Häkkivarastomme on vallattu :(
Mitäs nyt? Elokuun lopulla muutettiin ja nyt vasta ois ollu käyttöä kesärenkaiden säilytyspaikalle.. olikin yllätys suuri kun meidän numero 84 on täynnä jonkun toisen roipetta.
Mihin otan yhteyden...? Vuokranantajan kanssa käytiin vielä kesällä katsomassa se häkkivarasto että se ois sit kokonaan mun käytössä.. Tuskin vuokranantajakaan voi asialle mitään tehdä kun ei tiedä kenen tavaroita siellä on... :( V*tuttaa.
Laitanko kylmästi lukon paskaksi, ja siirrän tavarat käytävälle tai tyhjään häkkivarastoon..?
Kommentit (14)
onko kenties vienyt sinne syksyllä omaa tavaraansa. Ja jos ei ole vuokranantajan rompetta, soita isännöitsijätoimistoon ja pyydä tyhjäämään varasto.
Epäilen, että vuokranantajasi on huomannut muuttonne jälkeen tarvitsevansa varastotilaa ja käynyt katsomassa, että häkkinne on tyhjä ja pannut sinne sittenkin jotain itse. Toki hänen olisi pitänyt pyytää lupa teiltä, jos kerran oli luvannut, että varasto on käytössänne.
Nyt vaan soittelemaan, et voi alkaa lukkoja murtaa tuosta vaan.
Hannu Karpoon.
voi että oot avuton
vie kirppariin kun kerran sun vuokraamassa tilassa on.
Isännöitsijä laittaa todennäköisesti kaikille ilmoituksen, että numero 84 häkkivarasto on tyhjennettävä xx.xx.xxxx päivään mennessä, jonka jälkeen häkkivarasto tyhjennetään ja tavarat hävitetään. Sitä en tiedä hoitaako taloyhtiö tavaroiden pois viemisen vai mitä.
Vai olisiko mahdollista, että tavarat ovat edellisen vuokralaisen? Kysy vuokranantajaltasi, että kysyisi häneltä, jos on yhteystiedot.
Ihan ilman mitään ilmoitusta toisen tavaraa ei käsittääkseni saa hävittää.
raput laputetaan (varasti 84 tyhjennettävä päivään xx.xx mennessä. Mikäli ei ole tyhjennetty, hävitetään tavarat.) Tämän jälkeen huoltoyhtiö murtaa lukon ja hävittää tavarat ja saat laittaa omat tavarat varastoon.
Huom! Jos häkkivarasto tyhjennetään jo ennen tuota annettua päivämäärää, ÄLÄ VIE SINNE VIELÄ OMIA TAVAROITA. Niinkin on käynyt että huoltoyhtiö vie kaatopaikalle oikean vuokrlaisen tavarat kun tyhjennyspäivänä varastossa tavaraa onkin. Hehän eivät tiedä tavaroista kenen ne ovat...
reilu 15 v sitten kun ostin asunnon. Sekä ala että yläkerran kaapit olivat täynnä rompetta.
Mä kävin siihen aikaan ahkerasti kirpparilla, yksinkertaisesti mursin lukot, oli vielä sellainen pilipalilukot ja myin tavarat kirpparilla.
99 % ne kuuluivat edelliselle omistajalle, joka laiskuuksissa ne sinne jätti.
Ennen myymistä kysyin kyllä isännöitsijältä ja hän sanoi jos ei ole mulle liikaa vaivaa, voin heittää tavarat taloyhtiön roskikseen, siksi ei mitään ilmoitusta ikinä tehty.
Asuin taloyhtiössä 10 v, eli olisin varmaan kuullut, jos niitten perään joku olis joskus kysellyt.
aikoinaan vuokra-asunnossa kävi vastaavalla tavalla. Vein sitten rappuun itse lapun, ja samana päivänä tavaroiden omistaja ilmaantuikin. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla :) sinun tapauksessasi tosin kannattaa tosiaan olla ensin vuokraisäntään yhteydessä, jotta saat varmistuksen että tavarat kuuluvat jollekin toiselle asukkaalle.
Tästä on vaan jo yli puoli vuotta, kun asiasta isännöitsijälle ilmoitin. Kolme kertaa olen uudestaan asiasta kysynyt, mutta hän ei saa mitään aikaiseksi. Mulla sitten makuuhuone toimii varastona.
Näinkin voi siis käydä, jos on nössö isännöitsijä.
Ellei sitten kyseessä ole taloyhtiö joka tuon asunnon on sinulle vuokrannut.
Ota yhteyttä vuokranantajaan ja vaadi että hän hoitaa varaston puolestasi tyhjäksi. Sinähän maksat siitä vuokraa etkä saa rahoillesi vastinetta...
Mulla sama tilanne.
Tästä on vaan jo yli puoli vuotta, kun asiasta isännöitsijälle ilmoitin. Kolme kertaa olen uudestaan asiasta kysynyt, mutta hän ei saa mitään aikaiseksi. Mulla sitten makuuhuone toimii varastona.Näinkin voi siis käydä, jos on nössö isännöitsijä.
Ei isännöitsijällä tuon kanssa ole mitään tekemistä.Ellei sitten kyseessä ole taloyhtiö joka tuon asunnon on sinulle vuokrannut. Ota yhteyttä vuokranantajaan ja vaadi että hän hoitaa varaston puolestasi tyhjäksi. Sinähän maksat siitä vuokraa etkä saa rahoillesi vastinetta...
Asia menee juuri noin kuin on jo monessa viestissä selitetty. Tosin isännöitsijä voi edellyttää, että asunnonomistaja on häneen yhteydessä.
t. kiinteistöassistentti isännöitsijätoimistosta
Olen muutamissa taloyhtiöissä asunut osakkaana. Aina on hirveä riita säilytystiloista, vintti- ja kellarikomeroista.
Heti kun sellainen vapautuu ja joku jättää lukitsematta niin komero on jonkun toimesta VALLATTU samantien.
Eli ap ottakoon nyt yhteyttä vuokranantajaan sekä isännöitsijään. Yhtiössänne alkaa tai ainakin pitäisi alkaa selvitys kenelle mikäkin komero/ säilytystila vintilla tai kellarissa kuuluu. Selvittämättä jääneet komerot tyhjennetään yhtiön puolesta.
asuin Helsingin keskustan tuntumassa, 8 kerroksisessa taloyhtiössä ja kaikista rapuista oli yhteys yhteen huoneeseen missä oli kaikki kellarikomerot.
Asuntoja oli toista sataa ja voin sanoa että vähintään kerran kuussa oli alhaalla viesti jossa oli teksti kenen tavaraa on kaapissani 85. Jos ei olla tyhjennetty siihen ja siihen mennessä, huoltoyhtiö tyhjentää jne.
Ilmoitus oli aina aika kauan, reilu 2 viikkoa ja kävin lähes aina edellisenä yönä ristiretkellä.
Mulla oli isot puutarhasakset, jotka siis käyvät oksien leikkaamiseen ja sillä aina päivää ennen määränpäätä avasin komeron riippulukon ja roudasin tavarat omaan komerooni.
Sitten vaan Vantaalle kirpparille ja ikinä en jäänyt kiinni.
Oikeesti lähes lottovoitto tuli kun yks asunto, 75 neliötä tyhjennettiin ja kaikki kamat vietiin kellariin ja siinä oli lappu vie. Ja mähän vein.
En tiedä tuliko ikinä huoltomiestä katsomaan seuraavana päivänä, mutta uskoisin että tein palveluksen kaikille.
Ikinä ei tavaroista löytynyt mitään kirjeitä, tai muuta todella henkilökohtaista. Joskus löytyi opiskelijakortteja, joissa oli mm henkilöllisyystunnus, mutta ne kilttinä tyttönä tuhosin.
Varmaan pari tonnia sain vuodessa puhdasta tuottoa. No, olihan siinä duunia. Ja pieniä sydämentykytyksiä tuli, varsinkin kun kellarikomero oli niin iso. Joku kun tuli ja sytytti valot, koko kellariin tuli valot.
Taloyhtiössä oli vain muutama kolmio, kaikki muut yksiöitä ja kaksioita, ei juurikaan talon omistajia asunut taloyhtiössä, eli vuokralaisia piisas ja vaihtuvuutta myös.
Huonekalut pystyi aina jättämään aulaan, sieltä puolalaiset työmiehet ne nopeasti keräs itselleen.
ja kysy toiminta ohjeita.