Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden lapsi ei suostu nukkumaan päiväunia rattaissa...

Vierailija
29.10.2010 |

Käyttekö lapsen kanssa kaupungilla/teettekö pidempiä retkiä, kuinka paljon kyläilette ja miten ne sitten sujuvat?

Minulla nyt kaksi kaveria, joiden taaperot eivät suostu nukkumaan rattaissa päiväunia, joten joutuvat aina menemään kotio päiväunille. Emme siis voi tehdä pitkiä ulkoilulenkkejä yhdessä saatika lähteä kaupungille lasten kanssa ilman aikataulutuksia, koska kaverini stressaavat lasten päiväunista niin paljon. Joko näemme aamu varhain tai vasta iltapäivällä päiväunien jälkeen. Kaverini menevät siis täysin lapsien ehtojen mukaan.

Ymmärrän, että lasten on nukuttava ne päiväunet, koska ovat muuten todella kiukkusia. Mutta en ymmärrä sitä, miten voi olla niin vaikeaa saada lasta nukahtamaan rattaisiin?

Vääntäkää minulle nyt siis rautalangasta, miten voi olla niin vaikeaa saada lapsi nukkumaan rattaisiin reissujen ajan? En vaan voi ymmärtää.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pienet lapset sopeudu nukkumaan missä ja milloin vaan !!!!! Itse en kulje lasten nukkumisien mukaan,jos on menoa niin sitten mennään.Onko katastrofi jos lapsesi ei nuku joku päivä päiväuniaan.Jos minä menisin kokoajan lasten unien mukaan niin en pääsisi koskaa päivisin kotoa lähtemään mihinkään !!

Vierailija
2/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka nukkuisi enää päiväunet rattaissa. Lyhyitä torkkuja saattaa kyllä ottaa, mutta ei kunnon unia. Että kyllä munkin kaveripiirissä treffaillaan päiväunirytmien mukaan. Olishan se mukava liehua vaikka missä ja milloin, mutta kyllä meillä lapsen etu menee äidin olis kiva -juttujen edelle.

kyllä siellä kauppakeskuksissa ehtii roikkumaan kun lapset vähäm kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä päiväunii kaadu. Nukkuvat, jos nukkuvat missä hyvänsä. En todellakaan lähtisi aina kotiin päiväuniaikaan, muutenhan en voisi erirytmisiä ystäviäni tavata ollenkaan tai suunnitella vaikkapa koko päivän reissuja.

Vierailija
4/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperona nukuta rattaissa,on liian paljon virikettä ympärillä vaikka kuinka väsyttäisi,makuultaan vänkää ylös kokoajan ja haluaa vain katsella ja ihmetellä. Nukuuko ap:n lapsi kotonakin aina rattaissa esim pihalla unet vai kotona sitten sängyssä?

Vierailija
5/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ihan täysin ystäviäsi, jotka vievät lapsensa kotiin nukkumaan. Ymmärrän myös ap sinua, minäkin olisin riemumielin tehnyt niin kuin sinä. Se vain ei ollut mahdollista.

Meidän lapsi ei koskaan viihtynyt vaunuissa, eikä rattaissa. Ei hereillä, eikä nukkuen. Useat oli ne kerrat, kun tulin vaunulenkiltä vauva kainalossa tyhjiä vaunuja työntäen. Jos vauvan laittoi vaunuihin, tuli armoton huuto. Yritettiin vaikka mitä, mutta koska ei toiminut, niin luovuttiin vaunuilusta. Sitterit, autotuolit yms. sama juttu; armoton huuto.

Rattaissa lapsi viihtyi jonkin aikaa ( korkeintaan 20 minuuttia ), sitten alkoi armoton huuto. En nähnyt järkevänä huudattaa lasta sielläkään, jos ei ollut aivan pakko.

Neuvolastakin kyseltiin missä mahdollisesti olisi syy. Siellä tultiin siihen tulokseen, että eloisa lapsemme ei kestä olla paikalleen "sidottuna".

Asiat helpottuivatkin, kun lapsi oppi kävelemään.

Päiväunia ei koskaan ole nukkunut tuntia pitempään sisälläkään ( ulkona ei suostunut nukkumaan ollenkaan ). Yöunetkin ovat aina olleet n. 9 h. Kaikki lapset vain eivät ole samanlaisia, eikä niitä väkisin saa nukkumaan tai muutakaan.

Meilläkin varmasti on perusasiat kunnossa, mutta olen itsekin ammattikasvattajana joutunut sopeutumaan tilanteeseen. Suosittelen sitä samaa sinullekin ystäviesi osalta. Nauti siitä, että itse pääset aika varauksettomasti menemään. Me kaikki emme ole niin voineet tehdä :)

Vierailija
6/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis itse tee päikkäreistä mitään ongelmaa, enkä jaksa stressata :) Lähden ulos, kun siltä tuntuu kelloon katsomatta.-ap-

Vierailija
7/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan alusta saakka nukuttu rattaissa päikkäreitä. Lapsi on nyt kolme ja kysyttäessä häneltä tahtooko hän nukkua päikkärit kotona vai rattaissa, vastaus on usein että rattaissa. Hän itse on niin kauan kun on osannut puhua, pyytänyt viltin rattaiden eteen että saa rauhassa nukkua. Unikaveri pitää olla mukana, muuten ei tule unista mitään. Kotona tuo kolmivuotias saattaa vetää kaksi tuntia unia, vaikka nukkuukin hyvät yöunet. Ja ilman päikkäreitä ilta olisi melko kamala - ollaan sekin koettu.

Rutiineista - syömisestä ja kellonajoista - on pidetty kyllä hyvinkin tiukkaan kiinni. Ja matkustaminen tämän lapsen kanssa on ollut äärimmäisen helppoa. Väitän että kyse on siitä miten lapsi on alusta saakka rutinoitunut menemiseen ja tulemiseen. Meillä päiväunet onnistuvat täysin esimerkiksi isossa ostoskeskuksessa kuulutusten ja musiikin keskellä. Gina Tricot on ainoa äänekäs metelikauppa missä unet häiriytyvät (musiikki niin kovalla).. Ja siinä kohtaa ongelma ei ole merkittävä kun ei sieltä mitään kannata ostaakaan :D En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden mielestä päiväuniaikaan pitää olla huopatossutehtaassa. Mutta onneksi näissä asioissa jokainen voi mennä tyylillään.

Saa nähdä miten meidän elämäntavat kohtaavat lähitulevaisuuteen syntyvän kuopuksen kanssa. Lapset kun ovat myös erilaisia.

Vierailija
8/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mikä siinä on.

Vierailija
9/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nukkuu edelleen päikkärit rattaissa n.2-3h päivässä ja ei todellakaan ole väliä missä rattaa "reissaa"

Mut meillä myös voidaan nukkua ne päikkärit autossa ensin ja sit jatkaa rattaissa kunnolla heräämättä.

Mä en oo koskaan menny päikkien mukaan mut on ne aina menoissa huomioitu.

Mä en olis voinu millään hoitaa omia töitäni viime kesänä jos olis joka päivä tarttenu komisen tuntii sisällä kökkiä (ja sisällä unta riittää vaan n.tunti,mikä ei riitä meillä mihinkään)

Siis meillä nukutaan ulkona säällä kuin säällä niin kauan kun vähänkin rattaisiin mahdutaan ja päikkäreitä tarvitaan.

Maalais mamma

Vierailija
10/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis itse tee päikkäreistä mitään ongelmaa, enkä jaksa stressata :) Lähden ulos, kun siltä tuntuu kelloon katsomatta.-ap-

Siis kuka herättää nukkuvaa lasta?

Vierailija
11/43 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan alusta saakka nukuttu rattaissa päikkäreitä. Lapsi on nyt kolme ja kysyttäessä häneltä tahtooko hän nukkua päikkärit kotona vai rattaissa, vastaus on usein että rattaissa. Hän itse on niin kauan kun on osannut puhua, pyytänyt viltin rattaiden eteen että saa rauhassa nukkua. Unikaveri pitää olla mukana, muuten ei tule unista mitään. Kotona tuo kolmivuotias saattaa vetää kaksi tuntia unia, vaikka nukkuukin hyvät yöunet. Ja ilman päikkäreitä ilta olisi melko kamala - ollaan sekin koettu.

