolassa käskivät käyttää renniee max 12kpl/pv. Vähän auttoi, mutta ei kokonaan. Loppuajan pahoinvointia kesti 5-6vko päivittäin ja nyt sitä ei ole juuri lainkaan. Lämmintä ruokaa + lihaa en pysty syömään tosin vieläkään. Hedelmiä ja leipää menee paljon. Mullakin paino luultavasti laskenut, mutta tuskin haittaa kun rv20-29 sitä tuli 7kg. Kokonaan painoa tullut 9kg ja nyt jo rv 36. Herkutkaan ei maistu.
vaan tuntuu että ennemmin se, että ylipäänsä syön. Ruoka kyllä maistuisi, mutta hetki syömisen jälkeen tulee huono olo. Ja tosiaan tuntuu, että niin pientä annosta ei ole olemassakaan, ettei tulisi huono olo. :( Ja Rennietä syön kanssa, mutta pahimman närästyksen aikaan siitä ei kyllä ollut mitään apua. Onneksi närästys on nyt vähän helpottanut. Olisiko tuo pahoinvointi sitten jotenkin siihen liittyvää?
ap
auttoi vain todella pieni annoskoko ja mahdollisimman kevyt ruoka (en voinut syödä minkään sortin lihaa edes!). Paino lähti laskuun sen takia, muttei onneksi vielä huolestuttavasti. Myös Rennie toi apua pahoinvoinnin tunteeseen. Tsemiä!