%%%SYYS04taaperoiden MAAMANTAI%%%
Kommentit (30)
Meilläkin Idalla on korvatulehdus, tällä kertaa molemmissa korvissa. Eilen mainitsinkin, että kuumetta on melkein 39. Seitsemän aikaan illalla kuumetta oli 39,7 joten mentiin sitten lääkäriin, vaikkei vielä edes repinyt korviaan.... niinpä se sitten vaan oli taas iskenyt mokoma tulehdus, tämä oli jo kolmas kerta kuukauden sisään. 5 päivää ehti kulua edellisen lääkekuurin loppumisesta. Kuume jatkuu edelleen, ja on tosi väsynyt tyttönen, lisäks lääke on laittanu mahan sekasin :( mhb:t on jo käytössä, toivottavasti helppaa pian.
Paranemista myös muille sairaille!
Ida on ainakin toistaseksi pitänyt hanskoja mielellään, ja en oo edes varsia laittanut hihojen alle, vaan siihen päälle.
Jaahas, opponointiraportti odottaa mua, pitää siis jatkaa hommia.
Petra ja Ida
Oltiin Jyväskylässä vikonloppuna,katseltiin vähän asuntoja ja alueita, sikakalliita ne on sielläkin!! saas nahdä sitten miten asiat järjestyvät.
Sairaita on kovin kovin paljon,pikaista paranemista kaikille duhadenille ja korvakipuisille. ja kuumeileville.
tiivii
Onneksi joku muukin kantaa huolta pinomme hiljaisuudesta;) No, onneksi moni meistä pääsee kuitenkin silloin tällöin kertomaan kuulumisia.
Onni on jo yöunilla. Mies sählyä pelaamassa, joten nukutusnakki iski mulle, kuten aina maanantaisin. Ja lauantainakin oli mun huki. Melkoinen sissi tuo poikanen, heräs 13.30 päikkäreiltä, nukkui vain vajaa 1,5h ja nyt sitten unille eikä edes simahtanut pullolle. Ei se ollut tarkoituskaan tosin, vaan iltaisinhan Onni nukahtaa aina omaan sänkyyn. Kohtuu helpolla.
Jospa kysyisin näin kertauksen vuoksi syyspaaperoiden iltanukutusrituaaleja?!?! Eli mitkä metodit kenelläkin käytössä? Meillä juodaan maito sylissä, joskus se 2dl kahdessa erässä ja sitten siinä välissä kikkaillaan sängyssä. Lopulta, kuten äsken, useampi tutti kädessään Onska nukahtaa unilauleluunsa. Ei juuri tarvi silittelyä. Nytkin katsoi vaan välillä mua, että olenko lähellä. Toisinaan saattaa kaivata rauhoittelua sylissä.
Nyt pitää katsoa töllöä ja sitten ajoissa nukkumaan.
T-P
niin ei pino jää ihan tyngäksi :-)
Meillä on tuttipullo ahkerasti käytössä, Typy juo muuminokkamukista ihan siististi,mutta se on yleensä vesimukina. Tutti puolestaan on jäänyt lähes kokonaan pois. Ehtihän Typy melkein puoli vuotta tutin ystävä olla. Vastasyntyneenä veti raivareita, jos tuttia tarjottiinkaan :-)
Tänään ainoat raivarit tulivat päivällisen porkkanoista. Tajusin vasta tänään, että ei suostu syömään mitään ruokaa missä porkkanapaloja siinä vaiheessa alkaa aina itku ja kiukku kun näkee lautasellaan niitä - soseena ja raasteena kelpaa kyllä. Outo likka!
Nukutusrituaaleja... Melkein joka ilta riisivelliä, hampaidenharjaus ja yövaippa pesun jälkeen, yökkäri päälle, jonka jälkeen saa vielä leikkiä hetken ja sitten pinnikseen. Joskus protestoi, mutta useimmiten leikkii siellä hetken pehmoleluilla ja sitten nukahtaa. Tuossa leikkivaiheessa yleensä tarvitsee seuraa, mutta sitten kun hyytyy niin hyytyy aika totaalisesti. Ei se aina tosiaan näin helposti suju, mutta tuo on sellainen ideaalinukutus :-)
Iltapalaa meen laittamaan. Mies on vielä töissä :-( Lupaili kyllä tulla ysiin mennessä kotiin.
Illanjatkoja nuhanenille ja muillekin,
Keilin & Typy
Meillä sairastetaan,en minä vielä, mutta muut. Neiti on räkätaudissa, ääni kähisee ja yskä haukkuu. Käytiin illalla lääkärissä ja lääkekuurihan sieltä napsahti. Toinen on niin reppana, inisee vaan ja käpertyy äidin syliin. Koko ajan tekis mieli vaan rutistaa ja helliä toista, voi pientä elämä on niin kovaa...
Minä, kun kuvittelin, että tissimaito suojaa kaikelta ja pyh.
Leluista meillä on tärkeimpiä kirjat, niitä luetaan aamusta iltaan. Kirjastosta haetaan kerran kuukaudessa pino lisää ja niihin me jaksetaan vaan uppoutua päivästä toiseen. Meillä on aika vähän leluja, mitä nyt synttäreillä tuli lisäys. En haluaiskaan kauheesti krääsää nurkkiin ja joulunakin olis kiva, jos vaan muutama lelu tulisi lisää. Kirjat on semmosia, että niitä ei mun mielestä vois olla liikaa.
Vähän surkeeta tänne nyt kuuluu, joten en nyt sen enempää marise.
Tervehtymistä pipeille, jaksamista töissä kävijöille ja etenkin pikkuihmisille, jotka käy päivähoidossa !
Ynis: Toivottavasti hääpäivä oli onnistunut. Oli aivan ihana idea hääkoristeluun toi syksyn lehtien kuivaaminen. Saako kysyä, millainen kimppu sitten oli ja oliko lehtien kanssa muita koristeita?
Jatu, se tauti tosiaan tulee, jos on tullakseen! Mies ja isorinsessa tuntuu sairastavan nykyään vähän väliä, joten tuovat tauteja töistä ja tarhasta ja tietty niitä tulee muualtakin.
Taapero:) Meillä oli vain sellaset pienet tuikkujutut pöydissä koristeena ja noutopöydässä iso kimppu syksyisiä kukkia jotka hain itse kukkakaupasta (yhdistin pari valmista kimppua). Omassa pikkupöydässämme oli lehtien lisäksi meidän kuvat lapsuusajalta. Ei mitään sen ihmeellisempää. Oma kimppu oli kolmesta isosta oranssista gerberasta tehty valtikka, eli aika vaatimaton ja yksinkertainen. Mutta tuli kivempi kuin odotin:)
Nyt telkkarin ääreen...
T: Ynis
Taitaa kohta olla muutaman puhelua :-(
Typy sai ekat antibiootit(Amorion) tänää ja nyt on posket ihan punaset..voisko johtuu lääkeestä??
Kuumetta ei ole (37,5) et ei se niitä poskia ole punasiks tehny.
Voi ku typyl ei voi edes sängynpäätyä nostaa yskän helpottamiseks ku se pyörii joka suuntaa ni pian on pää alaspäin.
Iltatoimet:eka puuro,suihku ja hampaanpesu.Sit makkarissa sylissä maito ja laulan sininen uni ja tytön tylleröinen.Iltarukous ja sänkyyn.sinne typy jää(yleensä) ja aika pian nukahtaa...
Nyt on alkanu sellasta tulla et ei tahtos maitoa sylissä vaa ite köllöttelis meiän sängys..voi surku :-((
JA vakio postuminen eli syömään..
jatu
pakkohan nyt on vielä ennen nukahtamista jotain kirjoittaa kantaakseni korteni pinoon.
