Tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako kilpparin vajaatoiminta ulkonäköön?
Miten voinkin olla lyhyessä ajassa näin paljon kasvoilta muuttunut, vaikka hiukan painoakin olen saanut pois?! Silmäluomet ovat aivan rutikuivat ja koko silmien alue on jotenkin turvoksissa ja silmien aluset mustat; ikäänkuin en saisi nukkua ollenkaan. Muutenkin koko naama on mennyt turvahtaneen näköiseksi, vai onko se vaan tämä ikä mikä vaikuttaa? ;) Onko muilla samaa?
Kommentit (12)
kiloja tuli lisää kun sairastuin ja en ole saanut niitä pois :(
Kuiva iho ja hiustenlähtöhän kuuluu tähän kanssa.
Laita se äkkiä talviunille!!! Ne on vaihtolämpöisiä ja ei ihme jos toiminta alkaa hidastua kun talvi lähenee.
ja kaikki me kärsimme mm. riippuvista yläluomista. Lääkäri kyllä sano että silmän turvotukset on aika yleisiä mutta meillä on kaikilla siis riippaluomet, jotka sairastamme.
Lisäksi iho on pintakuiva, mutta silti näppyä pukkaa, turvotusta on ja paino ei laske, tosin mulla on lääkitys maksimissa ja silti ei olla viitearvoissa eli hankalampaa mallia tämä.
ja silmät on ihan karseat erityisesti aamuisin, ihan turvoksissa olevat mollot jotka näyttää siltä että tippuvat päästä.
ja kaikki me kärsimme mm. riippuvista yläluomista. Lääkäri kyllä sano että silmän turvotukset on aika yleisiä mutta meillä on kaikilla siis riippaluomet, jotka sairastamme.
Lisäksi iho on pintakuiva, mutta silti näppyä pukkaa, turvotusta on ja paino ei laske, tosin mulla on lääkitys maksimissa ja silti ei olla viitearvoissa eli hankalampaa mallia tämä.
on maksimiannos tyroksiinia? Mä syön puolitoista (isompaa) tablettia päivässä, enkä ole kuullut kenelläkään tutulla olevan niin iso annostus.
ohis
maksimiannos tyroksiinia? Mä syön puolitoista (isompaa) tablettia päivässä, enkä ole kuullut kenelläkään tutulla olevan niin iso annostus. ohis
Mun äiti söi samanmoista annosta, hänellä myös oli hyvin kuivat luomet. Itse syön joka toinen päivä yhden ison ja joka toinen ison ja pienen. En ole huomannut mitään muutoksia ulkonäössä; paino nousi kun sairastuin lapsena, mutta lääkityksen myötä pysytellyt normaalissa.
Tai niin lääkäri ainakin sanoi, tiedä häntä. Mutta jokapäivä menee 2,5tbl niitä isoja. Ilmeisesti isot annokset altistavat sydämen rytmihäiriöille jne.
mulla kanssa vajaatoiminta turvotti erityisesti naaman hirveän näköiseksi - ihan kuin olisin yhtäkkiä vanhentunut monta vuotta. Samoin tummat silmänaluset ja silmien turvotus kuului kuvaan. Nämä näyttää mulla nyt korjaantuneen kun lääkitys toimii. Painokin on kääntynyt laskuun.
Ei tyroksiinissa oo mitään maksimiannosta, toiset joutuu syömään enemmän ja toisille riittää pienempi annos. Jos kilpirauhanen on leikattu pois, niin joutuu totta kai syömään enemmän. Jokaisella on se oma annoksensa, jolla arvot pysyy kunnossa. Itellä menee raskausaikana 2,5 tablettia, ja todennäköisesti joudutaan vielä nostamaan.
Samoin jollekin riittää t4v arvoksi esim 18.5 kun taas jollain toisella arvon täytyy olla yli 20 jotta on ihmismäinen olo.
ekat labrakokeet Thyroxiinin aloituksne jälkeen. Syön tällä hetkellä 1 kokonaista isoa tablettia. Nyt on viikon ajan tuntunut siltä, kuin se kammottava väsymys olisi tulossa takaisin, voiko oireet yhtäkkiä palata ja mistä oviis johtua? Voiko aktiivinen kova liikunta vaikuttaa jotenkin vajaatoimintaan tai lääkitykseen? Tätä en lääkäriltä huomannut viimeksi kysyä.
Annos 1.5 aikuisten tabua. Arvot heittelee välillä vajaalla, välillä ylitoiminnalla. Eli useammankan vuoden jälkeen ei sopivaa tilaa ole löytynyt. Painoindeksi normaali. Syksyisin iho kyllä kuivuu. Suupielet alinomaa auki. En tiedä johtuuko taudista.
Laita se äkkiä talviunille!!! Ne on vaihtolämpöisiä ja ei ihme jos toiminta alkaa hidastua kun talvi lähenee.