Onko rikos synnyttää ihan yksin?
Jos salaa synnyttävän vauva syntyy kuolleena, onko silloin syyllistynyt kuolemantuottamukseen? Mulla on jostain tullut käsitys sellaisesta, että yleensä tällaiset epäonniset salasynnyttäjät saavat syytteet jostain?
Kommentit (4)
Miksi et nykypäivän ihminen mene sairaalaan?
en tiedä miten tämä oikeasti menee, mutta jos tosiaan yksin äherrät jossain kuolleen lapsen, niin kyllähän siinä varmaankin tutkitaan mistä kuolema on johtunut ja onko sillä jotain tekemistä äidin tekemisien kanssa ja olisiko tuo tilanne ollut pelastettavissa esim sairaalaolosuhteissa. Kyllä minusta olisi tosi epäilyttävää että joku ehdoin tahdoin haluaa synnyttää yksin ja kaiken lisäksi lapsi kuolee.
Aina voi väittää, että lapsi syntyi kuolleena ja sitäpä harvoin pystyy aukottomasti todistamaan vääräksi.
että naisen on ehdoton pakko synnyttää sairaalassa (eihän neuvolakäynnitkään ole pakollisia). Mä luulen, että jos vauva kuolee synnytyksessä, rikosnimike on tuo kuolemantuottamus tms (mikä on hassua, koska edelleenkään ei ole pakko mennä sairaalaan) mutta jos vauva syntyy kuolleena (olisi siis kohtukuolema), ei voida syyttää mistään.