Minkäkäisen päästäisit yökylään kaverille?
Pohdin tässä uskallanko tuon 7v:n päästää..Entä jos ne keksii jotain ihan tyhmää? Leikkii jollain tulitikuilla tai lähtee yöllä ulos tms? Ahistaa,en taida päästää
Kommentit (19)
jostain luotettavasta lähteestä, että yökyläkaverin kotona on joku järkevä ja selvä aikuinen paikalla koko kyläilyn ajan.
On siellä vanhemmat tietty kotona jne,ihan normaaleja ihmisiä ovat.En tiedä mistä nämä pelot johtuu,mutta kamalasti kyllä ahdistaa nyt.ap
Mutta sano, että sitten kun on päätetty yökyläillä, sitten yökyläillään eikä haeta keskellä yötä pois.
Jos siellä on vanhemmat kotona, niin mitä siellä on pelättävää ap? Relaa!
omani on yökyläillyt kavereillaan alle 4-vuotiaasta lähtien. Rakastaa sitä eikä koskaan mitään ole tapahtunut. Isoin ongelma on se, että yöt jäävät lyhyiksi, kun nukkumaanmeno kestää. Se on yhtä supattelua ja kikattelua, mikä onkin siinä se ihanuus. Muistan, että itsekin rakastin yökyläilyä, joten miksi en sallisi sitä lapsellenikin.
Pohdin tässä uskallanko tuon 7v:n päästää..Entä jos ne keksii jotain ihan tyhmää? Leikkii jollain tulitikuilla tai lähtee yöllä ulos tms? Ahistaa,en taida päästää
kaverilleen yökylään ekan kerran :)
Kuopus oli ekaluokkalainen.
Mummolaan kyllä,mutta en tuntemattomien ihmisten kotiin.Huh huh,aivan älytöntä tuokin.ap
Mummolaan kyllä,mutta en tuntemattomien ihmisten kotiin.Huh huh,aivan älytöntä tuokin.ap
että tuntemattomien kotiin... Meillä esim serkuillaan yökyläilleet kukin vuorollaan n kolmevuotiaasta.
8kk alkaen. Kun ei syö enää öisin!
Ihan eri asia kun sukulaiset.ap
Kyllähän senkin vanhemmat voi tuntea erittäin hyvin (vaikka paljon paremmin kuin kaukana asuvan sukulaisen). Minusta ei ole merkitystä onko kaveri vai sukulainen, vaan se merkkaa, että tunnen vanhemmat hyvin.
torstaina Dr Philiä... siinä puhuttiin kuinka pahasta on, että vanhemmat takertuvat liikaa lapsiinsa. Juuri tuollainen, ettei mihinkään saa lapsi mennä, eikä opetella pitämään itsestään huolta. Katso näkeekö sen jostain netistä uusintana, vaikka ko. ohjelma onkin aika viihteellinen, niin tuo jakso oli täyttä asiaa.
kykenee luomaan, jos ei luota kavereihinsa vaan vain sukulaisiinsa, hih. Minä, jonka lapsi on kyläillyt jo alle 4-vuotiaana kavereillamme satun tuntemaan nuo kaverit paremmin kuin yhdenkään sukulaiseni. Ap taitaa olla sekä aika yksinkertainen että nuori.
Monilla kavereilla on samanikäisiä lapsia kuin meillä, ja paljon enemmän heidän kanssaan olemme tekemisissä kuin joidenkin sukulaisten!
Lapset ovat yökyläilleet yhden kaveriperheen luona, jossa samanikäiset lapset, ensimmäisen kerran kun esikoinen oli 3,5 -vuotias ja kuopus 2-v. Sukulaisilla (mummoloissa tms.) eivät ole koskaan olleet yökylässä, eivät edes hoidossa. Mummot ovat joskus olleet meillä hoitamassa lapsia, mutta eivät koskaan yön yli (jos siis itse emme ole olleet paikalla).
Kyllä minä tunnen erittäin hyvin lapseni (3-vuotias) ystävien vanhemmat.
Ehkä kouluikäisen vanhempia ei enää sitten tunnekaan niin hyvin.
miksi ihmeessä ne sellaista tekisi? Kai siellä kyläpaikassakin on vanhemmat, jotka lapsista välittää! Meidän lapset on ollu eskari-ikäisinä ekan kerran kaverilla yökylässä.
Ja mitenköhän tähän liittyy minun luomat suhteet? Ei tuo lapsi minun ystävilleni ole yökylään menossa.Lienee normaalia ettei lapsen kavereiden vanhemmat ole tutuiksi tulleet kun vasta kaupunkiin muutettiin.En myöskään ole yksinkertainen,enkä nuori.ap
Meillä on ollut lasten ystäviä yökylässä, nuorimmat 3 v. Aina on mennyt hyvin :)
on kyläpaikan vanhemmat kotona??? Joko olet provo tai harvinaisen takertuva.