Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlauksesta

Vierailija
31.10.2010 |

Sanotaan että kihlaus on lupaus aviolittosta. Onko muita joitten mielestä tämä on jotenkin vanhanaikaista? Tarkoitan että itse en halua enää naimisiin mennä, takana on 14 avioliitto ja sen myötä usko avioliittoon instituutiona mennyt. Tällä hetkellä seurustelen ja voinpa sanoa että enempi rakastan ja sitoutunut olen kuin ex:n kanssa naimisissa ollessa ikänään. Ajatus kihloihin menosta on kuitenkin alkanut itää mielessä, onko muita joitten mielestä voi olla kihloissa ilman aikomustakaan siitä naimisiin menosta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sentään 14 kertaa ole naimisissa ollut:)

Vierailija
2/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä tarvitaan?

Avioliiton mukana tulee mm. juridiset puolet, mutta ne voi toisaalta hoitaa muutenkin, jos ei naimisiin halua.

Mutta mitä kihlaus on muuta kuin sormukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lupaussormuksiksi" tms. jolleivat ole oikeat kihlat. Sillä kyllä minusta kihlaus on päätös naimisiin menosta.

Itse olen mennyt kihloihin 23-vuotiaana, naimisiin kun olin 25 (opiskelijoita kun oltiin, piti jonkun aikaa säästää ennenkuin oli varaa juhliin ;)). Nyt olen 29v. En sitten tiedä, ehkä olen vanhanaikainen?

Vierailija
4/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait se olisi sitten se joku vastaava konkreettinen asia niinkuin joillekkin naimisiin meno

Vierailija
5/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin/lupaudutaan naimisiin tai miten vaan haluat sanoa. Jos muuten haluaa vaihtaa sormukset, niin siitä vaan, mutta se ei ole kihlaus.

Asioille on omat nimityksensä, siksi että ne tarkoittavat jotakin. :) Esim. meidän esikoinen on äpärä, eikä siitä muuksi muutu. Menimimme naimisiin myöhemmin vasta. Ja lapsi on tunnustettu kyllä, mutta niin kamala kuin tuo nimitys onkin, niin silläkin merkityksensä.

Vierailija
6/6 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan siitä juridiikasta ym.

Kihlauksessa tällaista ei ole.

kait se olisi sitten se joku vastaava konkreettinen asia niinkuin joillekkin naimisiin meno