Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko reumaa sairastava päästä lähihoitajakoulutukseen?

Vierailija
26.10.2010 |

MUlla on reuma. Lääkityksellä kaikki normaalisti.

Onko mahdollista päästä lähihoitajakoulutukseen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi?

Sit kun sä menet töihin, työhöntulotarkastuksessa katsotaan, että ootko sä silloin työntekokunnossa (pystytkö nosteleen ja liikkumaan) ja kirjataan papereihin, että sulla on reuma (joten et voi vaatia työnantajalta mitään ammattitautikorvauksia liikuntaelinten sairauksista).

Vierailija
2/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma :) EI kannata siis vielä masentua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystytkö tekemään lähihoitajan työtä.

Onko lähihoitajan työssä mahdollisuutta kevyempiin työtehtäviin, esim. potilaiden kanssa seurusteluun, heille lukemiseen tmv..

Itse sairastan 'vain' nivelrikkoa ja tavalliset toimistyötkin ovat välillä liian rankkoja nivelilleni.

Ihan pelkkä hiiren käyttäminen voi jonain päivinä olla tuskallista :/

Onnea joka tapauksessa urallesi ja opintoihin :)

Vierailija
4/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystytkö tekemään lähihoitajan työtä.

Onko lähihoitajan työssä mahdollisuutta kevyempiin työtehtäviin, esim. potilaiden kanssa seurusteluun, heille lukemiseen tmv..

Reuman ja nivelrikon ero on siinä, että reumaan voi tulla ja usein tulee parempi (ja huonompia) vaiheita. Enkä mä ymmärrä, miksi reumaatikon pitäisi jättää joku ammatti hankkimatta vain siksi, että tulevaisuudessa voi joskus tulla vaiheita, joissa hän ei pysty sitä työtä tekemään. Tai vaikka tietäisi, että varmasti tulee. Jos kuitenkin nyt/joskus pystyy.

Haasteistaan, tavoitteistaan ja unelmistaan ei pidä luopua vaikka onkin sairas. Ei ennen kuin on ihan pakko eikä oikein vielä sittenkään.

Vierailija
5/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hyvin harvoissa tapauksissa.

Reuma ei ole este yhtään millekään uralle.

Vierailija
6/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta ammatti korkeeseen ei voi hakea. Valitettavasti.

Vierailija
7/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten reumaatikko kyllä voisi hyvin käydä senkin.

Vierailija
8/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan miten sen haluaa saivarella, mutta sairaanhoitajaksi ei ainakaan pääse opiskelemaan.

Vierailija
9/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys on. Lääkäri sanoi että reumani on sitä laatua että voi hyvin sammua kokonaan. JA sanoi että niveleni on hyvässä kunnossa eikä päälle päin uskoisi.

Olen tehnyt aina suht fyysistä työtä.

Vierailija
10/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan miten sen haluaa saivarella, mutta sairaanhoitajaksi ei ainakaan pääse opiskelemaan.

Vierailija
11/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jossainhan he ovat opiskelleet, joten ei tuollaista kriteeriä voi olla.

Mä tunnen myös reumaatikkolääkärin.

Vierailija
12/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma ei ole oikeastaan koskaan rajoittanut mun tekemisiä.

Mutta mietin että miten lääkärit suhtautuu...ja siihen koulutukseen pitää olla todistus terveydentilasta.

Vierailija
13/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistelisin, että Kelakin voi sanoa osansa asiasta. Voi siis evätä opintotuen, koska olet valmistumassa ammattiin, johon et todennäköisesti kykene. Oliko Karpolla juoskus tästä aiheesta..?

Vierailija
14/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kohdallas olis hyvänä vaihtoehtona se että kävisit lähihoitajan suuntautumisvaihtoehtona asiakaspalvelun ja tietojenhallinnan. Saattaisit työllistyä tekemään osittain vastaanottohoitajan ja osittain toimenpiteissä avustavan hoitajan töitä. Tietty siinä joutuu käyttämään tietokonetta, joka rasittaa ranteita ja sormia. Jalkojen- ja suun hoidon erikoistumiset ovat myös kevyempiä kuin nää perinteiset vanhus- ja vammaistyöt.

Vierailija
15/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikoulutukseen ja ammattikorkeakoulutukseen otettavien pääsyä rajoitetaan terveydellisin perustein silloin kun sairaus objektiivisesti arvioiden estää opiskelun tai on opikelijalle tai hänen ympäristölleen vaaraksi. Terveydenhoitalalla tuki-ja liikuntaelinsairaudet, kuten reuma, VOIVAT olla tällainen tekijä. Mutta eivät mitenkään automaattisesti sitä ole. Sitä varten sulta pyydetään lääkärin todistus, että se lääkäsi siinä ARVIOI, että onko sun kohdallasi näin. Jos sullaon lääkitykseen hyvin vastaava reuma, etkä ole pyörätuolissa tms. niin ei pitäisi olla mitään syytä, miksi sen katsottaisiin estävän opiskelun tai työllistymisen tai olevan kenellekään vaaraksi.

Vierailija
16/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan reuma aiheutti vääjäämättä vuosien kuluessa niveltuhoja. Enää niin käy vain harvoin vaikeimmissa tapauksissa, joissa lääkkeet eivät jostain syystä tehoa.

Itse olen sairastanut reumaa jo 10 v ja varsin hienosti pystyn fyysiseen työhön. Mitään rajoituksia ei ole.

Vierailija
17/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut työvoimakoulutukseen. Siitä saisi työmarkkinatuen + ylläpitokorvauksen. Onkohan estettä tähän?

Vierailija
18/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumalääkärini sanoi mulle ettei kannata kouluttautua ammattiin missä istutaan koko ajan:D Mitähän voisi pätellä...

Vierailija
19/19 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakenut työvoimakoulutukseen. Siitä saisi työmarkkinatuen + ylläpitokorvauksen. Onkohan estettä tähän?

jos ongelmia meinaa tulla, niin lähetä myös kelalle se lääkärin lausunto, jossa sitten todetaan, että terveydentila ei estä opiskelua eikä työllistymistä, koska reuman muoto on lievä ja vastaa lääkitykseen hyvin, eikä ole syytä olettaa tilanteen rajua muuttumista. Jos siinä paperissa ei valmiiksi lue näin niin voithan pyytää uuden, jossa lukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän