Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukka ja imetys?

Vierailija
06.10.2010 |

Onko kukaan laittanut hormonikierukkaa imetyksen aikana? Mulle neuvolalääkäri sanoi jo pari kk sitten että ei kannata ku on poikavauva ja kaikkee, että saa hormonia...

Gyne on aina sanonut että ei siitä mitään irtoa maitoon ja voi laittaa vaikka heti kun "paikat kestää". Nyt vaavi n. puoli vuotta ja enää imee osittain ja ajattelin semmosen asentaa. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ollut tiedot ihan ajan tasalla? Tai sitten mä olen saanut ihan väärää tietoa neuvolasta, gyneltä, netistä, lehdistä, jne. Mulle ainakin laitettiin ilman muuta hormonikierukka, vaikka imetänkin ja vielä poikavauvaa. Ei ole vaikuttanut (mielestäni) mietenkään imetykseen, maidon määrään tms. Laitettiin, kun vauva oli jotain 5kk ja nyt on 10kk. Tähän asti olen ollut oikein tyytyväinen kierukkaan, mitä nyt alussa n. kuukauden tiputteli. Nyt ei ole enää niin minkäänlaista vuotoa (tosin en tiedä johtuuko kierukasta vai imetyksestä). Kysäisepä asiaa uudelleen, mutta mun saamieni tietojen mukaan hormonikierukka todellakin käy imetysaikanakin (toisin kuin esim. ehkäisyrengas).

Vierailija
2/5 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle vaa laitettii,ja mulla on poika!

just ohjeissakin sanotaa,että on ihan turvallista laitatuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin silloin ja imetin vielä 1v3kk sen jälkeenkin. Meillä neuvolan th sekä asennuksen tehnyt lääkäri sanoi, että iliman muuta voi laittaa!

Vierailija
4/5 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle vaa laitettii,ja mulla on poika! just ohjeissakin sanotaa,että on ihan turvallista laitatuttaa.

ja mulle laitettii ku poika oli 2kk.

Vierailija
5/5 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvat olivat pari kk. Hyvin sujui imetys yli vuoden ikään (täysimetystä 4 ja 5 kk).