Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö lapsen osa-aik. virikehoitoon kun ilmoittaudut äitiysvapaan jälkeen työkkäriin?

Vierailija
04.11.2010 |

Lapsi on 3 vuotias ja minä ilmoittauduin työnhakijaksi. Mietin pitäisikö hakea jo lapselle hoitopaikkaa osa-aikaisena hoitolapsena ja sitten kun saan työpaikan se lienee helpompi muuttaa koko aikaiseksi? Lisäksi lapsi saisi pehmeän laskun päiväkotielämään. Niin ja rehellisyyden nimissä mä olen niin poikki etten jaksa juuri viedä lasta puistoon tai kerhoihin joten siinä mielessä päiväkoti voisi tehdä lapselle hyvää sosiaalisten taitojenkin takia vaikka kyllä me muuten täällä kotona hyvin pärjätään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin että työhakukin muuttui ihan erilaiseksi kun lapsi oli päiväkodissa 1-2krt/vko ja sopeutui hyvin.

Vierailija
2/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsella ei ole hoitopaikkaa, et ole käytettävissä olevaa työvoimaa, etkä saa päivärahaa.

Että sun on aika pakko laittaa lapsi sinne päiväkotiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt voivat alkaa aivan yllättäen, jolloin lapsi kyllä saa hätävarahoitopaikan, mutta se voikin sitten sijaita ihan missä vaan huitsin nevadassa, paikkakunnan ankeimassa lähiöpäiväkodissa. Matkaa voi esim. Helsingissä olla 25 km toiselle puolelle kaupunkia. Haku päälle, ja yrität saada lähipäiväkotiin tai mihin nyt haluatkaan.

Vierailija
4/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olin ensin äitiyslomalla ja jäin siitä suoraan työttömäksi ja vasta kun ansiopäivärahapäivät loppui, jäin kotihoidontuelle ja nyt sitten alankin aikuisten oikeasti hakemaan töitä ja otan lapselle kokopäiväpaikan, mutta aion viedä ja hakea ihan oman rytmimme mukaan vajain päivin. Varmaan koitan saada vajaan työajankin niin lapsi saisi vielä vuoden pidempään tehdä kevyempää hoitopäivää.

Vierailija
5/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen päivärahaa. Ja ainakaan Jyväskylän työkkäristä ei ees hätyytellä hommiin. Sairaanhoitaja voi siis ilmoittaa työkkäriin, ettei voi lasten hoitojärjestelyjen vuoksi ottaa äkisti vastaan lyhyitä sijaisuuksia. Ymmärrettiin siellä hyvin. Mut oishan tuommoinen ap:n kaavailema osa-aikainen paikka tosi hyvä. Jos sais työpaikan, niin tuntuis tosi karskilta paiskata lapset tarhaan täyspäiväisesti ilman tutustumisaikaakaan. En tiiä kuinka ymmärtäväisiä työnantajat ovat, että kuinka pitkään työn aloittamista vois lykätä, että lapsia vois jotenkin inhimillisesti totuttaa tulevaan hoitopaikkaan.

Vierailija
6/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pehmeä lasku päivähoitoon on aivan ihanneratkaisu. Ja sinä pystyt keskittymään kunnolla työnhakuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme