Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko asunnon välityspalkkion maksamisen kiertää?

Vierailija
01.11.2010 |

Jos myyjän sopimus loppuu asunnonvälitysfirman kanssa, voiko myyjä myydä itse ihmiselle joka on käynyt näytössä? Onko se soveliasta vai kieltääkö sen joku pykälä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaikka sopimus olisi mennyt umpeen ja sen jälkeen myisit jollekin, joka käynyt välittäjän pitämässä näytössä, saattaisit joutua maksamaan välittäjälle osittaisen palkkion. Palkkion maksamisen voi kiertää niin, että ei palkkaa välittäjää vaan myy itse. Vähän tietysti enemmän työtä itselle niin.

Vierailija
2/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjän sopimus loppuu asunnonvälitysfirman kanssa, voiko myyjä myydä itse ihmiselle joka on käynyt näytössä? Onko se soveliasta vai kieltääkö sen joku pykälä?

kiinteistönvälittäjä sen saa tietää?

Et vaan kerro sinnepäin mitään ja kysyttäessä kiellät asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpeutunut niin saatte myydä talonne kuinka haluatte, soveliasta tai ei!

Vierailija
4/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten asuntovälittäjiä kutsutaan huijaaviksi kusipäiksi.

Vierailija
5/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pykälä joka oikeuttaa välittäjän saamaan välityspalkkion suuruisen korvauksen tällaisessa tilanteessa (6 kk ajan varsinkaisen välityssopimuksen umpeutumisen jälkeen).

Tämän takia välittäjät kysyvät ja kirjaavat kaikkien näytöllä käyneiden ihmisten tiedot ylös, jotta voivat myöhemmin tarvittaessa vedota tähän seikkaan ja todistaa että he ovat "myötävaikuttaneet" kaupan syntyyn.

Jos myyt sellaiselle ihmiselle, joka ei ole välittäjän järjestämällä näytöllä käynyt, niin vain siinä tapauksessa ahneet näädät jäävät nuolemaan näppejään.

Vierailija
6/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tyyppi ei sitä itse vaikka kerro?

Siis jos eka on ollut vaikka välittäjä ja sitten päättääkin myydä itse.

Vierailija
7/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sen palkkion sitten saa, vai pitääkö maksaa molemmille?

Mä olen itsekin käynyt kattelemassa taloa kahteen otteeseen. Välittäjä vaan ehti välissä vaihtua...

Vierailija
8/8 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia välittäjät kysyvät ja kirjaavat kaikkien näytöllä käyneiden ihmisten tiedot ylös, jotta voivat myöhemmin tarvittaessa vedota tähän seikkaan ja todistaa että he ovat "myötävaikuttaneet" kaupan syntyyn.

että saisivat uusia kontakteja näytöissä käyvistä ihmisistä! Uusia asuntoja myyntiin, uusia ostavia asiakkaita. Nimet ja mrot ylös, jonkun ajan kuluttua soitellaan perään ja kysellään asuntoasioita.