Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maailma mielestäsi vaarallisempi kuin sinun lapsuudessasi?

Vierailija
24.10.2010 |

annatko oman alakouluikäisesi tehdä kaikkea sitä mitä sinä sait samanikäisenä tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsillani on esim. pienempi reviiri ulkona kuin itselläni aikoinaan.

Pyörällä on saanut liikkua vasta nyt vuoden verran kaupungin keskustassa tuo 12-vuotiaani kavereiden kanssa, liikennemäärät on ihan toista kuin minun lapsuudessani.

Vierailija
2/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain rymytä metsissä, käydä kaupassa, mennä ja tulla miten sattuu. Jos jotain tapahtui, aina joku vieras aikuinen auttoi ja naapuritkin vähän katsoi perään.

Nykyään kukaan ei katso toisten lasten perään ja jos jotain sattuu niin pää käännetään pois tai verhot vedetään ikkunan eteen. Hyvin paljon enemmän on myös ihmisiä joihin ei voi luottaa.

Omalla lapsellani on huomattavasti tiukemmat kotiintuloajat, puhelin mukana että saa kiinni sekä alue, millä saa leikkiä on huomattavasti pienempi kuin itselläni aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme asu suomessa, täällä ei alle 10 v liiku yksin missään

Vierailija
4/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuudessaan maailma ei ole yhtään vaarallisempi, mutta yhteiskunta muuttuu ja vaaratkin ovat osin nyt erilaisia kuin omassa lapsuudessani.

Vierailija
5/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tulis mieleenkään jättää vauvaa vaunuihin nukkumaan kaupan eteen kun käyn kaupassa, 80-luvulla näin teki kaikki.

Vierailija
6/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 90-luvulla helsingin keskutassa kauppojen edessä

Vierailija
7/7 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se oli minun lapsuudessani. Lapseni saa tehdä suunnilleen kaikkea sitä, mitä minä sain tehdä samanikäisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi