Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä en pärjää puurolla vaikka muut pärjää?

Vierailija
24.10.2010 |

Olen raskaana ja alkanut syömään aamuisin puuroa, koskapa se on niin terveellistä ja täyttävää. Mä vaan en pärjää sillä aamiaisella lounaaseen asti, vaikka lisänä on jogurttia. Lounasaikaan on ihan kamala nälkä ja syön enemmän kuin normaalisti söisin.

Miten te muut pärjäätte puurolla? Minusta tuntuu että yksi leipäviipalekin pitää nälkää paremmin kuin puuro. Onko tää vaan tottumiskysymys?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puuro ei riitä vaikka sitä vetäisi kuinka. Täysinäinen olo tulee kyllä mutta nälkä tulee paljon aikaisemmin kuin jos söisi jotain muuta. Ja se nälkä on vielä yleensä ihan karmaisevan kova.

Vierailija
2/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon rasvaa. Muuten en pärjäis. Mutta kannattaa varmaan mieluummi syödä jotain sellaista, joka täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön puuroa aamulla, täytyy mukana syödä pari voikkaleipää myös koska muuten maha kurnii jo tunnin päästä. Eikä ole tottumus kysymys, puuro ei ole täyttävää...ainakaan meikäläiselle ja syön siis ihan ison lautasellisen kaurapuuroa koska tykkään siitä kovasti. Lapsilla ihan sama juttu, jo tunnin päästä puurosta huutelevat nälkäänsä.

Vierailija
4/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kun pierasee, niin on jo uudestaan nälkä.

Proteiini ja rasva pitää nälän loitolla.

Vierailija
5/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin siis sama ongelma. Olen koko ikäni ihmetellyt, että miksi minulla on aamupalaksi puuroa syötyäni jo aikaisin aamupäivällä ihan karmaiseva nälkä! Maha kurnii kuin viimeistä päivää. Jos olen syömättä mitään, pärjään paljon paremmin.

Tietääkö kukaan selitystä tälle?

Vierailija
6/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain illalla ennen nukkumaanmenoa juuri sen takia, ettei ole raskasta, vaan ns. kevytruokaa. En ymmarra tata hypetysta kaurapuurosta ruokana "jotta jaksaa"...

Pelkka kaurapuuro ei elata, se pitaa syoda esim. munien tai voileivan kanssa. Kuituahan siina toki on jonkunverran, ja lapset tykkaa siita maun puolesta tosi paljon!

Vierailija
7/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tottumiskysymys. Kesällä syön usein muuta kuin puuroa (esim. mysliä ja hedelmiä) ja aina puuroon vaihtaessa kestää viikon verran, että puurolla taas jaksaa.

Ihan sama käy silloinkin, kun vaihtaa puuron siihen mysliin ja hedelmiin, vaikka siinä on kaloreita ainakin tuplat puuroannokseen verrattuna.

Vierailija
8/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, vähähiilarisen ruokavalion nimeen vannova, olen huomannut että itselläni täysi olo pysyy parhaiten luomukaurapuurolla ja voisilmällä. ;) Mistä lie johtuu, mutta proteiinipitoinen ruoka saa minut tuntemaan itseni vaan nälkäisemmäksi :o.

Vierailija
9/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ota kaveriksi vaikka voileipä, jonka päälle pastat kananmunan, ja jaksat kepoisasti lounaalle asti, pidemmällekin :)

Vierailija
10/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyviä kokemuksia puurosta! Pitää nälän pois pitkään, joskus voi korvata ateriankin kunnon kaurapuurolla. Lisänä kuppi kahvia ja pieni voileipä.

Vierailija
11/11 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiljuva nälkä jo kymmenen aikaan. Iso kuppi maitokahvia puuron päälle auttaa. Musta on tyhmää, jos puuron lisäksi pitää syödä leipä, syön sit mieluummin pelkän leivän enkä viitsi keittää turhaan puuroa. Kaurapuurossa on se hyvä, että se pitää mulla vatsan hyvässä kunnossa, siksi joskus syön sitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme