Lihavat, 15kiloa ylipainoiset. Kysymys teille:
Harrastatko millaista liikuntaa? Koetatko laihtua ja kuinka?
Mitä liikuntaharrastusta et halua tai voi tehdä lihavuutesi vuoksi?
Kommentit (13)
Ylipainoa oikeasti n 30kg. Mutta olen aina harrastanut liikuntaa. Pyöräillyt, kävellyt, jumpannut jne.jne.
Tällä hetkellä pyrin käymään erilaisissa jumpissa, zumbassa, aerobicissa, kuntosalilla, spinningissä vähintään kolmesti/vko. Välillä voin käydä jopa neljä-viisikin kertaa. Ylipaino ei ole este monipuoliselle ja itseä motovoivalle liikunnalle. Joskus täytyy helpottaa liikesarjoja, mutta pääsääntöisesti teen saman mitä muutkin.
Eikä siellä salilla/jumpissa kaikki ole niitä superfitness ihmisiä. Mukaan mahtuu meitä tukevampiakin.
Harrastan liikuntaa, jumppaan, vesijuoksen ja sauvakävelen. Juoksua en oikein vielä ainakaan voi harrastaa, ei polvet kestä. Toiveissa ois kuitenkin laihtua 10 kiloa ja aloittaa juoksuharrastus. Yritän laihduuttaa ihan perinteisesti vähemmän ruokaa, lisää liikuntaa.Saa nähdä kuin käy.
Lenkkeilen koiran kanssa 2x päivässä, ulkoilen lasten kanssa ja useamman kerran viikossa käyn uimahallilla vesijumpassa.
Aktiivisesti laihdutin parin vuoden ajan, nyt raskaana ollessa olen koettanut vain estää ettei tulisi ylimääräisiä kiloja paljoa. Liikunnalla ja tiukalla ruokavaliolla laihduin ennen raskautta 12kg. Nyt tällä hetkellä ylimääräistä normaalipainooni on suunnilleen tuo 15kg. Muutama kilo tullut tässä raskauden aikana, nyt menossa rv 31
Lihavuus ei mielestäni estä mitään liikuntaharrastustani. Ainoa mikä rajottaa on se että olen iso rintainen. Varmasti rintojen koko on kasvanut muutamalla lihomisen myötä, mutta jouduin jo esim. hoikkana isorintaisena teininä luopumaan juoksemisesta koska sattui todella paljon. Enkä oikeen koskaan ole löytänyt sopivia liivejä että ei sattuisi.
Minulla 30 kg ylipainoa. Käyn itämaisessa tanssissa, uimassa ja kävelemässä. Kotona on kuntopyörä ja soutulaite, mutta en oikein välitä hikoilla olohuoneen nurkassa. Ne on enemmän miehen käytössä.
Olen hankkinut kaikenmaailman jumppavideota ja voimistelupalloa ja kahvakuulaa. Suunnitelmissa on, että nyt aloitan, jumppaan vähintään 3xviikossa kotona tai salilla, käyn päivittäin kävelyllä tms.
Suurin este ei ole kilot vaan viitsiminen. Nytkin on flunssa tuloillaan, ulkona sataa ja on kylmä. Ei jaksa lähteä kävelylle. Töitäkin pitäisi ehtiä tehdä.
Juosta en kilojen vuoksi voi, koska nilkat alkaa särkeä. Tosin näin oli jo silloin, kun olin normaalipainoinen. Toivon, että saisin itsestäni niin paljon irti, että lopettaisin herkuttelun ja alkaisin laihtua, pääsisi taas lenkkipolulle. Mikäli nilkat kestävät sittenkään.
Mutta kaikkea muuta voinkin tehdä. Eniten harmittaa se, että en kaupasta voi ostaa kaikkia niitä ihania vaatteita, joita haluaisin, vaan täytyy tyytyä siihen, mikä mahtuu päälle... ja mikä sopii niin, että saan edes vaatteilla hämättyä itseni normaalipainoisen näköiseksi.
laihduta enkä aio koskaan laihduttaa. Ylipainoinen olen ollut lapsesta asti, ja viimeisen vuosikymmenen kokoa 164/71. Ohjattua liikuntaa en harrasta, mut meillä ei ole autoa, joten kävelen ja pyöräilen kaikkialle. Siitä tulee päivästä riippuen n. 5-15 km. Lisäksi käyn kerran viikossa uimassa ja juoksen suurimman osan koiran kanssa tehtävästä lenkistä että tulee hiki ja syke nousee.
Mulle ylipaino ei ole este liikunnalle, vaan se, että en pidä ryhmäliikunnasta, jota suurin osa järjestetystä liikunnasta on. (ja tässä kuulun tutkitusti enemmistöön).
varmaan seinäkiipeily ei oikein onnistuis, ku itseään on vaikea kannatella, kun painoa enemmän.
Lähinnä mulla nyt ongelmana, että nilkasta katkennut jänne kipeyttää nilkan pienestäkin liikunnasta :(. Vesijuoksen kerran viikossa, joskus sen lisäksi uin. Nilkka kipeytyy myös niissä.
En laihduta.
enkä urheullut juurikaan, kävin kävelyllä pari kertaa viikossa.
Sitten aloitin laihdutuksen, nyt harrastan liikuntaa vähintään viitenä päivänä, eli kaksi lepopäivää pidän. Jumppaan, käyn salilla, uimassa ja teen sauvakävelylenkkejä.
Olo on taas ihana, liikunta vaan on niin mun juttu, kuinka unohdinkaan sen muutamaksi vuodeksi...
Ei huvita.
Viime vuonna kävin aktiivisesti kuntosalilla ja juoksemassa.
Tänä vuonna liikunnan iloa ei ole tullut, niin en ole lähtenyt. So what.
en liikuntaa kauheasti harrasta vaikka tiedän että pitäisi ja syön kyllä terveellisesti muuten mutta se suklaa. Tavoitteena on kuitenkin pudottaa painoa 14 kiloa ensi kesään mennessä. Tämän hetkinen painoni on siis 75kg ja pituuteni on 171,5cm ja en näytä ollenkaan lihavalta koska paino jakaantuu vartalolleni niin tasaisesti sen vuoksi painonpudotus onkin viivästynyt mutta nyt haluaisin taas mahtua vanhoihin housuihini :)
varmasti. Mutta suurin yritys on häipynyt, nyt lähinnä haluan olla hyvässä kunnossa. Juoksuharrastus auttaa tässä.
Olen 178 cm ja kiloja kertynyt 82. Ihannepaino olisi 15 kiloa vähemmän, itse tyytyisin painoon 73-75.
noin 4 kertaa viikossa punttiksella ja kerran viikossa pitkällä kävelylenkillä + luistelemassa silloin tällöin, keväällä aloitin zumban kerran viikossa.
Nykyään harrastan liikuntaa lähes joka päivä, lajeina vesijumpat/kävely/juoksu, zumba, fysioterapeutin pitämä jumppa, luistelu/rullaluistelu, kävely, punttis.
iltavuoropäivinä jää joskus väliin, mutta eilenkin kävin aamupäivällä uimahallissa.
Reuman takia tulee joskus liikuntataukoja ja silloin paino nousee heti 1-3 kiloa, joita on taas tosi kiva taistella pois. =(
Reuma vaikuttaa joillakin sillä tavalla, että lihakset kehittyy tosi hitaasti ja tauolla niiden kunto taas laskee oikein nopeasti.
Olen kyllä 25kg ylipainoinen, mutta vastaan silti. :)
En harrasta liikuntaa, mitä nyt kotiäitinä lasten kanssa pihalla. Asumme kaupungissa joten kävellen tulee kuljettua jos jonnekin lähdetään, paitsi ruokaostokset kerran viikossa autolla Prismasta. Toivoisin laihtuvani mutta en nyt kovin aktiivisesti yritä kun imetän vielä. Herkut maistuu liikaa, ja jos ei ole herkkuja talossa niin sitten puputan vaikka vain leipää. :( Mutta tiedän että laihtuminen tapahtuu ruokavalion avulla enemmän kuin liikunnan, liikunnan merkitys on hyvin minimaalinen. Odotan sitä tsemppiä jotta saan itseäni niskasta kiinni ja lakkaan ähmeltämästä. Olen ennenkin laihtunut niin (paksu lapsesta asti), mutta nyt kolme raskautta peräperää on saanut läskit kasautumaan.
Juoksemista en halua nyt edes yrittää, koska uskon ettei se olisi hyväksi polvilleni ja myös koska pelkään kohdunlaskeumaa tms. Uimahalliharrastus on myös poissuljettu läskien takia, en vain kehtaa mennä sinne. :(
Kaikki liikuntalajit luonnistuu eikä nämä kilot vielä mitään estä. Itse käyn erilaisissa jumpissa, pyöräilen ja juoksen. En nyt tiedä mitä en voisi tehdä painoni takia?
Toki ainaisella laihdutuskuurilla olen, mutta ylipainosta huolimatta elämä on ihan mukavaa. Ruoka vaan maistuu näköjään liian hyvin ;)