Rutiineista - syömisestä ja kellonajoista - on pidetty kyllä hyvinkin tiukkaan kiinni. Ja matkustaminen tämän lapsen kanssa on ollut äärimmäisen helppoa. Väitän että kyse on siitä miten lapsi on alusta saakka rutinoitunut menemiseen ja tulemiseen. Meillä päiväunet onnistuvat täysin esimerkiksi isossa ostoskeskuksessa kuulutusten ja musiikin keskellä. Gina Tricot on ainoa äänekäs metelikauppa missä unet häiriytyvät (musiikki niin kovalla).. Ja siinä kohtaa ongelma ei ole merkittävä kun ei sieltä mitään kannata ostaakaan :D En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden mielestä päiväuniaikaan pitää olla huopatossutehtaassa. Mutta onneksi näissä asioissa jokainen voi mennä tyylillään.

Saa nähdä miten meidän elämäntavat kohtaavat lähitulevaisuuteen syntyvän kuopuksen kanssa. Lapset kun ovat myös erilaisia.

Kaikki eivät siihen sopeudu siitä huolimatta :)

Vierailija
12/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tosi väsyneinä. Tykkäsivät katsella maisemia ja vilskettä ihan pikkuisista asti. Tosin se ei ollut mikään ongelma, ulkoiltiin aamupäivisin ja iltapäivisin eikä kumpikaan noista nukkunut kuin 45 min päiväunet muutaman kerran päivässä.

Vierailija
13/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidänkään lapset enää rattaissa suostu nukkumaan. ja kenenkäs muun ku lapsen ehdoilla sitä pitäs mennä?!?! tulemme tasantarkkaan kotiin lasten päiväunien aikaan joka päivä, koska jos rytmistä ei pidä kiinni niin kaikki on päin honkia. ja kato kaikki lapset ei oo ku sun lapset, onneksi

Vierailija
14/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa sängyssään poika saattaa nukkua jopa kolmekin tuntia. Rattaissa nukkuu enintään tunnin eli yhden unisyklin. Ja sitten meneekin illan rutiinit ja aikataulut solmuun. Minkä ikäisiä ystäviesi lapset ovat?

Vierailija
15/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidänkään lapset enää rattaissa suostu nukkumaan. ja kenenkäs muun ku lapsen ehdoilla sitä pitäs mennä?!?! tulemme tasantarkkaan kotiin lasten päiväunien aikaan joka päivä, koska jos rytmistä ei pidä kiinni niin kaikki on päin honkia. ja kato kaikki lapset ei oo ku sun lapset, onneksi

Ihmettelen vain, että eikös ole aika hankalaa lähteä aina kotiin päiväunille? Käyttekö te koskaan sitten pihaa kauempana lasten kanssa?

Minusta on suorastaan ihanaa, että lapseni nukkuu päiävunet rattaissa paikassa kun paikassa. Voin lähteä minne vain ja milloin vain, ilman, että tarvitsee miettiä, milloin täytyy lähteä kotiin lasta nukuttamaan =)

-ap-

Vierailija
16/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään lapsi rattaissa nuku. Kyllä lapsen paikka on sängyssä eikä shoppailureissuilla rattaissa.

Nukutko itse istuallesi esim. meluisassa junassa?

Vierailija
17/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
18/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään tarkoittanut. Ihan vaikka retkiä ystävien luokse tai pidempiä ulkolenkkejä tms. Ei minun kaikki ystäväni asu ainakaan ihan vieressä, vaan toisella puolella kaupunkia esimerkiksi. Kesällä ainakin viihdyn paljon ulkona ja rannalla/puistoissa. Mikäs sen ihanampaa, kun istuskella ulkona, kun lapsi nukkuu päiväunia rattaissa.

-ap-

Vierailija
19/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin paljon nähtävää, ettei malta nukkua. Ihan turha yrittää peittää näkyvyyttä millään, se revitään heti alas. Ei suostu edes takakenossa istumaan eikä todellakaan makaamaan. Ja todellakin stressaan noiden nukkumisesta, koska ovat niin pahalla päällä koko päivän muuten. Illalla itketään kilpaa.

Vierailija
20/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kaikki lapset tosiaan nuku hyviä päiväunia rattaissa. Varsinkaan enää 2-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä