Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka pääsee yli pettämisestä vai pääsekö?

Vierailija
18.10.2010 |

Muutama viikko sitten avomieheni kertoi pettäneen sä minua kostean baari-illan päätteksi? Kotona meillä ei samaan aikaan ollut mitenkään erityisen helppoa.

Mies kertoi tapauksessa olleen ihan jonkun satunnaisen "sutturan", jota ei etukäteen tuntenut ja johon ei myöhemmin ole pitänyt yhteyttä. Uskoakko vai ei?

Rakastan miestäni ÄÄRETTÖMÄN paljon ja olisin valmis omastamielestäni jatkamaan suhdetta vaikka luotto onkin ymmärrettävästi kortilla tällä hetkellä! Mieheni kuitenkin itse haluaisi aikaa miettiä ja hokee "kun en voi elää itseni kanssa tapahtuneen jälkeen kuinka voisin elää kanssasi". Hänestä paistaa katumus ja pahaolo. Tällä hetkellä kotona vallitsee kerrassaan painostava ilmapiiri kun asiasta ei voi puhua. Puolisoni haluasi tuumaustauon, minä en?

Jotenkin sisälläni velloo, että olenko sittenkään tietoinen koko totuudesta? Olen tehnyt salaapoliisin työtä ja keskustellut myös tämän "sutturan" kanssa tapahtuneesta. Hänen mukaansa heidän välillään ei ole mitään vakavaa eikä halua tulla meidän väliimme...

Kuinka saisin puolisoni keskustelemaan kanssani? Kuinka saisimme aikuiseen tapaan välimme kuntoon että elämä voisi jatkua kuten "ennen". Itse haluaisin kolhun jälkeen rakentaa suhteestamme paremman ja vahvemman. Tulisiko suostua puolisoni haluamaan tuumaustaukoon? Vai olisiko se vain lopun alkua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt vaan. Jos kerran pettäminen oli kertaluonteista, eikä vakavaa, niin ihmetellä täytyy, miksi MIES haluaisi sen johdosta ehkä jopa erota? Onko hän muka niin moraalinen ja suoraselkäinen tyyppi? Onko hän anellut sinulta anteeksiantoa?

Se siis vähän ihmetyttää, että mitä tuumattavaa hänellä tässä pitäisi olla? Eikö sen pikemminkin pitäisi olla niin, että sinä mietit, mitä haluat.

Neuvoksi antaisin nyt ainakin sen, että yrittäkää puhua asioista. Ihan rehellisesti.

Vierailija
2/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaan tilanteeseesi. Osaan asettautua asemaasi, sillä olen ollut vastaavassa tilanteessa.

Suoria vastauksia kysymyksiisi.

Ei pettämisestä pääse yli, suhde on mennyt pilalle siinä vaiheessa.

En uskoisi hetkeäkään etteikö olisi pitänyt yhteyttä, tuo tuumaustauko kertoo asian selvästi.

Jos epäilet, ettet tiedä kaikkea, niin olet 100% varmasti oikeassa. Tämmöiset asiat tuntee kyllä sisällään.

Puolison saaminen keskustelemaan tuossa tilanteessa, kun puoliso haluaa tuumaustauon on täysin mahdotonta. Jos puoliso haluaisi jatkaa yhdessä voisi edellyttää keskustelua, mutta teidän tilanteenne ei ole se.

Tuumaustauko ei ole lopun alkua, lopun alku on jo tapahtunut. Ainut mitä voit tehdä on viivyttää väistämätöntä.

Hae itsellesi keskusteluapua, se auttaa sinua näkemään asiat oikeissa mittasuhteissa. Sinussa ei ole mitään vikaa! Tai tietty jokaisessa ihmisessä on vikaa, mutta mikään parisuhteen vika ei oikeuta parantamaan parisuhdetta pettämisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän yhteinen elonne taitaa olla ohi. :(

Tuo "tuumaustauko" taitaa meinata sitä että miehesi tuon pettämisjutun jäljiltä taitaa haluta erota, ja innostui poikamiehen mahdollisuuksista..

Ei se vältäämättä sen "sutturan" kanssa pidä yhteyksiä, mutta funtsailee uusia mahdollisuuksia.. :(

Olen pahoillani sun puolestasi, ja toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamista!

Vierailija
4/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa sua alkaa ahdistaa ja paljon!

Vierailija
5/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoo sinun tahtovan erota, jotta pääsee helposti ja "hyvällä omatunnolla" toisen luokse tai sinkkuuteen.

Jos epätoivoisesti katuisi tekoaan ja tahtoisi anteeksiantosi hinnalla millä hyvänsä (kuten oikeasti tuollaisessa tilanteessa jos rakastaa vaimoaan ja tahtoo hänet pitää) ei todellakaan ehdottelisi tuollaista.

Eipä ole sinulla paljon mahdollisuuksia. Kysy suoraan tahtooko erota ja alkoiko sinkkuelmä houkutella? Sitten voit tehdä asiat joko helpoiksi tai vaikeiksi.. Ehkä mies tulee takaisin seuraavien kuukausien aikana häntä koipien välissä. Ehkä ei.

Vierailija
6/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oman kokemukseni mukaan on pakko yhtyä edellisiin. Tuumaustauolle lähti minunkin mies vastaavan jälkeen. Ei voinut enää elää kanssani, koska teki minulle pahaa. Mulla oli samat epäilyt etten kaikkea tiedä ja ne osuivat oikeaan.

Mutta...kaikella on tarkoituksensa.

Vierailija
7/7 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut typerästi aiemmassa nuoruuden suhteessa, ja petin miestä. Ja sain pettämistä hirveät morkkikset ja oman tunnon tuskat, ja se syyllisyys oli sitä luokkaa, etten voinut ottaa vastaan miehen kosketusta, koska tuntui niin palalta. Ei se kosketus sinänsä, vaan se, että olin itse pilannut kaiken, enkä mielestäni ansainnut miestäni.

Jos olisin ollut viisas tuolloin, olisin hakeutunut juttelemaan asiasta itsekseni jonkun terapeutin tms. luokse. Sillä mies edelleen olisi halunnut jatkaa yhteiseloa ja pystyi antamaan anteeksikin. Mutta tilanne meni sitten siihen, että minun oli pakko lähteä ja aidosti sen syyllisyyden tunteen takia, jota en kestänyt. Tuloksena siis kaksi onnetonta ihmistä, jotka tosin nykyisin onnellisia omilla tahoillaan.

Mutta siis, ehdota miehellesi, että kävisitte yhdessä tai erikseen juttelemassa asioista ulkopuolisen ammattilaisen kanssa, niin saisitte asiaan vähän perspektiiviä muualta.

Sinulle voimia ja jaksamista, toivotaan tälle asialle onnellista loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän