Kyselin aikaisemmin mielipiteitä murkun synttärijuhlista...
No, sanoin että voi pitää juhlat klo 17-20, minä ja vauva häivytään paikalta, mutta kavereita saa tulla vain 10 ja netyttöjä, koska poikia jotka olisi kutsunut en tiedä enkä tunne. Paitsi yhden tiedän, koska on kiusannut tyttöäni alaluokilla ja on erittäin villi tapaus.
kahdeksalta tulen sitten vauvan kanssa kotiin iltapuuhiin ja nukkumaanlaittoon.
Vastaus oli että kyllähän ne pojat tulee, sä et sille voi mitään ja et muuten tule kahdeksalta kotiin!
Että näin. Sanoin että tuolla asenteella juhlat jää kuule pitämättä ja neiti huusi puhelimeen että haista kuule saatana vittu ja löi luurin korvaan.
Sitten tuli tekstiviesti että hän haluaa muuttaa isälleen, siellä olisi kaikki paremmin, täällä hän nyt itkee koulun pihalla kun on tälläinen paska äiti.
Voi tsiisus. Nyt kommentteja neuvoja te viisaammat!!! Menee vaan mahdottomammaksi tuon tytön kanssa!
Kommentit (10)
Minkä tyyliset juhlat tyttäresi haluaa pitää? Onko suunnitellut jotain ohjelmaa? Minkä kokoinen kämppä teillä on? Jos tyttö suunnittelee jotain mukavan tuntuisia teemabileitä, antaisin ehkä poikienkin tulla, mutta jäisin itse kotiin niin, että olisin omissa oloissani ja välillä sivulta tarkkailisin juhlien kulkua. Kumpikin joutuis tulemaan vähän vastaan.
Jos täyttää 13 tai enemmän niin antaisin pitää myöhempään ja kutsua myös pojat..
Ja kysekö on kuitenkin viikonloppuillasta?
Jotain pukeutumisjuhlia kai suunnittelee ja ihan kunnon nuoria ovat, en usko että edes alkoholilla läträttäisiin tai mitään. Mutta epäilen että nuo pojat saattaisivat olla niitä jotka penkovat paikkoja tai varastavat tai tekevät tihutöitä enkä tiedä olisiko tyttärestäni heille vastaan sanomaan.
Lisäksi meno saattaisi yltyä turhan villiksi kun tuossa iässä se poikien läsnäolo saa varmasti melkoisen "shown" päälle.
Ja minähän en ehdottomasti saisi olla paikalla, eikä tyttö ole itse yhtään valmis tulemaan vastaan, niin kuin sanoin, ehdotukseni tyrmättiin haistattelulla. Viime aikoina sitä on ollut jo riittämiin ja mielestäni hänen olisi kannattanut tarttua ehdotukseeni, mutta kun mikään ei tunnu ikinä riittävän.
Minkä tyyliset juhlat tyttäresi haluaa pitää? Onko suunnitellut jotain ohjelmaa? Minkä kokoinen kämppä teillä on? Jos tyttö suunnittelee jotain mukavan tuntuisia teemabileitä, antaisin ehkä poikienkin tulla, mutta jäisin itse kotiin niin, että olisin omissa oloissani ja välillä sivulta tarkkailisin juhlien kulkua. Kumpikin joutuis tulemaan vähän vastaan.
Minäkin ehdottaisin seuraavaksi sitä, että a)pojatkin saavat tulla mutta b)siinä tapauksessa jäät itse paikalle. Vetoa siihen, että luotat kyllä tyttöön (juujuu ;) mutta on käynyt vähän liian monta sellaista tapausta, että paikalle saapuu täysin ulkopuolisia, jotka ovat vain sattuneet kuulemaan juhlista, ja pistää ranttaliksi.
Antaisin ehkä tunnin lisäaikaa.
Jos haistattelee ja kieltäytyy keskustelemasta, niin voit todeta sen ääneen. Jos sä vain haistattelet etkä suostu puhumaan, niin tästä ei tule mitään.
Jotain pukeutumisjuhlia kai suunnittelee ja ihan kunnon nuoria ovat, en usko että edes alkoholilla läträttäisiin tai mitään. Mutta epäilen että nuo pojat saattaisivat olla niitä jotka penkovat paikkoja tai varastavat tai tekevät tihutöitä enkä tiedä olisiko tyttärestäni heille vastaan sanomaan. Lisäksi meno saattaisi yltyä turhan villiksi kun tuossa iässä se poikien läsnäolo saa varmasti melkoisen "shown" päälle. Ja minähän en ehdottomasti saisi olla paikalla, eikä tyttö ole itse yhtään valmis tulemaan vastaan, niin kuin sanoin, ehdotukseni tyrmättiin haistattelulla. Viime aikoina sitä on ollut jo riittämiin ja mielestäni hänen olisi kannattanut tarttua ehdotukseeni, mutta kun mikään ei tunnu ikinä riittävän.
Annatteko te muut todella nuorten puhua teille miten sattuu?
Tuollaisen haistattelun jälkeenkin antaisit periksi ja itse venyttäisit vauvan nukkumaanmenoa ystäväperheen luona että nuori saisi juhlia myöhäisempään?
Eikö sinusta ehdotukseni nuorelle ollut kuitenkin aika "mukava" olosuhteisiin nähden?
Ap
Jos täyttää 13 tai enemmän niin antaisin pitää myöhempään ja kutsua myös pojat.. Ja kysekö on kuitenkin viikonloppuillasta?
Olin itse varmaan aika samanlainen nuorempana. Nykyisin hävettää oikeen millainen olen ollut...
Itse varmaankin sanoisin että kerta ei kelpaa se mitä on ehdotettu niin sit ei juhlia tule ollenkaan ja sillä siisti. Ei sinun äitinä tarvitse loputtomiin vastaan menna lastasi jos hänkään ei ole valmis minkäänlaisiin kompromisseihin.
Ymmärrän kyllä myös sen että tuossa iässä myös pojat on alkaneet kiinnostaa ja tyttäresi haluaisi myös niitä paikalle, mutta toisaalta jos pelkäät joitain tavaroita tms katoavan niin ymmärrän myös pointtisi miksei heitä saa tulla.
Tuossa iässä vaan iskä ja äiti tuntuu tyhmiltä ja varsinkin silloin kun komentaavat, kieltäävät tai eivät ole samaa mieltä nuoren kanssa.
Toivottavasti pääsette jonkinlaiseen yhteissopuun! Tsemppiä sinulle ja koeta jaksaa tyttäresi kanssa. Olet joskus itsekkin ollut hänen ikäinen, mieti että miten sinun vanhempasi olisivat reagoineet tai oliko teillä vastaavanlaista yms..
ja minustakin olisi outoa, jos paikalle kutsutaan semmosia, joita vanhemmat ei oo koskaan nähnykään..
kerro, että autat juhlien valmisteluissa ym. ja kysy, onko hänellä juhliin jotain päälle pantavaa. ainakin nuori tuntee, et otat hänen juhlat tosissaan ja haluat, että ne onnistuu.
mut koti on koti myös teille, ei ketään voi pois käskeä. oottaa tai jättää.. mut haistattelulle toppi!!!!! :)
Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Tuossa tuli jo monta hyvää syytä olla antamatta periksi.
Tsemppiä.