Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kuusiviikkoisen vauvan pitäisi nukkua? Ja millaista hereilläoloajan pitäisi olla?

Vierailija
02.11.2010 |

Mielestäni meidän vauva nukkuu tosi paljon:

yöunet 8-10 h syötöllä tai parilla

aamupäiväunet 2-3 h

vaunussa/parvekkeella 1-3 h

iltapäivällä joskus vielä unet

iltaunet 1-2 h

Eli hereillä vauva on lähinnä syöttöjen ja vaipanvaihtojen ajan, välillä muuten lyhyitä pätkiä. Jaksaa "seurustella" tai tutkia tavaroita/kasvoja joskus satunnaisesti hetken, usein kuitenkin alkaa itku ja kitinä pian. Onko tämä normaalia, vai pitäiskö jo huolestua liikaa nukkuvasta vauvasta? Ja pitäiskö tämän ikäiselle jo järjestää enemmän virikkeitä? Olen välillä yrittänyt näytellä leluja, laulaa ja leikkiä, mutta vauva ei oikein jaksa kiinnostua.

Kertokaa hämmentyneelle esikoisen äidille, millaisia ovat kuusiviikkoisen normaalit päivät ja tekemiset?

Kiitos :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveeltä vauvalta. Äiti taas kuullostaa oikein tyypilliseltä ja huolehtivalta esikoisen äidiltä, jonka pitäisi nauttia siitä, että hänellä on ihana vauva.

Vierailija
2/5 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisen unesta ei tarvitse huolestua muutoin kuin jos kasvussa on häikkää (ei tainnut olla?). Unentarve on niin hirvittävän yksilöllinen. Kuopukseni oli parikuiseksi asti aika samanlainen, esikoinen taas ei koskaan ole nukkunut kovinkaan paljon, joten siksi olin kuopuksen kans ihan ulalla, että voiko ne tällasiakin olla :D

Eli nauti nyt! Ei tuota järin kauan kestä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen muuta tee, kuin nukkuu, syö ja kakkaa. :D Meillä on vauva "jo" kolmikuinen ja vasta kuukauden päivät jaksanut keikkua vähän pidempiä pätkiä hereillä. Sama juttu viihdykkeiden kanssa, eli vasta pitkälti parikuisena jaksoi katsella jumppakaaren leluja ja vähän tavoitella jotain helistintä. Nyt reilu kolmikuisena on jo ihan eri maata lelujen katselun, laulelun, naaman vääntelyn sun muun kanssa. :)

Eli teillä on varsin normaali, elämäänsä tyytyväinen vauva. Pikku hiljaa alkaa kiinnostua kasvoista enenevissä määrin, lätkiä kädellään vähän jonnekin lelun suuntaan ja pysytellä hereillä seuran vuoksi.

Vierailija
4/5 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kyllä, mutta ainahan sitä huolenaiheita keksii... olen herkästi stressaavaa sorttia eikä lähipiirissä ole pikkulapsiperheitä.

Vauvani on ihana ja varmasti valvoo vielä aikanaan ihan tarpeeksi ;). ap.

Vierailija
5/5 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huusi hereillä olo aikansa, ja sitä oli paljon. Nukkui pätkissä ehkä vain 13 h per vuorokausi, pidin välillä kirjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan