Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran (anteeksi) : homokeskustelu ja Jumalan siunaus

Vierailija
17.10.2010 |

Tuli mieleen yhtäkkiä tällainen näkökulma joka puolella vellovaan keskusteluun.

Eli jotkut homot haluavat Jumalan siunauksen liitolleen ja myös monet heterot ovat sitä mieltä, että pappien tulisi homoliitto siunata.

Jos ajattelen, että itse olisin homo niin kyllähän Jumala voi siunata ilman jotain kirkkoa tai temppeliä. Jos on Jumalan mielen mukaisella tiellä ja seuraa Jeesusta niin Jumala siunaa, eikä vain? Ja jos siis kokee että ev.lut kirkko toimii nyt epäraamatullisesti kun ei suostu Jumalan mielen mukaista liittoa siunaamaan, niin miksi ruinata siunausta kirkolta joka on epäraamatullinen ja Jumalan tahdon vastainen?

En ainakaan minä hakisi siunausta paikasta, jonka tietäisin toimivan Raamatun sanan vastaisesti. Pyytäisin sitten siunausta Jumalalta suoraan tai siirtyisiin seurakuntaa, jota Raamattu ja Pyhä Henki johdattaa.

Sillä jos kerran homoliitto on Jumalan mielen mukainen ja ev.lut kirkko ei ymmärrä Jumalan tahtoa, niin sitten vaikka perustamaan se seurakunta, jossa Sanaa kunnioitetaan.

Tämä on siis ihan ajatusleikki, mutta ehkä joku tavoittaa pointtini?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten kenenkään muun mielestä Jumala ja hänen siunauksensa ei liity tähän keskusteluun mitenkään?

Mikä se "kirkko" sitten ihmisten mielissä on, joku pajatso, johon kuulumalla saa peruuttamattomasti jonkun abstraktin siunauspotin. Ja sitten suututtaa jos pajatso kieltäytyy toimimasta kuten itse haluaa...

Vierailija
2/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yhtäkkiä tällainen näkökulma joka puolella vellovaan keskusteluun.

Eli jotkut homot haluavat Jumalan siunauksen liitolleen ja myös monet heterot ovat sitä mieltä, että pappien tulisi homoliitto siunata.

Jos ajattelen, että itse olisin homo niin kyllähän Jumala voi siunata ilman jotain kirkkoa tai temppeliä. Jos on Jumalan mielen mukaisella tiellä ja seuraa Jeesusta niin Jumala siunaa, eikä vain? Ja jos siis kokee että ev.lut kirkko toimii nyt epäraamatullisesti kun ei suostu Jumalan mielen mukaista liittoa siunaamaan, niin miksi ruinata siunausta kirkolta joka on epäraamatullinen ja Jumalan tahdon vastainen?

En ainakaan minä hakisi siunausta paikasta, jonka tietäisin toimivan Raamatun sanan vastaisesti. Pyytäisin sitten siunausta Jumalalta suoraan tai siirtyisiin seurakuntaa, jota Raamattu ja Pyhä Henki johdattaa.

Sillä jos kerran homoliitto on Jumalan mielen mukainen ja ev.lut kirkko ei ymmärrä Jumalan tahtoa, niin sitten vaikka perustamaan se seurakunta, jossa Sanaa kunnioitetaan.

Tämä on siis ihan ajatusleikki, mutta ehkä joku tavoittaa pointtini?

Koska kirkko on valtion, niin taitaapi käydä niin että kirkon oppi muokkautuu ihmisten toivomusten ja mieltymysten mukaan, niin kuin se on pikkuhiljaa tehnytkin. Kirkko maallistuu ja kristillinen oppi ja opetus häviää kokonaan. Niin kauna tätä keskustelua tullaan käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen oman pikku piirin jossa voi sitten sielunsa kyllyydestä heitä sortaa ja kauhistella.

Asia kun on niin, että kirkon jäsenistä enemmistö on sitä, että mieltä homot kuuluu kirkkoon tasa-arvoisina jäseninä. Ei kai enemmistön tarvi lähteä kirkosta jotta vähemmistö voi toteuttaa syrjimisen vimmaansa? Outoa se olisi myös verotuksellisesti, yhteisöveroa kun maksavat kaikki, joten enemmistö siis lähtemisensä jälkeenkin vielä maksaisi näille fanaatikoille, jotta heillä olis varaa syrjiä homoja.

Vierailija
4/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan. Kysymys ei ollut enemmistöistä tai vähemmistöistä ollenkaan vaan SIUNAUKSEN näkökulmasta. Jos hetken ajattelisi kirkkoa jonain muuna kuin tasa-arvokeskuksena esim paikkana jossa palvellaan Jumalaa ja haetaan JUMALAN siunausta ei enemmistön siunausta.

En tiedä miten tätä selvemmin sanoa: Jos kokee itse olevansa Raamatun viitoittamalla tiellä ja Pyhän Hengen johtamana hakee liitolleen siunausta, niin miksi hakea sitä paikasta joka on EPÄRAAMATULLINEN? Yhteisöverot ei liity mitenkään Jumalan siunaukseen ja siunaustahan tässä haetaan (tai sitten ei?)

Vierailija
5/5 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(liiton)siunaus on vain sivuasia, vaikka sitä muka vaaditaan...