Mistä ihmeestä saisin jonkun jolle puhua?!?!
Miehen kanssa asioita jahkattu nyt todella pitkään ja mieskin alkaa olla henkisesti ihan loppu, eli hänelle en oikein uskaltaisi enää tuntojani purkaa.
Nyt kuitenkin mulla alkaa olla ahdistunut olo kun ei ole ketään kenen kanssa voisin asioista puhua :(
Kyse on siis yritystoiminnasta, siihen liittyvistä rahaongelmista ja sitä kautta myös rahaongelmista kotona.
Meillä on neljä pientä lasta joista vanhin on koulussa kolmannella luokalla ja nuorin kaksi ja puoli vuotta, viides on mahassa ja määrä syntyä vuoden vaihteessa.
Välillä tuntuu että ongelmat ovat niin ylitsepääsemättömiä että en oikein jaksa keskittyä lapsiin ja heidän tarpeisiinsa ja tämä tietysti kostautuu sitten kiukutteluna ym. joka kiristää omaa jaksamista edelleen.
Mies on apuna lasten kanssa ja päivät lapset on kulussa ja päiväkodissa, itse käymme tietysti töissä.
Kuukauden vaihteet on meille aina arvoituksia, selviämmekö tästä vai meneekö laskuja perintään... Itse alan aina samantien miettiä laskujen maksun jälkeen että miten seuraavasta kuunvaihteesta selvitään ja valvon öitä vatvoen lukuja ja tiedän että niin tekee myös mieheni :(
Yhtään merkintää yrityksellämme ei luojan kiitos vielä ole, mutta nyt tuntuu että on vain ajan kysymys milloin sellainen tulee.
Maksan laskut jatkuvasti noin 2-3vkoa myöhässä ja monet vasta sitten kun muistutus on tullut.
Työtekijöidemme palkkapäivä on aina kuun lopussa joten se lisää tuota kuukaudenvaihteen ahdistusta entisestään. Lisäksi omat lainakulumme ym. laskut erääntyvät aina kuukauden lopussa joten itsellekkin sitä palkkaa on vain nostettava.
Mitä ihmettä me voidaan tälle tilanteelle tehdä??
Ollaan mietitty yrityksen omaisuuden myymistä (siitä saisimme edes jotain, vaikka lainarahalla tuo "omaisuuskin" on hankittu, vaikka sitä tietysti on jo myös maksettu) ja oikeastaa jo aloitettukin se, mutta kun mikään ei tunnu menevän kaupaksi. (kyse asunnoista)
Kaiken kukkuraksi yrityksellämme ei oikeastaan edes mene niin kovin huonosti, mutta kiinteät kuukausikulut + aina jotain yllättävää joka kuukaudelle tekevät sen että kaikki menee ja vähän enemmänkin :(
Tuntuu että olemme nyt jotenkin niin syvällä tässä kaikessa ettemme oikein näe metsää puilta ja siksi tahtoisin tästä puhua, mutta kun minulla ei ole ketään kenelle puhua :(
Kommentit (8)
Mutta jotenkin en nyt tiedä olisiko se oikea paikka minulle?
Jotenkin sellainen olo että onko siellä kenelläkään (pastorilla) oikeasti haluja kuunella ongelmiani ja onko mulla pokkaa mennä omia "maallisia" ongelmiani tilittämään kirkkoon...
Luulen että tarvitsemme kyllä molempiin apua, siis yritykselle että omaan henkiseen hyvinvointiin...
Tuota yritysneuvojaa vois miettiä, mahtaakohan se olla maksullinen?
Miksei seurakunnan työntekijäkin olisi halukas kuuntelemaan ongelmiasi? Ongelmia ne maalliset ongelmatkin ovat. Eiköhän se ole diakonissa joka siellä auttaa?
Esim:
http://www.mol.fi/mol/fi/04_yrittaminen/07_puhelin/index.jsp
Talousapu-neuvontapalvelu 029 007 4990 ma-pe klo 9-18
Neuvontaa liiketoiminnan kehittämiseen ja terveyttämiseen liittyvissä asioissa
yrityksen ongelmien kanssa, mutta ei sinne omista ongelmistaan voi kyllä avautua :D
Mua kyllä pelottaa ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon, mitä jos ne ajattelee ettei meidän lasten ole hyvä kotonaan kun äiti on niin tasapainoton :/
Tai en kylläkään koe olevani tasapainoton, mutta ahdistunut olen...
Ei ne siellä mitään lastensuojeluilmoa tee, vaan auttavat. Onko yrittäjillä joku yhdistys, jossa tällaisia asioita voi purkaa, muistelisin niin, googleta. Voimia!
http://yrittajantukiverkko.fi/
tämä löytyy yrittäjät.fi-sivuilta.
sori, en osannut linkittää.
tahoa, joka pystyy auttamaan yritystoimintaan liittyvissä jutuissa?
Vai tarvitsetko enemmän henkistä apua itsellesi ja miehellesi?