Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidon kannattajat: Onko kotihoito aina oikeasti lapselle parempi vaihtoehto?

Vierailija
14.10.2005 |

Olen itsekin kotihoidon kannattaja. En nyt etsi synninpäästöä itselleni koska en jaksaisi enää hoitaa lastani kotona. Vaan oikeasti mietin että olisiko lapselle sittenkin parempi ryhmähoidossa.

Aina sanotaan että normaali arki riittää. Mutta en jaksa pitää meillä mitään malliarkea. Olen yksinäinen, pelkään että lapsikin on. Emme ulkoile säännöllisesti, en tee kahta lämmintä ateriaa päivässä, toisia lapsia poika tapaa vain tunnin viikossa muskarissa, eikä juuri muita ihmisiä ollenkaan; vain mummo käy kylässä monta kertaa viikossa. Välillä tuntuu että lapsen olisi arempi jossain missä olisi kavereita, säännölliset ulkoilut ja ruuat, ohjattua tekemistä. Vai onko todella parempi että saa olla kotona kanssasi, sillä enimmäkseen se on vain olemista ja kun sosiaaliset suhteetkin jää olemattomiin...=(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pienet lapset mitään ihmeellistä toimintaa elämäänsä tarvitse eivätkä kaipaa. Kyllä se normaali arki ihan oikeasti riittää lapselle. Se on sitten eri asia jos se ei vanhemmalle riitä ja se on minusta aika huolestuttavaa jopa. Mikä on sen parempaa kuin olla kotona lapsen kanssa? Herätä milloin jaksaa, syödä milloin on nälkä ja tehdä mitä lystää :) Aikuisella se on usein kiire sieltä kotoa pois, ei lapsella. Kyllä nää meidän lapset saa juosta sitten lopun elämäänsä " oravanpyörässä" , että mikä hoppu heidät sinne on laittaa ja palata itse myös siihen oravanpyörään josta on itsensä hetkeksi irti saanut?

Vierailija
22/22 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun mieliksesi sanoa, että meidän lapset eivät ole ollenkaan sosiaalisia? En minä ole väittänyt, että meidän lapset ovat kaikkein sosiaalisimpia, ja tietysti luonnekin vaikuttaa asiaan. Aina on ollut ujompia ja itsekseen viihtyviäkin, minäkin olen aina viihtynyt kotona. Tykkään kyllä tavata muita ihmisiä ja minulla on ystäviä, mutta en kaipaa jatkuvaa kontaktia kanssaihmisiin. Varmaan sekin on vaikuttanut tähän kotiäidin " uravalintaani" . Lapseni ovat sosiaalisempia kuin minä! He ovat varmaan tulleet mieheeni...Mutta edelleen, lasten ope sanoi, että lapsemme tulevat hyvin toimeen muiden kanssa, eikä heillä ole ollut ongelmia. Tarkoitin siis sitä, että vaikka lapset ovat kotihoidossa kouluikään saakka, se merkitse sitä, että heistä tulisi jotenkin automaattisesti ujoja ja syrjäänvetäytyviä. t. 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla