Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työsopimus ja raskaus

Vierailija
31.10.2010 |

Työskentelen alalla jossa minun on jäätävä eritysiäitiysvapaalle heti, kun tulen raskaaksi. Minulla on työsopimusta jäljellä ensi huhtikuuhun asti. Jos tulen raskaaksi nyt ja jään pois töistä, lykkäytyykö sopimuksen päättyminen 6 kuukautta (jonka tekisin äitiysvapaiden jälkeen), vai umpeutuuko sopimus huhtikuussa, ja äitiysvapaiden jälkeen olen työtön?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään takeita, että sopimusta jatkettaisiin. Ainoa mahdollisuus on, että sinulla on useita pätkiä työsopimuksia peräkkäin joiden määräaikaisuutta ei ole perusteltu tarpeeksi. Tuolloin voit riitauttaa liittosi kanssa asian.

Eikö työnantaja voi siirtää suo toisiin tehtäviin raskauden ajaksi. Todella harvinaista, että joku jää heti täysin kotiin.

Vierailija
2/3 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun palaavan työhön vai ei. Mikään pakko sinulle ei ole sopimusta jatkaa, vaan se voi päättyä siihen alkuperäisesti sovittuun, vaikka olisitkin raskaana. Työsuhde ei jatku raskauden perusteella, sillä työnantaja varmaankin tarvitsee jonkun tekemään sinun työsi sillä aikaa kun olet erityisäitiysvapaalla. Oletko varma, ettei sinulle voida osoittaa turvallista työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retorinenkysymys: miksi lykkäytyisi, jos työnantajalla on huhtikuuhun asti sijaistyövoiman tarve niin ei sitä välttämättä ole enää sun äitiysvapaiden jälkeen.