Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 5-vuotiaalla vielä talvella toppahaalari?

Vierailija
03.10.2010 |

Siis, onko kenenkään 5-vuotiaalla vielä talvella käytössä toppahaalaria vai kaksiosainen puku? Pitäiskö hankkia haalari vai ei, pohdin...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla on 2-osainen. Meidän tyttö halusi vielä viime keväänä kun uutta pukua ostettiin mieluummin haalarin, ikää nyt 6v.

Vierailija
2/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppahaalaria koulussa. Yksi lapsista käytti kolmannellakin. Tosin heillä on ollut 2-osainenkin puku, mutta sitä käytettiin harvemmin. Haalari oli helppo pukea, joten tykkäsivät siitä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan ne paljon käytännöllisemmät ja helpompi lapsen pukea! Nyt mun poika on 6v ja ostettiin 2-osainen puku.

Vierailija
4/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan vielä ekaluokkalaisellakin lumipeuhuissa haalari vaikka kouluun farkuissa.

Vierailija
5/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 6-vuotiaana tyttö pukee mieluummin 2-osaisen. Tosin on meillä vielä haalarikin odottamassa, jos kelpaa.

Vierailija
6/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täksi talveksi ostettu sopii varmaan vielä silloinkin.

Vierailija
7/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä isosiskollakin yleensä eskarissa haalari päällä.

Vierailija
8/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, että mahtaako päiväkodissa olla muilla, kun meillä pitää olla just samoin kuin ne muut...

ap

Vierailija
9/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen piti haalaria vielä tokaluokallakin.

Kouluikäisillä meillä on ollut 2-osainen puku.

Päiväkoti- ja eskari-ikäsellä haalari on mun mielestä aivan ehdoton, kun on nopea ja helppo pukea, eikä ole varmasti selkä paljaana ja lumessa.

Vierailija
10/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten kannattaisi satsata järkeviin ulkovaatteisiin, lapsi voi sitten valita vaikka värin, jos on tarvetta osallistua vaatevalintaan.

Onneksi mun lapsista kolme olivat jo siihen aikaan alakoululaisia, kun vielä isommatkin pitivät haalaria talvisin. Nyt nuorimmainen pukeutuu toiseen tyyliin ollessaan kutosella, alemmilla luokilla meni vielä haalarikin ihan ilman mutinoita, yleinen trendi.

Vierailija
11/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähes kaikilla tuon ikäisillä haalari ja eskarissakin oli vielä. Nytkun meni ekalle hankin 2-osaisen puvun mutta toisena on haalari. Helsingissä asutaan.

Vierailija
12/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota käytti myös koulussa, kuten moni moni luokkakaverinsa.

Vierailija
13/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lumessa paljon kivempikin. Meidän 5v inhoaa pukuja mutta kyllä se talvella on taas pakko saada siihen pukeutumaan. Ekaluokkalaiselle hankin kaksiosaisen, mutta senkin mieluiten henkselihousuilla.

Vierailija
14/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

housu-takkiyhdistelmän kun kuvittelin että sille olisi haalari ollut jotenkin nöyryyttävän pikkulapsijuttu. Tyttöni vihasi sitä yhdistelmää, koska siihen ei pysty tunkemaan mekkoa luontavasti sisään, toisin kuin haalariin.

Itse kuvittelin etukäteen että haalari noin isoilla olisi luuserijuttu, mutta olin väärässä.

Tyttöni hartaasta pyynnöstä ostin sille vielä toppahaalarin. Uskoisin että kun pikkuveljensä on samassa iässä, haalari ei ole enää yhtä kova juttu.

Vierailija
15/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän lapsellani haalarimallista talvipukua niin vanhaksi asti kuin lapsi suostuu. Tänä talvena viis vee, ja ilman muuta haalari. Koululaisillakin näkee vielä haalareita täälläpäin, koska lunta on talvisin paljon, ja kaksiosaisesta menee aina möyriessä lunta selkään.

Vierailija
16/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalari on ehdottomasti parempi talviasuksi. Lumileikeissä on muuten välisasut lumessa ja märkäna :) Väkikausiasuksi on meilläkin jo hankittu kaksiosainen.

Vierailija
17/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syksyllä käytössä on haalari ja takki+housut. Poika valitsee aina mielummin haalarin. Talveksi on myös samanlaiset vaihtoehdot, ja pelkäänpä, että 2-os. jää vähälle käytölle.

Tarhan pihaleikeissä ainakin tuntuu olevan tuo 2-os. hyvä juttu.

Vierailija
18/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sekä haalari että kaksiosainen puku. Haalari ulkoleikeissä ja takkia voi pitää esim kun lähtee kaupoille farkkujen kanssa. Silloin kun haalari on pesussa niin käytössä on ulkoilussa housut ja takki.

Vierailija
19/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitti koko talven viime vuonna, kun hällä oli kaksiosainen. Täksi talveksi piti saada yksiosainen että saa yhtä nopeasti ku muut pojat vaatteet päälleen. Nyt on haalari.

Esikoinen käytti vielä esikoulussa haalaria, mutta myös kaksiosaista. Nyt tyttö koulussa tokalla, enää ei halua haalaria, mutta perintöpukua voisi kuulemma ehkä käyttää.

Olen onnistunut opettamaan lapsilleni onneksi sen, että vaatteissa tärkeintä on se, että itse pitää nisitä. Seuraavaksi tärkeintä, että äiti pitää niistä ;) Sitten tulevat vasta kavereiden mielipiteet.

Vierailija
20/22 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitti koko talven viime vuonna, kun hällä oli kaksiosainen. Täksi talveksi piti saada yksiosainen että saa yhtä nopeasti ku muut pojat vaatteet päälleen. Nyt on haalari. Esikoinen käytti vielä esikoulussa haalaria, mutta myös kaksiosaista. Nyt tyttö koulussa tokalla, enää ei halua haalaria, mutta perintöpukua voisi kuulemma ehkä käyttää. Olen onnistunut opettamaan lapsilleni onneksi sen, että vaatteissa tärkeintä on se, että itse pitää nisitä. Seuraavaksi tärkeintä, että äiti pitää niistä ;) Sitten tulevat vasta kavereiden mielipiteet.

on tietenkin tärkeintä, että vaatteissa on hyvä olla ja leikkiä. Ja tähän asti toiseksi tärkeintä on ollut se, että ne ovat äidin mieleen ja äidin mielestä hyvät. Mutta 5-vuotiaalla alkaa olla jo 'omaa mielipidettä', joka on yllättäen aika samaa kuin 'kaikkien muiden'.

Tuohon onkin hyvä vedota, että haalarin saa nopsaan päälle, jos ilmenee niskurointia...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi