Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V. 2000 hain nykyistä työpaikkaani

Vierailija
06.10.2010 |

ja multa kysyttiin ihan suoraan ja monella eri tavalla lapsentekosuunnitelmistani, millaisessa suhteessa elän jne...mä valehtelin niin että korvat heilui "en missään nimessä ole tekemäsä lapsia moneen vuoteen ensin haluan tehdä uraa blaa blaa"...sain paikan ja siitä 1,5v päästä olin jo raskaana :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2007 kun hain työpaikkaa, haastatellut pomo sanoi, että heidän firmallaan on ollut tosi vaikeaa kun pari työntekijää on tullut raskaaksi. En kertonut että olin itsekin ko. hetkellä raskaana tosin vasta rv. 6. Myöhemmin kun pomolle selvisi tämä, niin uhkaili potkuilla, mutta laitontahan se olisi ollut. Kivaa ei kuitenkaan ko. paikassa ollut työskennellä. Ja mikä parasta ko. pomo oli nainen ja itselläänkin lapsia.

Vierailija
2/3 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitin pomolle olevani raskaana ja pomo sitten kysyi että mitenköhän mahdan jaksaa loppuun asti ilman saikkua (olin jäänyt aiemmasta saikulle viikolla 20) sanoin pomolle että yritän toki olla loppuun asti ja sovittiin että työnkuvaa katsotaan siten että työ olisi mahdollisimman vähän rasittavaa. (mulla oli selkävaivaa) no en sitten voinut olla töissä loppuun asti vaan jäin saikulle viikolla 20 taas. Kun olin viemässä saikkulappua pomolle, tämä oli todella vihainen minulle kun en ollutkaan pitänyt lupaustani olla töissä äippälomaan asti....

Ja tällä pomolla on neljä omaa lasta ja vaimonsa on jäänyt kaikista saikulle ennen äippäloman alkua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja multa kysyttiin ihan suoraan ja monella eri tavalla lapsentekosuunnitelmistani, millaisessa suhteessa elän jne...mä valehtelin niin että korvat heilui "en missään nimessä ole tekemäsä lapsia moneen vuoteen ensin haluan tehdä uraa blaa blaa"...sain paikan ja siitä 1,5v päästä olin jo raskaana :D

Ja samoin kiertäen kaartaen kyseltiin ja minä sanoin silloin ihan rehellisesti, että enpä ole raskaana tällä hetkellä, että lapset tulee sitten myöhemmin.... Ok.

Sain paikan ja työsopimus kirjoitettiin muutama viikko tuosta haastattelusta eteenpäin... MUTTA tuossa välillä olinkin tehnyt positiivisen raskaustestin!! Esikoinen sai alkunsa het lennosta tuon haastattelun jälkeen, mitä en voinut mitenkään uskoa tapahtuvan... Ja voitte uskoa, että oli vaikea tilanne kun asiat olikin muuttuneet.. Mutta en sanonut mitään, olihan asia itsellekin niin tuore ja mitä vaan olisi voinut sattua ja sit ei olis ollu töitä eikä vauvaakaan..

Kieltämättä pomo otti vähän itteensä kun sitten kerroin muutamien kuukausien päästä jääväni ä-lomalle, puukotti tästä asiasta vielä 6 vuotta myöhemminkin.. (ai mitennii pitkävihainen..?), mutta kaikkiaan kolme lasta olen tehnyt tuossa duunissa ollessani, jokaisen välillä ollut töissä vähintään vuoden. Palailen taas tammikuulla...