Ensiksi paranemistaparanemistaparanemista ~~~~~~>>>>>>
Sittis: meillä esikoinen hakkasi päätä milloin mihinkin, seinään, lattiaan, pöytään, rintakehääni (siinä oli kestomustelmat pitkään). Sitten oli ainakin itkun aihetta! On kyllä onneksi jo loppunut, ettei tartte ensi vuonna opettajalle selitellä. Mutta tiedän, näyttää kurjalta ja hurjalta!
Iltarituaaleista: puuro, pesu - nykyään myös hampaiden kun vain muistan - pinnasänky, jossa etsii mukavan " peppu pystyssä" -asennon, uni. Useimmiten nukahtaa ilman isoja huutoja, vaikkakin pinnikseen vietäessä itku raikaa. Ei kyllä ollut näin helppoa esikoisen kanssa, todellakaan *kop,kop,kop* Pieni herää muutaman kerran öisin ja vinkaisee tuttia, mutta kun vielä nukkuu makkarissamme, on helppo itse puolinukuksissa etsiä tutti (minulla varatutteja yöpöydällä liuta). Joskus itkee enemmän, mutta mielestäni tilanne kokolailla rauhottunut imettämisen lopettamisen jälkeen.
...olenko joskus imettänytkin...
Leppis: ihanasti sanoit 35-vuotias nuori hoitaja:DDD Kiitoskiitoskiitos!
Olen lähdössä torstaina työmatkalle, hui, ulkomaille. Ekaa kertaa monta yötä erossa Pienestä. ai kamalaa, nyt jo suren.
Karsea kylmyys iskenyt. Kesää ikävä,jo nyt!
hyvikset melukylään,
s. ja äidin kullat
iltarituaaleista meillä: kylpy, iltapala, hampipyykki, laitetaan rauhallista aa aa musiikkia (sama levy joka ilta) ja luetaan muutama kirja, sitten kiivetään yläkertaan (neiti itse kiipee) ja nukahdetaan tissille viereen, jossa nukutaan aamuun asti.
Nyt nuttumaan, söpösiä unia
Tea, ihan sama ideaalityöjärjestely olisi tuo molempien osa-aika työ minulle.lapsi saisi olla kotona ja itselle sopisi sellainen 2 pvä viikossa töitä, mutta mies ei pysty järjestämään. mies on ilmoittanut halukkuutesa kotonaoloon, niin onhan se hänelle sitten suotava. Vuodenvaihteeseen mennään näin että mies töissä, minä kotona ja minä teen joka kuukausi hieman lisätienestiä, nyt on menossa kahdeksi viikoksi töihin kun mies menee akillesjänneleikkaukseen ja V:n kummi tulee kotiapulaiseksi (työttömänä,maksetaan jotakin). sitten jos Jyväskylään muutto toteutuu, niin minä menen siellä joksikin aikaa töihin kokopäiväisesti ja mies on kotona ja sitten jossain vaiheessa taas vaihdetaan(ja toiveissa oiskin sitten se pikkukakkonen).
Juu, pientä keskusteluntynkää on ollut näistä talousasioista ja toisesta lapsesta.kaukeasti tuttavapiirissä vauvoja pukkaa, niin tarttuihan se kuume minuunkin. Mies oli melkeimpä järkyttynyt. Mutta nyt on päätetty että odotetaan vielä ja nautitaan V:n kanssa nyt helpottuneesta vaiheesta. ens keväälle ootellaan, juu. elikkäs tulikin mieleen Äitikuu! onea päätöksestä ja plussaonnea!!! ja kaikille muillekin joilla sellaisia toiveita.
Muakin helpotti kun saatiin jonkinlainen suunnitelma näihin tärkeisiin
asioihin tehtyä.
nyt tuli puhelu, pitää lopettaa.
tiivii,