Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako aikuinen kunnallista oikomishoitoa?

Vierailija
29.09.2010 |

mulla on paha yläpurenta, ylähampaat tulevat n. sentin alaleukaa edemmäs. ylähampaissa on myös suuret välit, kun taas alaleuka on aivan liian ahdas, enkö pysty edes hammaslankaa käyttämään. purra pystyn kyllä, alahampaat osuvat kohdakkain, kummankin puolen 4 takimmaista. etuhampaat alhaalla osuvat etuhampaiden taakse vallliin.

mulle piti laittaa lapsena raudat, mutta muutimme kun olin 8-vuotias, ja jotenkin mun paperit hukkuivat vuodeksi, ja kun viimein löytyivät, hammaslääkäri sanoi, ettei mitään rautoja kannaa laittaa enää (!)

olen jo reippaasti kolmekymppinen. alahampaat tuntuvat kooko ajan ahtaamilta ja poskihampaista irtoaa paikat tai irtoilee paloja n. kahdesti vuodessa. olisiko mun mahdollista saada kunnallista oikomishoitoa enää? rahat ei millään riittäisi tuhansia maksavaan hoitoon yksityisellä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sun tulee kääntyä kunnallisen hammaslääkärin puoleen joka ohjaa sut oikaisuhammaslääkärille tarkastukseen. Jos syytä löytyy, niin miksei voi hoitaa aikuisenakin. Minä oikaisutin hampaani opiskeluaikana YTHS:llä. ei se toki halpaa ollut sielläkään. Mut hammaslääkäri ehdotti sitä, ihmetteli miksei ei oltu hoidettu lapsena ( kotikaupungissani ei oikaisuhoitoa silloin ollut)

Vierailija
2/3 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siitä viime kädessä päättää oikoja lähdetäänkö juuri sinun hampaitasi oikomaan, mutta kuulostaa tekstisi perusteella, vaikea tietysti näkemättä sanoa, siltä että hyvikin voisit saada kunnallista oikomishoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisin perustein saitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan