Ystävyyssuhteista...
Olen luonteeltani ujo, arka, en mikään puhelias enkä sosiaalinen ja erittäin arka menemään mukaan ihmisjoukkoon. Juttelen kyllä kun minulle jutellaan mutta isommassa porukassa tunnen helposti oloni ulkopuoliseksi ja syrjityksi. Näin myös ystävien kesken. Naapurissani asuu hyvä ystäväni sekä toinen kaveri, jonka kanssa ei kovinkaan läheisiä olla mutta ollaan kuitenkin kyläilty, lenkkeilty yms. Mutta nyt tämä toinen ihminen on tainut unohtaa minut tyystin. Tämä ystäväni ja tämä ns. toinen ihminen ovat ymmärtääkseni hyviäkin ystäviä nykyään, shoppailevat yhdessä, kyläilevät puolin ja toisin, käyvät lenkillä jne. Mutta enpä muista koska minut olisi kutsuttu mukaan. Edes kummankaan taholta, saati että porukkaan pääsisin mukaan. Juu-u, tiedän että itselläkin pitäisi olla oma-aloitteinen ja mennä rohkeasti mukaan muta ei se ole niin helppoa, etenkin kun epävarmuus kasvaa vaan kun näen ettei minun seura taida pahemmin kiinnostaa. Olen pyytänyt näitä lenkille, kaupungille, kylään jne mutta yleensä aina saanut rukkaset. Joten olen tullut siihen päätökseen että minä olen outo, minusta ei pidetä kerta minun kansa ei haluta viettää aikaa. Enkä siis enää tyrkytä itseäni. Jos joskus ollaan satuttu olemaan kolmisin, on minulla aina ollut tosi ulkopuolinen olo, on kuin minua ei olisikaan, minulle ei jutella, minulta ei kysytä mitään ja juttelu on tyyliin: "oletko tiennyt siitä, oletko kuullut, kävitkö".. Ei koskaan oletteko, tiesittekö, kävittekö... Se satuttaa! Ehkei sitä ymmärrä ihminen, joka on puhelias ja jolle ei ole hankaluuksia osallistua keskusteluun ja mennä mukaan porukkaan. Haluaisin muuttua sosiaalisemmaksi, rohkeammaksi, puheliaammaksi mutta miten. INhoan itseäni kun olen tällainen hylkiö.
Kommentit (3)
Mä oon oppinut hyväksymään sen. Mä tiedostan jo itsekin millainen mä olen. Mä olen ihan hyvä ystävä ja kaveri, mutta mä oon kai vähän tavallaan tylsä, en osaa oikein heittäytyä.
Ei se mitään. Pääasia että mä en kuitenkaan ole täysin yksin. Mulla on pari hyvää ystävää ja muutama kaveri.
Lapset ovat samanikäisiä molempien kanssa, ystäväni kanssa lapset ovat jopa samalla luokalla. Ja huumonrintaju ystäväni kanssa meillä on prikulleen samanlainen, ns. inside-juttuja joita ei kukaan muu ymmärrä. Eli omasta puolestani voin sanoa että en ole tiukkapipo, ymmärrän kyllä huumoria. Minä olen luolteeltani tosi herkkä, joten minua satuttaa katsoa kuinka minut jätetään ulkopuolelle. Ehkä tätä ei tahallaan tehdä, ehkä ei osata ajatella sitä miltä tuntuu kun ei oteta mukaan. Olen tästä ystävälleni puhunut, hän tietää mielipiteeni kyllä. Tuntuisi vaan niin mukavalta, jos joskus esim. minäkin kelpaisin lenkkeilyseuraksi. Tai minunkin luona käytäis juttelemassa, eikä aina käveltäis kiireellä ohi. Mutta jotain outoa minussa täytyy olla, kerran seurani ei kelpaa. Ap
Onko teillä samanlaiset elämäntilanteet? Voitteko jutella samoista asioista? Oletko huumorintajuinen vai tiukkapipo?
En usko että ketään syrjitään sen vuoksi että olisi hiljainen. Päinvastoin, ihmiset rakastavat niin omaa ääntänsä ja omia juttujaan, että tuollaiselle kuuntelijalle löytyisi "ottajia".
Mutta joo, ymmärrän. Olen itse ollut samassa tilanteessa, mutta loppujen lopuksi en vain jaksa välittää. (tosin omassa tilanteessa se johtui kielitaidosta) Viihdyn liiaksi omassa seurassani :)