Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisesti eroperheet: Käytättekö saman verran rahaa lasten lahjoihin,

Vierailija
06.11.2010 |

riippumatta lasten iästä?

Omat exän kanssa yhteiset lapset ovat 15 ja 12. Ex on luvannut ostaa mopon vanhemmalle. (ja aikaan sitten muille) Pitäisikö hänen nyt tänä vuonna käyttää sama summa myös uuden puolisonsa kanssa yhteisiin lapsiin (6 ja 4)?

Ihan mielenkiinnosta kyselen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minun tai meidän lapsiin. Synttärilahjat ovat samanarvoisia kaikille samanikäisille (15-19v) ja joulun tärkeimmät lahjat samoin, mutta meidän taloudessamme asuvat saavat meiltä määrällisesti enemmään paketteja. Vastaavasti miehen etälapset saavat lahjoja uudessa perheessään mm. isäpuoleltaan.

Lopputulos on se, että miehen lapset saavat enemmän, koska heillä on paljon sukulaisiakin mukana näissä hankinnoissa, mutta se ei ole mikään sisarusten keskinäisen kauteuden aihe.

Oma äitini muistaa minun lapsiani ensisijaisesti, mutta miehen edellisestä liitosta olevat lapset muistetaan myös etenkin jouluna.

Suuret hankinnat kuten mopot tehdään yhteistyössä. Mies osallistuu etälasten suuriin hankintoihin, mutta myös minun lasteni hankintoihin. Lisäksi minun lasteni hankinnoissa on mukana jälleen äitini ja omat sisarukseni (lasten enot ja täti).

Ei siis mitään kiinteitä summia mihinkään, katsotaan että kaikki saisivat tavalla tai toisella jotensakin tasapuolisesti kaikkea.

Vierailija
2/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan käytä rahaa tasapuolisesti iän mukaan. Teinit keskenään saavat eri tavalla kuin yhteiset pikkunatiaisemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta aihepiiristä.

Emme todellakaan käytä rahaa tasapuolisesti iän mukaan. Teinit keskenään saavat eri tavalla kuin yhteiset pikkunatiaisemme.

Vierailija
4/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan eriluokkaa yleensä ydinperheissä että myös eroperheissä, aika loogista, eikös?

Vierailija
5/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille yritetään ostaa jotain mistä tykkää. Jos nyt esiteinille ostetaan kuitenkin esim. kallis kamera, niin se ei tarkoita, että 3-vuotiaskin moisen saisi tai edes vastaavasti samalla summalla krääsää. Ideana on siis lähinnä ostaa lapselle jotain tosi mieluista ja hänen ikäkauteensa sopivaa. Lisäksi kuopus on perinyt tuon esikoisen kaikki lelut, joten vaikkei olisi saanut koskaan ainuttakaan lelua, niin ei olisi tarvinnut pelkillä käpylehmillä leikkiä toisin kuin taas isoveljen, jos hänelle ei olisi leluja ostettu.

Lisäksi kyllä ostamme myös samanarvoisia lahjoja usein jouluksi. Esimerkiksi molemmat saattavaat saada 50 euron lahjakortin vaikka Zaraan ja ostamme myös esim. osakkeita molemmille 50 euron arvosta.

Eli meillä on ideana "jotain mieluista" ja "jotain tasapuolisesti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi