Seksinpihtaajat, voisitteko antaa miehenne käydä vieraissa luvan kanssa?
Kommentit (28)
Minulla oli seksihalut kokonaan poissa noin 1,5 vuoden ajan synnytyksen jälkeen. Mies kyllä uskoi kun sanoin ettei haluta mutta hänestä näki että kärsi tilanteesta. Mulla vitutti ne hienovaraisetkin vihjaukset seksin suuntaan ja toivoin että kävispä vieraissa niin ei tarvisi jatkuvasti kestää tuota vihjailua, suoraa puhetta tai hiplailuja. Ei kuitenkaan käynyt, tai ainakaan tietääkseni ei käynyt.
Nyt halut ovat palanneet ja seksielämä sujuu. Edelleen olen samaa mieltä että olisi saanut käydä aivan vapaasti. En tosin muutenkaan ole mustasukkainen luonne, ei yksi kännipano meidän suhdetta mihinkään muuttaisi.
luvan käydä vieraissa.
Ei anna - muttei anna mennä vieraisiinkaan.
Miehen pihtaaminen syö naista ) :
Asia on varmasti sama myös päinvastoin.Eli jos pihtaat, anna miehellesi/naisellesi lupa käydä vieraissa. JOs haluaa. Mielestäni pihtaaminen on eräänlaista pettämistä.
"Seksuaalisen kanssakäymisen kautta kysytään monia asioita; tulenko hyväksytyksi, huomatuksi, rakastetuksi, olenko sinulle tärkeä ja ainutlaatuinen?"
Eli eihän seksissä ole kysymys pelkästä aktista. Seksi niittaa puolisot yhteen, tulee me-henki. Sillä mennään vaikeiden aikojen yli.
Itku ja kiukku ja vihahan taas vuosi yli, kun yritin selittää hänelle, mitä vahinkoa hän pihtaamisellaan meille aiheuttaa.
mulle luvan käydä vieraissa. Tässä suhteessa kun mies on se pihtari, joko tahallaan tai ihan muuten vaan haluttomuudesta.
"Parisuhteen oikeudenmukaisuutta on se, että molemmat saavat suhteelta yhtä paljon kuin sille antavat. Seksuaalisuudessa tämä tarkoittaa sitä, että molemmat ilmaisevat halua ja nautintoa toisilleen. Molemmilla on parisuhteessa oikeus kokea olevansa haluttu kumppani."
Etenkin tuo viimeinen lause!
sille, kuinka tärkeää se seksi toiselle puoliskolle olisi - edes silloin tällöin. Eikä mun mies ole hakenut apua seksihalujensa puutteeseen, puhetta siitä on ollut, mutta eipä mitään tapahdu. Itsekkyyttä vai pelkästään häpeää?
"Parisuhteen oikeudenmukaisuutta on se, että molemmat saavat suhteelta yhtä paljon kuin sille antavat. Seksuaalisuudessa tämä tarkoittaa sitä, että molemmat ilmaisevat halua ja nautintoa toisilleen. Molemmilla on parisuhteessa oikeus kokea olevansa haluttu kumppani."
Seksiin painostaminen tuo lapsuuden traumat vahvasti pintaan? Minulla kun ongelma on se, että periaatteessa voin halutakin, mutt ajos mies painostaa (eikä siihe npaljon tarivta)menen lukkoon, ja halut häviää. Pitäisikö silti vaan antaa, jotta miehellä olisi hyvä olo?
Joo, mies on tämän tiennyt jo varhaisesta seurustelusta lähtien, uudesta asiasta ei ole kyse. Missään terapiassa (kokeilut on) en ole asiasta yli päässyt, vaan reaktio on aina sama.
Enkä antaisi miehen käydä vieraissa siltikään, koska hän osottaisi toiminnallaan vain halveksuntaa minua kohtaan, hän ei siis haluaisikaan anta aminulle mahdollisuutta olla hyväksyttävä kumppanina, kaikkine puutteineni.
"Parisuhteen oikeudenmukaisuutta on se, että molemmat saavat suhteelta yhtä paljon kuin sille antavat. Seksuaalisuudessa tämä tarkoittaa sitä, että molemmat ilmaisevat halua ja nautintoa toisilleen. Molemmilla on parisuhteessa oikeus kokea olevansa haluttu kumppani." Etenkin tuo viimeinen lause!
Seksiin painostaminen tuo lapsuuden traumat vahvasti pintaan? Minulla kun ongelma on se, että periaatteessa voin halutakin, mutt ajos mies painostaa (eikä siihe npaljon tarivta)menen lukkoon, ja halut häviää. Pitäisikö silti vaan antaa, jotta miehellä olisi hyvä olo? Joo, mies on tämän tiennyt jo varhaisesta seurustelusta lähtien, uudesta asiasta ei ole kyse. Missään terapiassa (kokeilut on) en ole asiasta yli päässyt, vaan reaktio on aina sama. Enkä antaisi miehen käydä vieraissa siltikään, koska hän osottaisi toiminnallaan vain halveksuntaa minua kohtaan, hän ei siis haluaisikaan anta aminulle mahdollisuutta olla hyväksyttävä kumppanina, kaikkine puutteineni.
Vielä ikävämpää on se, ettet ole päässyt missään terapioissa niiden yli.
Tällaiset tapaukset ovat ihan eri asioita...
Ehkä sinun kannattaisi vielä etsiä uusi terapeutti. Onko terapiasi ollut tarpeeksi pitkäkestoinen, oikeanlainen tms.? Varmasti kannattaisi, jotta pääsisit itse irti traumaattisista muistoistasi. Ensi itsesi ja siinä samalla kumppanisi takia.
Nainen, jolla pihtarimies ja joka kopioi tekstiä väestöliiton sivuilta.
Jos on jotain "lukkoja", niin etkö voi sopia miehesi kanssa, että sinä teet sen aloitteen aina? Rehellisesti: tekisitkö ikinä?
Seksiin painostaminen tuo lapsuuden traumat vahvasti pintaan? Minulla kun ongelma on se, että periaatteessa voin halutakin, mutt ajos mies painostaa (eikä siihe npaljon tarivta)menen lukkoon, ja halut häviää. Pitäisikö silti vaan antaa, jotta miehellä olisi hyvä olo?Joo, mies on tämän tiennyt jo varhaisesta seurustelusta lähtien, uudesta asiasta ei ole kyse. Missään terapiassa (kokeilut on) en ole asiasta yli päässyt, vaan reaktio on aina sama.
Enkä antaisi miehen käydä vieraissa siltikään, koska hän osottaisi toiminnallaan vain halveksuntaa minua kohtaan, hän ei siis haluaisikaan anta aminulle mahdollisuutta olla hyväksyttävä kumppanina, kaikkine puutteineni.
sun ei kannattaisi siis olla parisuhteessa. Terapioitakin on erilaisia, varsinkin traumaterapioita.
En tiedä, olisiko sinun tapauksessa ok "vain antaa", kuten itse kuvasit. Tuskinpa, jos sinulla on traumaattisia kokemuksia nimenomaan sukupuolielämästä.
Mutta jos ei ole kaltaistasi menneisyyttä, niin kyllä. Minun mielestäni pitäisi vain antaa.
Se on vähän kuin urheilemaan lähtö. Ensin ei huvittaisi millään etsiä kamoja, lähteä salille tms. ja hypätä kuntopyörän selkään. Mutta kas, jälkeenpäin on kuitenkin niin hyvä olo ja mieli.
Mikä on se "oikea seksin määrä" parisuhteessa? Kumpi on oikeassa? Se joka haluaa joka päivä kaksi kertaa vai se joka haluaa kerran kuukaudessa? Ja miksi kumppanuuden osoittaminen on sama kuin yhdyntä? Eikö telkkarin katsominen kylki kyljessä ole kumppanuutta?
Tietysti jos haluttomuus kestää loputtomiin, kannattaa miettiä mistä johtuu ja hakea apua, mutta joskus elämäntilanne on sellainen ettei kertakaikkiaan haluta. Esim. meillä, erittäin rankka synnytys, perse oli kipeä lähes vuoden ajan synnytyksen jälkeen. Siihen vielä vauvan sairaus. Naiminen oli viimeinen asia mielessä sillä hetkellä.
3 ja pihtari aikaisemmin
ei enää uskalla harrastaa seksiä, kun on kerran joutunut tekemään abortin himoihinsa antauduttuaan ja ehkäisykeinojen onnettomasti petettyä? Pelkää niin kovasti raskaaksituloa ja av-mammojen kaltaisten moralisoijien haukkumista, ettei vain uskalla. Ei uskalla synnyttääkään lasta, kun olisi huono ja väsynyt äiti, kenties yksi lapsi jo toiselle miehelle jne. Mieluummin on av-mammojen pahasti paheksuma pihtarikin. Tämä nyt ihan kärjistetty kommentti asiaan.
Nyt kun itse on ollut seksittömässä suhteessa, ymmärtämystä heruu niille kuuluisille pettäville miehillekin. Eihän sen pitäisi tietenkään olla se ratkaisu.
seksinpihtaaja, mutta mieheni on antanut minulle luvan tyydyttää tarpeitani myös muualla. Jos hän asiasta joskus kysyy, en valehtele.
Mainittakoon etten itse ole vielä löytänyt rohkeutta taikka sopivaa seuraa.
seksiin reilut 3 vuotta sitten! Saanko siis mennä vieraisiin?
Suulla ja kädelläkin voi tyydyttää, jos perse on kipeä
Nyt kun itse on ollut seksittömässä suhteessa, ymmärtämystä heruu niille kuuluisille pettäville miehillekin. Eihän sen pitäisi tietenkään olla se ratkaisu.
on tärkeämpi kuin minun oikeuteni suojella kipeää jalkoväliäni?
Kuten aikaisemmassa viestissäni kerroin, muitakin syitä haluttomuuteen oli. Kerroin myöskin että näin kuinka mies kärsi tilanteesta. Annoin hänelle luvan (kyllä sanoin hänelle) käydä vieraissa tyydyttämässä seksihalunsa, mutta ei kai käynyt. En olisi sitä pettämisenä ajatellut.
3
osapuoli automaattisesti pihtari joka haluaa vähemmän? Jos seksiä on joka viikko vähintään kerran ja halukkaampi haluaisi vaikkapa 3 kertaa viikossa niin sittenkö pitäisi antaa lupa mennä vieraisiin? Tai jos halukkaampi ei halua esim. hellyyttä tai muuta yhdessäoloa, vain seksiä ja paljon niin mitäs sitten? Nää on helkkarin hankalia juttuja enkä itse ole ratkaisua keksinyt tähän mennessä. Niin ja seksiä on aina ollut joka ikinen viikko, määrä on vaihdellut ja miehen mielestä olen haluton....
seksiin reilut 3 vuotta sitten! Saanko siis mennä vieraisiin?
minun lupani, mutta kannattaa kuitenkin kysyä mieheltä mitä tämä ajattelee
se sama pihtari edelleen
luvan käydä vieraissa.
Ei anna - muttei anna mennä vieraisiinkaan.
Miehen pihtaaminen syö naista ) :
Asia on varmasti sama myös päinvastoin.
Eli jos pihtaat, anna miehellesi/naisellesi lupa käydä vieraissa. JOs haluaa. Mielestäni pihtaaminen on eräänlaista pettämistä.