Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tero oikoo ihmisten (av-mammojen) vääristyneitä

Vierailija
24.09.2010 |

ruokakäsityksiä:

-eineksissä ja puolivalmisteissa ei ole mitään vikaa. Ne ovat loistava apu viikolla kiireessä ruokaa loihtivalle ruoanlaittajalle. Valmisruokiakin löytyy joka makuun ja lähtöön, ei pakko ole aina ottaa sitä maksalaatikkoa

-kun päätät tehdä pihvejä, niin osta brasilialaista tai argentiinalaista pihvilihaa. Se on parasta maultaan ja eettisesti ja mikä tärkeintä, jo matkalla riittävästi raakakypsynyt. Kotimaastamme Suomesta ei löydy hyvää pihvilihaa edullisesti.

-lapsien ei ole pakko maistaa kaikkea. Lapsen ei tarvitse myöskään pitää kaikesta. Yleensä lapsille ei maistukaan kasvikset, vihannekset, raasteet, vihreä salaatti. Ja miksi porkkanaraasteeseen tarvitsee tunkea puolukoita tai lantturaasteeseen rusinoita? Lapsien makumaailma on erilainen kuin aikuisilla ja sitäpaitsi ne syövät ihan vaan elääkseen, eivät maun vuoksi. Sitten myöhemmin ne kyllä ehkä oppivat pitämäänkin siitä kaalilaatikosta. Pakolla eivät.

-Lidlistä löytyy erinomaisia tuotteita: Sopivan kypsynyt Camembert, ravunpyrstöt, erinomaisia pakastekatkarapuja, kunnollisesta fileestä tehdyt kananuggetit, kunnolliseen hot dogiin sopivat napsahtavat nakit, tuoremehut ja appelsiinimehu.Etkä maksa tuotteiden hinnoissa muiden bonusalennuksia.

-punaviini nautitaan ruuan tai juustojen kanssa, kalliit täyteläiset punkut riistan kanssa. Punaviiniä ei kuitenkaan nautita kiinalaisen, intialaisen tai muutenkaan kauhean maustetun ruuan kanssa.

tässä näin alkuun..

Tero

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viimeinenhän on ihan makukysymys. Kyllähän kaikki tietää miten "pitäisi" tehdä, mutta maut ovat niin erilaisia. Itse tykkään esim. syödä sushia punaviinin kanssa. Big deal?

-punaviini nautitaan ruuan tai juustojen kanssa, kalliit täyteläiset punkut riistan kanssa. Punaviiniä ei kuitenkaan nautita kiinalaisen, intialaisen tai muutenkaan kauhean maustetun ruuan kanssa.

tässä näin alkuun..

Tero

Vierailija
2/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara siellä on kamalaa kuraa ja mieluimmin pysyn köyhänä kuin syön sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla ilmankin jos ei rahat riitä kotimaiseen

Vierailija
4/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä viimeinenhän on ihan makukysymys. Kyllähän kaikki tietää miten "pitäisi" tehdä, mutta maut ovat niin erilaisia. Itse tykkään esim. syödä sushia punaviinin kanssa. Big deal?

eivät olisi niin tiukkapioja tuon viinin suhteen kuin Suomessa yleensä ollaan. Käytettyä rypälemehuahan se vaan on.

Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että joillekin kallis viini = hyvä viini vaikka yleensä sen hyvyyden määrittelee ihan käyttötarkoitus

Tero

Vierailija
5/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidlistä löytyy kaikenlaista hyvää sapuskaa. Eineksistä saa pienellä vaivalla tuunattua vaikka mitä. Maksalaatikkokin on muuten ihan ok silloin tällöin. Ja joo...lapset ei todellakaan pidä oudoista ruuista, yksinkertaisuus ja monipuolisuus kunniaan. Sinähän terävä mies olet. Tällä palstalla oleilevista miehistä osaat heittää järkevääkin kommenttia.Toisin kuin m36 ja tatuoitu jätkä..

Vierailija
6/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumaako?

Vierailija
7/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joistain asioista kanssasi samaa mieltä. Liiteristä saa ihan hyvää safkaa. Punkkua on kiva kitata ihan kaiken kanssa. Hampaatkin voi pestä punkulla. Mutta mutta... einekset on kyllä pääsääntöisesti ihan perseestä. Joskus kiireessä voi olla apu, mutta yleensä jonkun helpon soossin ja vaikka pastan tekee ihan samassa ajassa ja maku on ihan eri planeetalta. Ja kun pihvilihasta puhutaan niin ensinnäkin eettisin valinta on jättää liha niihin elukoihin ja ryhtyä kasvissyöjäksi. Jos päättää lihaa syödä, niin kyllä suomestakin saa hyvää lihaa. Pitää vaan nähdä vähän vaivaa...

Vierailija
8/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva että Tero nimiset ovat yleensä rumia?

Vierailija
9/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva että Tero nimiset ovat yleensä rumia?

Ja tämähän ei voi missään nimessä johtua vanhasta Pahkasika-kulttuurilehden sarjakuvasta "Kolme rumaa Teroa"? :D

Vierailija
10/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelupalstoilla vellovaa taistelua siitä, kumpi öljyistä on parempaa (eli tässä tapauksessa terveellisempää) ollivi- vai rypsiöljy.

Ja tähän sitten sekoitetaan kaikki mahdolliset asiat, kärkipäässä tietenkin omega-3 ja omega-6 pitoisuudet ja niiden suhteet.

Voihan elämän kevät.

Tero

Vierailija
11/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa einekset ja ns. puolivalmisteet toitotetaan hornan tuuttiin. Itse kaupan lihatiskillä työskentelevänä ihmettelen, että kuka sen kaiken valmismössön sitten oikein kaupasta kotiin kantaa?

Ihmisten liha- ja kalatietous on nykyään valitettavan ohutta ja pinnallista, mistään muusta ei osata tehdä ruokaa kuin jauhelihasta ja kesällä grillataan sitten niitä possun tai naudan fileitä.

Kokonaisen kalan ostaa yleensä vanha herrasmies, tuskin koskaan kotiäiti.

Vierailija
12/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tiskiltä ostettu kirjolohi. Tosin tunnista et olen huono tekemään kalasta maittavia ruokia. Jos kerran oot lihatiskillä niin mitä halpaa suosittelet?

Vierailija
13/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tiskiltä ostettu kirjolohi. Tosin tunnista et olen huono tekemään kalasta maittavia ruokia. Jos kerran oot lihatiskillä niin mitä halpaa suosittelet?

filettäkin 5 euroa kilo.

Uunilihaa saa samaan hintaan, vaatii tietenkin pidemmän kypsytysajan, esim. niska, kylki jne

Vierailija
14/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soppa- tai keittolihaa (uunihankin nimellä saat).

On yleensä lapaa tai etuselkää.

Tero

Vierailija
15/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks musta tuntuu että mä tiedän kuka sä Tero oot.? Taidat olla ihan omalla nimellä..?

Vierailija
16/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

opettamaan miten tehdä ruokaa...

Vierailija
17/40 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

opettamaan miten tehdä ruokaa...

Av- mammojen lujaan pinttyneitä luuloja ja asenteita :). Pisteet Terolle.

Vierailija
18/40 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä liha ei maistu miltään, vaikka sitä maustais kuinka. Siksi ostan valmiiksi marinoitua. Hunajamairnoidut br.suikaleet on ihan parasta

Vierailija
19/40 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä liha ei maistu miltään, vaikka sitä maustais kuinka. Siksi ostan valmiiksi marinoitua. Hunajamairnoidut br.suikaleet on ihan parasta

ja viinan myötä?

Vierailija
20/40 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara siellä on kamalaa kuraa ja mieluimmin pysyn köyhänä kuin syön sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme