Ystävä vain huonoina aikoina?
Siis tuntuu että eräs erittäin hyvänä ystävänä pitämäni henkilö ei kestä sitä, jos minulle tapahtuu jotain positiivista... On ollu todella suurena tukena kun elämässä on mennyt huonosti, vastoinkäymistä toisensa perään. On kuunnellut ja tukenut ja neuvonut ja auttanut ja kaikkea mahdollista.
Mutta... Nyt sitten olen saamassa elämää kuntoon, asia kerrallaan on järjestynyt ja alkaa elämä hymyilemään, niin enään tämä sama ystävä ei kestä kuunnella mitään. Ei onnittele kun kerron jostain saavutuksesta, vaihtaa vaan puheenaihetta. Aikaisemmin yhdessä puhuttiin miten hyvä olisi jos sitä ja tätä tapahtuisi, nyt kun se sitten todella tapahtuu, tuntuu kun ystäväni ottaisi sen henkilökohtaisena loukkauksena. On alkanut ottaa etäisyyttä, aikaisemmin näimme todella usein, nyt on aina jotain muuta.
Ahdistaa, koska tämä ystävä on todella tärkeä ja on jotenkin vaikea kuvitella että ystävyys loppuu kun vaikeudet loppuvat... Hädässä ystävä tunnetaan, mutta eikö pitäisi tuntea ilman hätääkin?
Kommentit (2)
Olemme puhuneet myös ystäväni ongelmista ja onnen aiheista. Välillä on ollut samanlaisia ongelmia samaan aikaan, välillä ystävälläni on mennyt paremmin ja minulle ilmestynyt uusia ongelmia... Ja olen ollut todella iloinen ystäväni puolesta kun siihen on ollut aihetta, vaikka kuinka omat ongelmat olisivat painaneet päälle. Siksi en ymmärrä sitä, miksi ystäväni ei voi olla minun puolestani onnellinen, varsinkin kun hänelläkin on asiat tällä hetkellä kunnossa.
En siis esimerkiksi puhu omasta uudesta parisuhteesta kun toinen on juuri eronnut. (Toisin päin tuo on tapahtunut, silloin oli kieltämättä vähän vaikea kuunnella toisen hehkutusta täydellisestä miehestä, kun oma parisuhde päättyi riitaisaan eroon) ap
Mulla on kaveri, joka ottaa muhun yhteytta vain, jos on ihan paniikissa tai kriisissa jostain asiasta, ja haluaa olkapaata. Ei se mitaan, ymmarran sen kylla, mutta se mika kyrsii on, etta joka kerta kun edes mainitsen jostain omasta ongelmastani, niin han ei edes vastaa viestiini (asumme eri maissa).
Tuli mieleen ap etta voisiko olla, etta ystavasi toivoo etta jaksaisit olla valilla hanestakin kiinnostunut, nyt kun oma kriisisi on ohi?