Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyö ja verotus. "asiantuntijaa" paikalla?

Vierailija
14.10.2010 |

Teen yhdessä vuokrafirmassa töitä, vaihtelevasti sen mukaan mitä on. Nyt haluaisin vaihtaa toiseen firmaan, mutta haluaisin ehkä myös jatkaa tässä alkuperäisessäkin vuokrafirmassa.

Mitä teen verokortin kanssa? Onko muuta vaihtoehtoa kuin antaa sivukortti tälle uudelle firmalle? Sittenhän kannattaa jättää melkein tekemättä, sivutulon % on ihan älytön, vaikka vuosituloni ovatkin todella pienet kun nyt vasta pääsin töihin tältä vuodelta...

Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan! Vero.fi yritin tutkia mutta eihän siellä selvästi mitään kerrota:(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita verotoimistoon. Arvioit kuinka paljon tulosi tulevat olemaan tälle vuodelle ja pyydät jakamaan tulot sopivassa suhteessa kahdelle eri verokortille.

Näin tekisin ainakin itse.

Vierailija
2/4 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sama tai lähes sama vero% kuin nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä sivutuloverokorttia ei ymmärretä..

Eli voit käyttää samaa verokorttia/veroprosenttia vaikka kymmenessä eri paikassa, mutta tällöin sinun on itse seurattava tulojasi-

Eli esimerkiksi näin: saat verokortin, jossa veroprosentiksi on laitettu 10%, ja tulorajaksi 10000 € ja tämän yli menevältä osalta esimerkiksi 37 %. Joten voit käyttää samaa veroprosenttia vaikka kolmessa eri paikassa, kunhan itse seuraat tulorajaasi. Näin jokaisessa firmassa katsotaan vain tuota 10000€:n rajaa, koska eivät tiedä oletko muualla töissä.

Jos käyttäisit toisessa paikassa sivutulokorttia, niin sinun ei tarvitse itse seurata tulojasi, vaan toisesta peritään koko ajan enemmän. Tämä vaihtoehto ei toki kannata kuin silloin, jos haluat saada paljon veronpalautuksia.

Eli, tilaat verotoimistolta uuden verokortin, jonka saat seuraavilla tiedoilla: kerrot paljonko olet tänä vuonna tienannut ja millä prosentilla olet maksanut veroa, lisäksi arvioit suunnilleen paljonko tulet loppuvuonna tienaamaan (ei tarvitse olla tarkka, mieluummin vaikka 3000€ liian iso summa, kuin liian pieni), ja näillä perusteilla lähettävät uuden verokortin, joka on vain tuloste, jota voit itsekin kopioida eri yrityksille.

Toivottavasti selvensi :)

Vierailija
4/4 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et tarvitse sivutuloverokorttia mihinkään, vaan käytät vain tavallista verokorttia.

Mutta jotta voit kopioida sen, sen tulee olla sähköinen verokortti (tulee siis postitse kotiin), mutta ei ole se alkuperäinen.

Sitä alkuperäistä verokorttia ei siis saa kopioida!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä