Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisen hahmottamisvaikeudet

Vierailija
25.09.2010 |

Auttakaa nyt huolestunutta äitiä.Eskariope otti yhteyttä ja kertoi, että pojalla saattaa olla jonkinlaisia hahmottamishäiriötä. Olen yllättynyt asiasta,sillä vaikka tavallisesti huolehdin pienistäkin asioista,tämän pojan kohdalla olen ollut täysin huolta vailla pärjäämisen suhteen. On itse oppinut lukemaan,keskittyy,osaa numerot ja vähän laskee,on erittäin liikunnallinen ja harrastaa sitä.Tykkää kavereista ja on oikein reipas ja nopea oppimaan kaikkea ja jaksaa itsestäänkin harjoitella jos joku asia ei onnistu.Eskariope sanoi,että ei pysty kuulemaan pitkiä ohjeita ja hahmottamisasioissa ongelmia.Miten olen voinut olla huomaamatta itse näitä ongelmia?Edelleenkään asiata sulateltuani en tiedä mikä se juttu on? Nyt tutkimuksiin mahdollista toimintaterapiaa varten. Kaverisuhteissa tulee joskus riitaa,liittyisikö siihen,että ei oikein osaa kuunnella mitä toiset sanoo? Kertokaa kaikki kokemukset,mitä teillä muilla on ollut?Poika ei ole mitenkään erityisen vilkas,vaan iloinen mielellään kaikkeen osallistuva tuohukas pieni mies.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahmottamis- ja omanatoiminnanohjauksen vaikeuksia. Toimintaterapeutti testasi ja sanoi, että lapsi on vain hieman keskimääräistä huonompi motorisesti eikä näkisi tarvetta terapialle, mutta kun lto niin kovasi sen tarvetta painoitti. Nyt lapsi neljännellä, eikä mitää vaikeuksia koulussa/elämässä. On itse asiasa luokkansa paras. Huomasin, että lto piti lastamme silmätikkuna ja koitti leipoa eriyislasta, koska olin yh. Meni arvostus lto ammattia kohtaan..

Vierailija
2/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että lapsi on (isossa?) vertaisryhmässä täysin erilaisessa tilanteessa kuin esim. kotona ja voi siitä syystä myös käyttäytyä ja toimia eri tavalla kuin kotona.

Kannattaa sopia eskariopen kanssa keskusteluaika, jossa saat tarkempaa tietoa ja esimerkkejä käytännön tilanteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko ongelmat hahmottamisessa (kirjaimet, esim legojen tekemisen vaikeudet, oman tilan ja toiminnan hahmottaminen) vai ongelmia toiminnanohjauksessa eli toiminnan alotuksessa ja loppuun saattamisessa vai keskittymisessä eli ei pysty toteuttamaan moniosaisia ohjeita?

Tutkimuksissa kannattaa käydä, vaikka kuulostaa minusta tavalliselta pojalta. Sieltä saat toivottavasti lisätietoa. Hahmotushäiriöön on kuitenkin monenlaista tukea, liikunnallista ja visuaalisen hahamottamisen tukemista.

Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
4/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan osannut sitä sanoin sanoa, eli oman tilan ja toiminnan hahmottamisessa ja ongelmia toiminnanohjauksessa. Eli mitä se tarkoittaa ja millaista apua siihen on. Ehdottomasti mennään tutkimuksiin ja toimintaterapiaan jos sitä saadaan. Eskariopen ammattitaitoon luotan.Mutta juuri näistä asioista oli kyse, jos ehdit kertoa lisää,kuulisin asiasta mielelläni lisää.Kiitos

Vierailija
5/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä alkoholia ollenkaan,mies vkl illalla omissa oloissaan tekee drinkkiä,sekin asia niin kun lapset jo menossa nukumaan ja silloin yleensä istuu koneella tms.Harrastetaan paljon perheenä ulkoilua tms. toki meilläkin joskus riidellään,mutta lapsilla kyllä pitäisi olla perusturvallisuus kunnossa.

ap

Vierailija
6/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyvä, että LTo seuloo kaikki vähänkin epäilyttävät tapaukset jatkotutkimuksiin ja toimintaterapeutin tehtävä on sitten arvoida jatkoterapian tarpeellisuus. Sama neuvolassa täällä aina haukutaan terkkarit, jotka ovat lähettäneet lapsia jatkotutkimuksiin. Tarkoitus on siis vaan seuloa. Ihan samalla lailla kuin niskapoimu-ultrassa seulotaan jatkotutkimuksiin sikiöt, joilla on niskaturvotusta ja vain pienellä osalla näistä sikiöistä mitään on, mutta ei täällä yleensä haukuta ultran tehneitä kätilöitä tai lääkäreitä kun väärin tekivät...

Ja AP: menisin pojan kanssa tutkimuksiin, ei niissä mitään häviä. Ehkä pojalla ei ole mitään huolestuttavaa tai sitten on jotain mikä ei tule esiinn sellaisissa tilanteissa, joita sinä päivittäin näet. Et kuitenkaa ole mukana ja näe kuinka poika toimii eskarissa isossa ryhmässä etc.

hahmottamis- ja omanatoiminnanohjauksen vaikeuksia. Toimintaterapeutti testasi ja sanoi, että lapsi on vain hieman keskimääräistä huonompi motorisesti eikä näkisi tarvetta terapialle, mutta kun lto niin kovasi sen tarvetta painoitti. Nyt lapsi neljännellä, eikä mitää vaikeuksia koulussa/elämässä. On itse asiasa luokkansa paras. Huomasin, että lto piti lastamme silmätikkuna ja koitti leipoa eriyislasta, koska olin yh. Meni arvostus lto ammattia kohtaan..

Vierailija
7/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea joten vastaus saattoi jossain ollakin.

Mutta miten hahmottamista testataan?

Vierailija
8/8 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta "pahalla silmällä" ja väen väkisin etsi negatiivista sanottavaa.