Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sukulainen ilmoittaa sossuun..

Vierailija
27.10.2010 |

.. kun lapseni tekee sopimattomia kotitöitä!

9v lapseni tarvitsee rahaa uuden skeitin ostoon. Hän haluaa rahat nopeammin kuin pelkästään viikkorahasta säästämällä. niinpä hän haluaa tehdä rahaa vastaan pieniä kotitöitä. Nämä kotityöt ovat nyt olleet sitten pyykinpesua, kissanhiekka-astioiden putsausta ja pesua ja vessan pesua. Sukulaiseni mielestä lasta ei saa laittaa pesemään vessaa tai putsaamaan hiekka-astoita!

Olin ihan ällikällä lyöty! Liekö ne sossussa tälläiseen reagoivat. Mielestäni nuo ovat aivan normaaleja kotitöitä. Eivät fyysisesti liian raskaita 9v:lle tai vie liikaa aikaa tms.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihan samoja hommia tehdään.

Vierailija
2/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekevät ihan samoja hommia ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi harjoittelee kotitöiden tekoa..ei taida olla sossun asia.Minusta hienoa, et edes joidenkin lapset osallistuvat koko perheelle kuuluviin kotitöihin kykyjensä ja ikänsä mukaisesti.Jätä omaan arvoonsa nuo sukulaisen sossu-uhkailut.

Vierailija
4/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jotkut ihmiset ilkeämielisyyttään uhkailevat lastensuojeluilmoitusten tekemisellä.

Vierailija
5/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet saanut lapsesi ymmärtämään rahan merkityksen! Ja että omalla työllään voi hankkia jotain extraa.

Itse olen vanhimpien lasten kohdalla ollut leväperäinen ja nytpä se on myöhäistä. Hieno juttu, että sinä olet onnistunut! Nämähän ovat niitä asioita, joita jokaisen on opittava joskus tekemään, ei tarvitse sitten aikuisena olla uusavuton!

Vierailija
6/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. Hyvä kun muut samaa mieltä, itseä alkoi jo epäilyttää, että onko oikeasti joku säädös, ettei lapsilla saa tuollaisia asioita teettää.

Luulen, että sukulainen on näreissään, kun olen hänelle huomauttaanut hänen alaikäisen lapsensa alkoholinkäytöstä ja mopon virityksestä. en ole kyllä edes ajatellut noista asioista sossuun ilmoittaa..

Vierailija
7/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan mielenkiinnosta haluisin tietää miten sossu reagoi, jos reagoi ollenkaan tollaiseen ilmoitukseen. Eikö niillä meinaa oo velvollisuus tarkastaa jokainen ilmoitus mikä on tehty, vaikka ois tehty ihan vaan kiusaamismielessä?

Vierailija
8/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusanteko lastensuojeluilmoituksella on tosi ilkeä kiusa!

Vierailija
9/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna ilmoittaa vaan, ne nauravat siellä sille, että on parempaakin tekemistä. Meillä tuo vajaa 3v "osaa" pestä pyykkiä, osannut jo kohta vuoden. Tietää että pyykit laitetaan koneeseen (juu, mättää sinne oman vaatekertansa jos ei vahdi :D), sitte pesuaine, käännetään nuppi tänne asti, ja painetaan päälle. Isäänsä ohjaa näin :D. Täyttää "kotitöinään" vessapaperitelineen ja osaa viedä roskat roskikseen (ei siis ulos tietenkään) ja siivoaa lelunsa. Varmaan vaadin ihan liikaa tuonikäiseltä, mutta musta on normaalia, että lapsi oppii, että kotityöt kuuluu normaaliarkeen ja kaikki voi tehdä niitä.

Vierailija
10/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se jonka keskiarvo oli kevättodistuksessa huononoin, sai tyhjentää sitten ulkohuussin. Kovasti motivoi. Toimi meidän perheessä, kun kellään ei mitään lukihäiriöitä tai muita oppimista vaikeuttavia tekijöitä.

t. Nimim. Kasin jälkeen minäkin...

Vierailija
11/11 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)