Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat, apua tarvitaan junasukkien teossa.

Vierailija
29.10.2010 |

Eli yritetään uudestaan, kun olen vielä aika tumpelo noiden ohjeiden ymmärtämisen suhteen. Eli mitä tarkoittaa, kun ohjeessa lukee seuraavasti: Neulo kantalappu 12 krs puikoilla 1 ja 4 ja tee kantapohjan kavennus; jaa silmukat kolmeen osaan niin, että keskellä on 6 ja reunoilla 7 s. Eli tuossako ei ole ohjetta kantalapun kavennukseen vai enkö ymmärrä ohjetta? Ja mitä tarkoittaa tuo silmukoiden jakaminen kolmeen osaan? siis tehdäänkö se kavennuksen jälkeen ja tarkoittaako se, että jaetaan kolmelle puikolle, jolloin silmukoita olisi siis viidellä puikolla vai miten tuo pitäisi tulkita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on aivan perinteinen kantapää, ohjeita löytyy täältä http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/sukkaohje.html

Eli teet siis ensin tuon kantalapun 1. ja 4. puikon silmukoilla. Sitten jaat nuo 20 silmukkaa kolmeen osaan (kolmelle puikolle) ja rupeat kaventamaan kantalappua. Ne kaksi muuta puikollista silmukoita saa vielä odottaa.

Vierailija
2/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantalapun kavennus kyllä aloitetaan juuri niin, että kantalapun silmukat jaetaan kolmelle puikolle. (tarviit siis yhden ylimääräisen) Sitten niitä neulotaan siitä yhteen keskimmäisen puikon kummassakin päässä joka toinen kerros niin että oikeastaan vain sitä keskimmäistä puikkoa neulotaan ees taas ja aina kääntyesssä kavennetaan.

Mut puolipiste kyllä viittais siihen, että sen jälkeen tulee seuraava vaihe. Onko näin, tiedettäis vasta kun tiedettäis, miten ohje jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantalapun kavennusta ei jälkeen? t.ap

Vierailija
4/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo jakaminen kolmeen osaan kuuluu tehdä ennen kantakavennusta ei sen jälkeen? Ohjeessa ei tarkemmin selosteta kantalapun tekoa vaan juuri niin kuin aiemmin kirjoitin. Ohje jatkuu seuraavasti: poimi kantalapun sivuista 7 lisäsilmukkaa ja neulo terän suora osuus jne. ja luulen ymmärtäväni loppuohjeen. Tuo kolmeen jakaminen vain oli epäselvää minulle. t.ap

Vierailija
5/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin ilmoitetulla sivulla on hyvät ohjeet, kannattaa vielä käydä vilkaisemassa sieltäkin.

Eli tuo jakaminen kolmeen osaan kuuluu tehdä ennen kantakavennusta ei sen jälkeen? Ohjeessa ei tarkemmin selosteta kantalapun tekoa vaan juuri niin kuin aiemmin kirjoitin. Ohje jatkuu seuraavasti: poimi kantalapun sivuista 7 lisäsilmukkaa ja neulo terän suora osuus jne. ja luulen ymmärtäväni loppuohjeen. Tuo kolmeen jakaminen vain oli epäselvää minulle. t.ap

Vierailija
6/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
7/9 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä alkuun tuntuu. Olisi paljon helmpompi näyttää, kun selittäessä saa homman kuulostamaan hankalammalta mitä onkaan. Kun pääset vauhtiin, kantapää tulee ihan itsestään.

Onnea sukkien tekoon!

Vierailija
8/9 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sille siinä vaiheessa twhdään kun keskimmäisellä puikolla on vain yks silmukka?

Vierailija
9/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up mitä siis sille viimeiselle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän