Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nuorta äitiä:

Vierailija
08.10.2010 |

Pitääkö makuupussi pestä ennen käyttöönottoa?

Vauvan vaatteet ja liinavaatteet olen pessyt, mutta pitääkö makuupussi pestä? Kun eihän vauvan iho periaatteessa koske siihen, kun vauvalla on vaatteet päällä kun sen laittaa pussiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuleta vähän, jos vahva haju

Vierailija
2/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä olen tainnu itse pestä ne aina..ei muista kun vauva-ajoista niin kauan:)

Vierailija
4/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi.en minäkää pessy.

Vierailija
5/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

litistyy eikä ole enää niin lämmin. MInä en ole koskaan pessyt ennen käyttöönottoa muuta kuin ihoa vasten tulevat vaatteet enkä ole huomannut siitä koskaan mitään haittaa olevan.

äiti X 6

Vierailija
6/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peseminen heikentää aina lämmöneristystä

Vierailija
7/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osasi jo ottaa kulmasta kiinni ja viedä suuhunsa. :) Joutuu niitä kuitenkin pesemään, kun tulee puklua ja pissaa sun muuta. Meillä on kolme äitiyspakkausmakuupussia käytössä, vanhin 10 vuoden takaa ja uusin tämä 2010-pussi, eikä mikään niistä ole menettänyt kuohkeuttaan pesun myötä. Makuupussi kannattaa pestä puolityhjässä koneessa, itse pesin viimeksi kaksi makuupussia yhtä aikaa, ei muuta pyykkiä samassa koneessa. Levittelin kuivamaan avattuina pyykkitelineiden päälle.

Vierailija
8/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tekstiileissä voi olla vaikka mitä (haitallisiakin) kemikaaleja, jotta ne pysyvät sileinä, muhkeina, eivätkä kostu kuljetuksen aikana.

Tästähän tuli joku dokkarikin jokin aika sitten, ja lehdissäkin oli juttua.

Vierailija
9/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin sitä, että menettääkö pussi tuota muotoaan ja lämpöään jos sen pesee. Toisaalta myös se kävi mielessä, että jos vauva sitä imeskelee niin vaikuttaako ne kemikaalit jotenkin, jos sitä ei ole pesty. Ehkä jos kuitenkin varmuudeksi pesisin..

Vierailija
10/10 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se makuupussi ole ainoa lämmönlähde vauvalle. Talvella sillä on kuitenkin toppavaatteet ja sisävaatteet ja välissä vaikka villahaalari, jos on tosi kylmä. Eli makuupussin voi ihan hyvin pestä, ei se lapsi sen takia kylmety. :) Sitäpaitsi kaikki tekstiilit keräävät pölyä säilytys- ja kuljetusvaiheissa, plus kankaissa on yleensä aina jotain kemikaalijäämiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi