Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kun valitset itsellesi puolisoa, mitä ominaisuutta/tapaa pitää varoa?

Vierailija
31.10.2010 |

Minä aloitan: Tsekkaa miehesi vanhemmat huolellisesti. Ihmisestä tulee neliymppisenä samanlainen kuin omista vanhemmistaan. Samat negatiiviset piirteet korostuvat.

Jos mies on isänsä kaltainen jo nuorena, hänestä tulee keski-iässä kopio isästään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso osoittaa olevansa väkivaltainen jo seurusteluaikana en harkitsisi hetkeäkään jutun jatkamista hänen kanssaan.

Vierailija
2/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin, että miehestä tulee isänsä kaltainen, mutta miehestäni onkin tullut äitinsä kaltainen laiskimus. Koko ajan saa pyytää siivoamaan yms. vaikka isänsä pitää kotinsa puhtaana. Joten ei toimi kovin hyvin vanha teoria siitä, että miehestä tulisi isänsä kaltainen. Ei päde myöskään veljiini. Ei tullut heistäkään isäni kaltaisia. Kehoitan nuorempia naisia katsomaan miehen koulutodistuksen sekä ahkeruuden. Ne kertovat sitten kuitenkin aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuttaa yhä enemmän isäänsä:( Itsekseen viihtyvä kärttyisä ukko jota lasten melu ärsyttää, joka on aina oikeassa ja jonka mielestä kotityöt kuuluu naiselle ja jos niitä ei ole tehty ei katsota peiliin vaan mäkätetään vaimolle. Kaikki oli myös vaimon syytä, esim. itse hukattu tavara.

Minä aloitan: Tsekkaa miehesi vanhemmat huolellisesti. Ihmisestä tulee neliymppisenä samanlainen kuin omista vanhemmistaan. Samat negatiiviset piirteet korostuvat.

Jos mies on isänsä kaltainen jo nuorena, hänestä tulee keski-iässä kopio isästään.

Vierailija
4/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on temperamentiltaan äitinsä kaltainen, niin sitten hän muuttuu enemmän äitinsa oloiseksi.

Mitä koulutodistus kertoo sinusta?

ap

Minäkin luulin, että miehestä tulee isänsä kaltainen, mutta miehestäni onkin tullut äitinsä kaltainen laiskimus. Koko ajan saa pyytää siivoamaan yms. vaikka isänsä pitää kotinsa puhtaana. Joten ei toimi kovin hyvin vanha teoria siitä, että miehestä tulisi isänsä kaltainen. Ei päde myöskään veljiini. Ei tullut heistäkään isäni kaltaisia. Kehoitan nuorempia naisia katsomaan miehen koulutodistuksen sekä ahkeruuden. Ne kertovat sitten kuitenkin aika paljon.

Vierailija
5/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex erosi toisen naisen takia, samoin identtinen kaksosveljensä.

Enemmän äitinsä kaltainen kuulemma omasta mielestään, samanlaisuuksia kyllä oli äitiinsäkin, mm. näennäisesti suvaitsevainen ym. mutta pinnan alta ennakkoluuloinen ja pitää itseään parempana kuin muut.

t. 5

muistuttaa yhä enemmän isäänsä:( Itsekseen viihtyvä kärttyisä ukko jota lasten melu ärsyttää, joka on aina oikeassa ja jonka mielestä kotityöt kuuluu naiselle ja jos niitä ei ole tehty ei katsota peiliin vaan mäkätetään vaimolle. Kaikki oli myös vaimon syytä, esim. itse hukattu tavara.

Vierailija
6/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat suvaitsevaisia, avarakatseisia, nuorekkaita, hyväksyvät toiset ihmiset ehdoitta toisin kuin exän vanhemmat. Toisaalta myös olen temperamenttinen kuten molemmat vanhemmat, huono siivoamaan enkä kovin taloudellinen myöskään... Mutta jos katson keski-ikäisiä vanhempiani puolisoina niin ei näytä pahalta tulevaisuus sille joka minut valitsee, mitään kauhuanoppia ei minusta myöskään olisi tulossa vanhempien perusteella:D

Vierailija
7/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttää piheyttä. Piirre vain pahenee vanhemmiten ja johtaa siihen, että esim. kodin remontit ja pakollisetkin huoltotoimet jää tekemättä, kun pihi puoliso ei suostu osallistumaan kustannuksiin. Samaten lasten harrastuksiin ei voi panostaa, kun se maksaa jne.

Vierailija
8/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jo alussa itsekäs ja puhuu vain itsestään, kehuskelee

- arvostelee sinua ja haluaa muuttaa sinut ja elämäsi

- haukkuu exiä tai palvoo heitä

- haukkuu vanhempiaan/muuta sukua tai palvoo heitä

- kertoo miten on aina ollut väärinymmärretty ilman omaa syytä

- on salaperäinen menneisyydestään

- vihjailee olevansa tärkeä ja ainutlaatuinen

- on aina vain korostetun hyvällä tuulella ja suunnittelee yhdessäolonne viimeisen päälle

- vaistoat hänestä jotain pelottavaa/uhkaa, edes ohikiitävän hetken

Vierailija
9/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tämä luonteenpiirre voi olla hyvinkin verhoutunut ja mies vaikuttaa suorastaan lumoavalta: tuo shampanjaa, ruusuja, koruja jne. MUTTA tämä kaikki ei tapahdu siksi että mies haluaisi tuottaa sinulle hyvää mieltä vaan osoittaa, millainen urosten uros hän on: HÄN tuo ja HÄN maksaa ja HÄN vie sinne ja tänne. Nämä miehet puhuvat yleensä vain itsestään ja vain itseään kiinnostavista puheenaiheista: Minä. Minun firmani. Minun autoni. Minun taloni. Minä minun minulle minulta.

Itselläni ei ole kokemusta tällaisista miehistä, mutta äidilläni ja anopillani on. Nämä miehet tuppaavat muuttumaan suhteen vakiintuessa alistaviksi, kontrolloiviksi, jopa väkivaltaisiksi. Mm. anopin miesystävä, silloin jo ex, vaani pusikoissa anoppia, ajoi sivutieltä tahallaan autolla anopin auton eteen jne. Ihan sairasta touhua.

Vierailija
10/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* yrittää vedota sinuun exien hänelle lausumilla kohteliaisuuksilla (ja pienellä pinnanraaputuksella sekä kohteliaisuudet että niiden lausujat osoittautuvat fiktioksi)

* on elänyt melkein kolmikymppiseksi ilman seurustelusuhteita

* on seksuaalisesti hyvin rajoittunut, itsekäs ja taitamaton

* käyttäytyy loukkaavasti ystäviäsi kohtaan

* yrittää jatkuvasti pönkittää surkeaa minuuttaan muiden vähättelyllä

* pitää keskusteluissa esim. täysin oikeutettuna hylätä rintasyövän vuoksi rintansa menettänyt vaimo eli osoittautuu vastuuttomaksi ja epäempaattiseksi omaneduntavoittelijaksi

* yliarvioi rajusti oman sivistyksensä ja älynsä, ja minäkuva on ylipäätään ristiriitainen havaittavan todellisuuden kanssa; esim. huomattavan ahdasmielinen mutta kehuskelee suvaitsevaisuudella

* puhuu katkerasti ja pahansuovasti ihmisistä, jotka eivät ole tehneet hänelle mitään

* ryhtyy opettamaan sinua asioissa, jotka tiedät ja tunnet häntä paremmin

* kaikesta paistaa että on kärsinyt ja yhä kärsii mielenterveysongelmista mutta ei hanki apua koska tämä vaatisi rehellistä itsereflektiota

* ottaa vastaan rahaa vanhemmiltaan ja kehuskelee omaisuudella, jota hänellä ei silti juuri ole

...jos tähän mieheen törmäät, juokse lujaa kauas. Hän etsii edelleen naisia pönkittämään onnetonta pientä mieltään, vaikka on näennäisesti perheellinen.

Vierailija
11/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetaustalla on merkitystä. En sitten teidä, muuttuvatko miehet vanhempiensa kaltaisiksi, mutta ainakin kotona opitut mallit tuntuvat siirtyvän.

Lisäksi kannattaa varoa miehiä, jotka valittavat, kuinka väärin naiset ovat aiemmin häntä kohdelleet, ja väittävät, että kaikki eksät ovat olleet sekopäitä.

Lisäksi sanoisin, että jos mies on neljänkympin kieppeillä vielä vapaalla jalalla, siihen on syynsä.

Vierailija
12/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa lukiessa tulee ihmeesti mieleen narsisti...

Vierailija
13/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan: Tsekkaa miehesi vanhemmat huolellisesti. Ihmisestä tulee neliymppisenä samanlainen kuin omista vanhemmistaan.

Sinänsä kyllä komppaan - olin kahden vaiheilla että uskallanko mennä naimisiin kun tiesin minkä anoppitilanteen saisin kaupanpäälle, mutta päätin uskaltaa. En ole ihan varma kannattiko.

Jos nyt eroaisin ja rupeaisin uudelle kierrokselle niin olisin kyllä huomattavan kranttu...

Yksi tärkeä on suhde siisteyteen. En ottaisi ahdistavaa himosiistiä enkä holtitonta porsasta.

Vierailija
14/14 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esittää sinulle listan nk. korkean tasonsa mukaisia vaatimuksia, mutta ei vastaavasti kestä itseensä koskevia toiveita, eikä lainkaan itseensä kohdistuvaa huumoria, niin kannattaa tosiaan olla varuillaan. Tuollaisilla miehillä on tapana esittää tiukkoja sarjakysymyksiä treffeillä, jotka alkavat tuntua työhaastattelulta. Toinen epäilyttävä ryhmä on exäänsä haukkuvat miehet jotka ääritapauksissa laittavat sinut tilille exänsä käytöksestä tivaten: "Oletko sinä tällainen? Sanoisitko sinä näin jos...". Vielä yksi vältettävä ryhmä on terapeutti-omaishoitajaa hakevat miehet, jotka haukkuvat ja halveksivat naisia ja kiittelevät sinua koska olet erilainen kuin muut.