Käytöstapojen puute
Kyllä kismittää lasten kavereiden täydellinen käytöstapojen puute. Tänään on ollut ekaluokkalaisen tytön kaveri leikkimässä ja alkaa jotensakin ärsyttää, ettei noinkaan isot lapset vielä osaa peruskäytöstapoja. "Mullon jano, mää haluun mehua. Mää haluun kans korppua. Mää syön korpun aina maidon kanssa, mää haluun maitoa. Mää haluun lisää."
Kommentit (14)
Kaikista pahinta on, että oma anoppini käyttäytyy juuri tuolla tavalla. Hän on jo keski-iän reilusti ylittänyt kohta eläkkeellejäävä ihminen, mutta käytöstavat ovat huonommat kuin alle kouluikäisillä lapsillamme.
Hän ottaa aina ensin, ei koskaan tarjoa muille, kyykyttää ja passuuttaa miestään, ei osaa kiittää, on töykeä ja tyly. En ole eläessäni koskaan tavannut häntä huonommin käyttäytyvää ihmistä, en edes lasta!
Kaikista pahinta on, että oma anoppini käyttäytyy juuri tuolla tavalla. Hän on jo keski-iän reilusti ylittänyt kohta eläkkeellejäävä ihminen, mutta käytöstavat ovat huonommat kuin alle kouluikäisillä lapsillamme.
Hän ottaa aina ensin, ei koskaan tarjoa muille, kyykyttää ja passuuttaa miestään, ei osaa kiittää, on töykeä ja tyly. En ole eläessäni koskaan tavannut häntä huonommin käyttäytyvää ihmistä, en edes lasta!
taas ymmärrä tätä kommenttia.
"Juu, ei ne meidän lapset, mutta muiden kakarat."
Eipä ole sinullakaan käytöstapoja.
ettei omatkaan lapset mitään enkeleitä ole todellakaan. Mutta kyllä ne osaa nätisti pyytää, jos ne jotakin haluaa. Ja kiittää. :/
Jos tulee kylään ja sitten niille omille annetaan mehua ja korppua, miksi sille vieraalle lapselle ei tarjota? Janohan silläkin leikin aikana voi tulla. Minusta tuo on huonoa käytöstapaa!
Toki voisi kauniimmin pyytää, saisinko juotavaa..
Poika menetti juuri yhden kaverin, kun tuli riitaa pojan äidin kanssa ja äidin mielestä vika siinä, että poikansa saa mehua meillä.
Poika tosi tökerö.
Haukkuu mua läskiksi, ei kuuntele, ei vastaa, uhmaa, ei suostu lähtemään kotiinsa, haukkuu meidän toista lasta ja huutaa jo ovella häivy paviaani.
Toinen kaveri lyö esikoistamme ulkona, mutta sisällä käyttäytyy kunnolla.
Esikoisella kehitysvamma.
Täällä muut vanhemmat ei päästä lapsia kotiinsa ja taidan ymmärtää syyn.
Varmaan päädytään tähän itsekkin, koska on kyse yleisestä ongelmasta.
On kilttejäkin lapsia, mutta ne on kotonansa perheen kanssa.
Mitä useammin päästää vieraan lapsen kotiin, niin sitä röyhkeämmäksi ne muuttuu, kun tottuvat perheeseen. Poikani on 6v. ja tämä toinen poika on 7v.
tällaiselle huonotapaiselle lapselle voisi sanoa, että "meillä on tapana pyytää nätisti, että saisinko.." Olkoonkin vaikka noloa. Silleinhän sitä oppii. Ainakin itse toivoisin, että jos oma lapseni tuolla tavalla käyttäytyisi, joku aikuinen sanoisi siitä.
Itsellä ei ole kokemusta tällaisista "vaatijoista". Ehkä täällä maalla opetetaan vielä peruskäytöstapoja yleisemmin.
Poika menetti juuri yhden kaverin, kun tuli riitaa pojan äidin kanssa ja äidin mielestä vika siinä, että poikansa saa mehua meillä.
Poika tosi tökerö.
Haukkuu mua läskiksi, ei kuuntele, ei vastaa, uhmaa, ei suostu lähtemään kotiinsa, haukkuu meidän toista lasta ja huutaa jo ovella häivy paviaani.
Toinen kaveri lyö esikoistamme ulkona, mutta sisällä käyttäytyy kunnolla.
Esikoisella kehitysvamma.
Täällä muut vanhemmat ei päästä lapsia kotiinsa ja taidan ymmärtää syyn.
Varmaan päädytään tähän itsekkin, koska on kyse yleisestä ongelmasta.
On kilttejäkin lapsia, mutta ne on kotonansa perheen kanssa.
Mitä useammin päästää vieraan lapsen kotiin, niin sitä röyhkeämmäksi ne muuttuu, kun tottuvat perheeseen. Poikani on 6v. ja tämä toinen poika on 7v.
Tässä voidaan jo puhua huonoista käytöstavoista. Ap:n kohdalla taas... Toki lapset voisivat pyytää sievästi, mutta mielestäni kuitenkin melko pikku juttuja. Etenkin kun on kyse lapsista
Nooh, miksi sen kaverin täytyy kerjätä?
Jos tulee kylään ja sitten niille omille annetaan mehua ja korppua, miksi sille vieraalle lapselle ei tarjota? Janohan silläkin leikin aikana voi tulla. Minusta tuo on huonoa käytöstapaa!Toki voisi kauniimmin pyytää, saisinko juotavaa..
tällaiselle huonotapaiselle lapselle voisi sanoa, että "meillä on tapana pyytää nätisti, että saisinko.." Olkoonkin vaikka noloa. Silleinhän sitä oppii. Ainakin itse toivoisin, että jos oma lapseni tuolla tavalla käyttäytyisi, joku aikuinen sanoisi siitä.
Itsellä ei ole kokemusta tällaisista "vaatijoista". Ehkä täällä maalla opetetaan vielä peruskäytöstapoja yleisemmin.
Kyllähän sitä tosiaan voi kauniisti lapselle asiasta sanoa, eikä tarvitse täällä olla tuomitsemassa.
Ei noin pienet osaa asioita, jos niitä ei opeteta! Ei se ole siis lapsen vika, jos häneltä ei olla kotona vaadittu käytöstapoja. Vai tunnetko perheen hyvin ja tiedät, ettei tästä ole kyse?
Ihan hyvin voi siis sanoa asiasta silloin, kun lapsi on teillä.
Ap voi itse vaikuttaa tämän lapsen käytöstapoihin opettamalla hänelle, miten pyydetään kauniisti, saisinko minäkin korppua?
Nih!