Ärsyttää kun toisten lapset tonkii käsilaukkua perhekerhossa
Käymme lasten kanssa perhekerhossa, jossa on 0-4 v. lapsia äiteineen. Minulla on käytännön syistä mukana käsilaukku, jossa on välttämättömät kamat kuten avaimet, puhelin, lompakko (käymme yleensä kotimatkalla kaupassa), astmalääkkeeni, lapselle varmuuden vuoksi evästä ja vaihtovaatteet.
Ärsyttää, kun saan jatkuvasti hätistellä kiinnostuneita pikku sormia pois laukustani. Ei, paikassa ei ole mitään hyllyä, naulakkoa tms., mihin voisin laukun laittaa, enkä jaksaisi koko ajan rutistaa sitä sylissäni. Lapset käyvät laukulla, vaikka se olisi minulla olkapäällä kun istun juttelemassa muiden äitien kanssa. Ja tietysti, jos jätän laukun hetkeksikään tuolille/pöydälle, niin sisältö on levitetty lattialle.
En tajua miten 3-4 vuotiaiden on niin vaikea ymmärtää, että toisten laukkua ei tongita. Olen sanonut asiasta usein nätisti ja vähemmän nätisti. Omat lapseni eivät ikinä tee tuollaista.
Ok, tiedän, ettei tämä ole maailman suurin vääryys. Mutta se ärsyttää silti. Antakaa anteeksi heikkouteni.
Kommentit (28)
Mä en ymmärrä, että laukuille ei ole järjestetty paikkaa. Onko siellä mitään aloitelaatikkoa?
minne takit ja muut vaatteet jätätte? Vai missä niitä säilötte!? Jätä laukun ensi kerralla vaikka takin kanssa samaan hengariin roikkumaan, niin ei kurittomat lapset pääse käsiksi.
Tila on sellainen harrastustila, jossa ei ole naulakoita. Tai siis on, mutta se on tämän perhekerhotilan ulkopuolella, en halua sinne jättää käsilaukkua.
Mutta ehkä voisin tosiaan pyytää vetäjiltä että saataisiin jokin naulakko, hylly tms.
ap
Ensinnäkin kohteliaisuussyistä, toiseksi siitä syystä, että ette voi tietää, mitä ne sieltä löytävät.
Olen töissä ensiavussa, ja siellä näen näitä tapauksia: "No meillä oli juhlat ja sitten se löysi jonkun vieraan laukusta jotain pillereitä. Enhän mä voi sitä koko ajan vahtia."
Vahtikaa niitä lapsianne.
t. sh
Saitte mut nauramaan juuri nyt kun on suru puserossa.
Kyllä yksivuotiastakin voi kieltää ja nostaa pois tonkimasta vai oikeuttaako ikä mielestäsi tekemään mitä tahansa?
Ymmärrän ap:ta ERITTÄIN hyvin!! Itsellä myös astmalääkkeet ym. tärkeät jutut laukussa enkä todellakaan pidä siitä että laukkuani tongitaan. Olen muutenkin melko tarkka omista tavaroistani ja laukku kuuluu minusta henkilökohtaisiin esineisiin, joihon muilla ei ole kajoamista ilman lupaa!
Vielä joku puolustaa niitä toisten laukkujen tonkijoita! En ymmärrä kyllä. Mun mielestä on ihan ehdoton kielto mennä toisten laukulle. En todellakaan halua kenenkään kaivelevan laukkuani, en edes oman mieheni, vaikkei siellä mitään salaista olekaan. Lasten ei todellakaan kuulu mennä kenenkään kassia tonkimaan!
Hyviä ehdotuksia kyllä on tullut tässä ketjussa, mutta eipä riittäisi ainakaan mun pokka niiden toteuttamiseen. :) Hankala tilanne ellei niiden riiviöiden mammoja yhtään kiinnosta.
Otapa joku tyhjä lääkepurkki ja laita se sinne. Sitten kun ipana tulee tyhjä purkki kourassaan niin jokohan alkaisi äidillekin tulla kiire...?
Vielä joku puolustaa niitä toisten laukkujen tonkijoita! En ymmärrä kyllä. Mun mielestä on ihan ehdoton kielto mennä toisten laukulle. En todellakaan halua kenenkään kaivelevan laukkuani, en edes oman mieheni, vaikkei siellä mitään salaista olekaan. Lasten ei todellakaan kuulu mennä kenenkään kassia tonkimaan!
Hyviä ehdotuksia kyllä on tullut tässä ketjussa, mutta eipä riittäisi ainakaan mun pokka niiden toteuttamiseen. :) Hankala tilanne ellei niiden riiviöiden mammoja yhtään kiinnosta.
Otapa joku tyhjä lääkepurkki ja laita se sinne. Sitten kun ipana tulee tyhjä purkki kourassaan niin jokohan alkaisi äidillekin tulla kiire...?
Mullakaan ei kyllä varmaan riittäis pokka noihin dildojuttuihin, vaikka ovat kyllä hykerryttävän hauskoja ideoita. Mut toi olis ihan kuviteltavissa oleva tilanne. Etsinpä jonkun kolmiolääkepurkin :D
Täytyy kyllä varmaan kertoa että oli tyhjä sitten kun ovat ehtineet vähän kauhistua. Ettei turhaan tuu kuormitettua sairaalaa.
Ihanaa, että täältä löyty normaalilla järjellä varustettuja ihmisiäkin... Ihmettelin itsekin kun laukkujen tonkijoita puolusteltiin. Taitaa taas olla jollain mammalla paha päivä.
AP
Juomassa kahvia sillä aikaa kun lapsesi tonkii ap:n laukkua? Ja kyllä naurattaa.