Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on MRSA:n aiheuttama haavainfektio, miksei mun tartte olla eristyksessä?

Vierailija
06.11.2010 |

Elän normaalia elämää ihmisten keskellä, eikä minua ole missään vaiheessa haavainfektion hoitoa pidetty eristyksissä ei normaalia sairaalahygieniaa kummempaa ole tarvinnut noudattaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan missä nyt yleensä ihmiset liikkuvat. Kotona on myös pieniä lapsia.

Vierailija
2/13 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hammaslääkärissä, kaupoissa, ja ihan missä nyt yleensä ihmiset liikkuvat. Kotona on myös pieniä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poliklinikka käynnillä sut on vaivihkaa hoidettu päivän viimeisenä potilaana. Sun käynnin jälkeen tutkimushuone on pesty.

Sairaalassa sut on voitu laittaa samaan huoneeseen saman infektion omaavan kanssa.

Ja tavallista elämäähän "siviilissä" sitten eletään. Erityistoimet koskevat terveydenhuoltoa ja yritetään estää kannan leviäminen.

Vierailija
4/13 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisiä potilaita olin. Ja, kyllä, kerroin hammaslääkäriä varatessani että mulla on MRSA ja poliajatkin on ihan keskellä päivää.

No, ehkäpä tässä ei olekaan mitään syytä huoleen.

Vierailija
5/13 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tutkimus huone "pestään" potilaan jälkeen.

Olen ollut töissä useissa sairaanhoito piireissä ja olen huomannut, että leväperäisintä toiminta on Hgissä, jossa MRSA:takin on eniten.

Nro 7

Vierailija
6/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se MRSA on käytännössä pysyvä tila, sinuthan joutuisi sitten eristämään yhteiskunnasta kokonaan johonkin vankikoppiin.

Vierailija
7/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella lapsella on mrsa-kantajuus todettu vuosia sitten. Meillä muilla perheenjäsenillä ei tartuntaa ole. Hammaslääkärissä ollaan oltu aina viimeisellä ajalla ja hoitsut ja osa lääkäreistä on suojautunut oikein urakalla kolmine käsineineen ja maskeineen. Minut laitettiin synnärillä yksityishuoneeseen ja vauvakin hoidettiin huoneeseen, vaikka mulla ja vauvalla ei kantajuutta ole todettu. Syynä se, että halusin, että kantajalapsenikin saavat tulla sairaalaan katsomaan vauvaa. Tunsin itseni tosin spitaaliseksi eristyksessä...

Vierailija
8/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitin just töissä, jossa mulle kerrottiin vasta parin päivän päästä, että yksi hoidokeista kantaa MRSAa.

Kuitenkaan mitään erityisvarotoimenpiteitä häntä hoidettaessa ei tarvitse noudattaa? Itseä vähän ihmetyttää, ja pelottaakin, kun en tiedä tuosta mitään ja pelkään että tarttuu muhun tai sitten lapsiini...? Ylipäänsä en tiedä mitä siitä seuraa ja minkälainen juttu on...

Vierailija
9/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nihkeesti tarttuu ihan terveeseen ihmiseen. Niin kuin aiemmin kerroin, meillä on kaksi tuon pöpön kantajaa, ollaan asuttu tiiviisti yhdessä useita vuosia, oltu lähekkäin ja elelty ihan normaalisti eikä pöpö ole tarttunut meihin muihin! Ei olla edes pesty käsiämme useammin kuin normaalisti ja silti ei ole tarttunut. Ole huoletta!

Vierailija
10/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika nihkeesti tarttuu ihan terveeseen ihmiseen. Niin kuin aiemmin kerroin, meillä on kaksi tuon pöpön kantajaa, ollaan asuttu tiiviisti yhdessä useita vuosia, oltu lähekkäin ja elelty ihan normaalisti eikä pöpö ole tarttunut meihin muihin! Ei olla edes pesty käsiämme useammin kuin normaalisti ja silti ei ole tarttunut. Ole huoletta!

t. 13

Vierailija
11/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiheuta heille mitään oireita.

Vierailija
12/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tarttuukin,ei aiheuta mitään oireita. Mutta jos terve ihminen on MRSA kantaja, voi tartuttaa sairaan ihmisen ja hänelle bakteeri onkin jo hengen vaarallinen. Tämän vuoksi eristykset, nykypäivän ohjeena on, että jos potilas esim, poliklinikkakäynnillä, eikä potilaaseen ole lähikontaktia, ei tarvitse mitään suojavarusteita, varsinkin jos bakteeri kasvaa vain haavassa. Tällöin suojavarusteet vain kun kosketaan haavaan. Myös henkilöt, jotka asuvat MRSA positiivisen kanssa, eristetään vaikka olisi itse negatiivinen, tämä sen vuoksi, että voi milloin tahansa saada tartunnan, eikä joka kerta kun tulee vastaanotolle oteta näytteitä. Hammaslääkärillä käydessä pitäisi eristää, tosin hammaslääkärillä on aina hanskat ja suusuojus, joka riittävä eristys, pinnat pyyhitään käytön jälkeen. Ja sinä, joka työskentelet MRSA positiivisen kanssa, pitäisikö sinun ihan ottaa vähän asiasta selvää? Ja kysyä työpaikaltasi perusteita, että miksi ei eristetä? Todellakin voit sen lapsillesi kotiin viedä ja vaikka ei terveelle mitään tee, lapsesi voi sairastua ja jos kantajana on, kantajana pysyy ja ainakin hoitoalan ammateista on turha haaveilla.

Vierailija
13/13 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä lukea ja ottaa asioista selvää eikä levitellä käsiään ja ihmetellä kun ei tiedä mitään! Etenkin jos kuulut hoitohenkilöstöön, ihmettelen, miten voit olla töissä jos et tiedä MRSA:sta mitään???!!! Huhhuijaa minkälaista väkeä sitä otetaan töihin... Nyt äkkiä joku mikrobilsan kirja kätöseen ja kannattaa lukea sieltä paljon muustakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän