Voiko asunnon välityspalkkion maksamisen kiertää?
Jos myyjän sopimus loppuu asunnonvälitysfirman kanssa, voiko myyjä myydä itse ihmiselle joka on käynyt näytössä? Onko se soveliasta vai kieltääkö sen joku pykälä?
Kommentit (8)
Jos myyjän sopimus loppuu asunnonvälitysfirman kanssa, voiko myyjä myydä itse ihmiselle joka on käynyt näytössä? Onko se soveliasta vai kieltääkö sen joku pykälä?
kiinteistönvälittäjä sen saa tietää?
Et vaan kerro sinnepäin mitään ja kysyttäessä kiellät asian.
umpeutunut niin saatte myydä talonne kuinka haluatte, soveliasta tai ei!
Ja sitten asuntovälittäjiä kutsutaan huijaaviksi kusipäiksi.
on pykälä joka oikeuttaa välittäjän saamaan välityspalkkion suuruisen korvauksen tällaisessa tilanteessa (6 kk ajan varsinkaisen välityssopimuksen umpeutumisen jälkeen).
Tämän takia välittäjät kysyvät ja kirjaavat kaikkien näytöllä käyneiden ihmisten tiedot ylös, jotta voivat myöhemmin tarvittaessa vedota tähän seikkaan ja todistaa että he ovat "myötävaikuttaneet" kaupan syntyyn.
Jos myyt sellaiselle ihmiselle, joka ei ole välittäjän järjestämällä näytöllä käynyt, niin vain siinä tapauksessa ahneet näädät jäävät nuolemaan näppejään.
jos tyyppi ei sitä itse vaikka kerro?
Siis jos eka on ollut vaikka välittäjä ja sitten päättääkin myydä itse.
Kumpi sen palkkion sitten saa, vai pitääkö maksaa molemmille?
Mä olen itsekin käynyt kattelemassa taloa kahteen otteeseen. Välittäjä vaan ehti välissä vaihtua...
Tämän takia välittäjät kysyvät ja kirjaavat kaikkien näytöllä käyneiden ihmisten tiedot ylös, jotta voivat myöhemmin tarvittaessa vedota tähän seikkaan ja todistaa että he ovat "myötävaikuttaneet" kaupan syntyyn.
että saisivat uusia kontakteja näytöissä käyvistä ihmisistä! Uusia asuntoja myyntiin, uusia ostavia asiakkaita. Nimet ja mrot ylös, jonkun ajan kuluttua soitellaan perään ja kysellään asuntoasioita.
sillä vaikka sopimus olisi mennyt umpeen ja sen jälkeen myisit jollekin, joka käynyt välittäjän pitämässä näytössä, saattaisit joutua maksamaan välittäjälle osittaisen palkkion. Palkkion maksamisen voi kiertää niin, että ei palkkaa välittäjää vaan myy itse. Vähän tietysti enemmän työtä itselle niin.