Oletko ollut ryhmähaastattelussa?
Minkälaista sellaisessa on? Miten sellaiseen voisi valmistautua?
Kommentit (6)
osallistua keskusteluun, aj tuoda uusia näkökulmia jne. MUTTA antaa muillekin suunvuoro, eli ei olla suunapäänä .
kyseessä siis työpaikkahaastattelu! Olen aikoinani ollut ryhmähaastattelussa opiskelujeni suhteen ja jopa valitsemassa uusia opiskelijoita ryhmähaastatteluissa, mutta että työntekijöitä haastatellaan ryhmähaastattelussa, niin tämä on minulle ihan uutta.
Alan toki tunnen, koska olen ollut alalla jo 15 vuotta töissä.
ap
Toki riippuu vähän alasta, mihin kiinnitetään huomiota ja millaista tyyppiä haetaan.
Oma neuvoni olisi, että kannattaa olla mahdollisimman hyvin oma itsensä. Eihän kyse ole ainoastaan siitä, että työntekijä etsii sopivimpia tyyppejä ko työhön vaan myös siitä, että itse soveltuu työhön ja viihtyy siinä.
Itse olen ollut ryhmähaastattelussa kaksi kertaa ja tullut molemmilla kerroilla valituksi olemalla oma itseni.
menestyi ihan hyvin. tiedän että hän on sen alan asiantuntija jne jne
ja he tarjosivat hänelle sen tyon, mutta hän ei huolinut sitä.
haastattelu oli liian steriili ja hänen vaikutelma firmasta sillä perusteella oli se että ei sinne halua toihin
siinä meitä oli n.8henkilöä pöydän ääressä, 4 vastakkain, ja annettiin aiheeksi jotain kyseiseen alaan liittyen, esim "keskustelkaa miten kehittäisitte tätä alaa" ja siinä sitten piti alkaa keskustelemaan ja koittamaan saada puheenvuoroa. Arvostelivat sitten jotenkin sitä. En päässyt opiskelemaan joten ei tainnut mennä mun osalta kovinkaan hyvin ;)
Valmistautua voi vaikka niin että otat selvää kunnolla kyseisiestä alasta mihin olet hakeutumassa jotta osaat keskustella siitä ja ehdottaa juuri esim kehitysideoita.