APUA! Virsta ihan punaista!
Mitä tämä on? Pissaamisen tarve nyt jatkuvasti mutta kerralla tulee muutama ruokalusikallinen, punaista sellaista. Lievä jomotos alapäässä. Onko pissatulehdus vai voiko olla jotain muuta. En ole raskaana.
Kommentit (18)
Mutta koska sulla on kipuja niin ehkäpä kyse on tulehduksesta.
Onko vaarallista jos on levinnyt munuaisiin?
Ihan perus pissatulehdukselta kuulostaa, ei sen enempää. Jos nousee kuume, pitää mennä lekurille, muuten ei. Sen pissis-antibiootin saa puhelimitsekin.
Katsopas kuule virtsatieinfektion Käypä hoito -suositus. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sitä noudatetaan ja reseptin saa ilman näytettä tai lääkärilläkäyntiä, jos on muuten perusterve.
asunut Helsingissä 23 v ja 8 v Vantaalla. Aina on pitänyt käydä lääkärillä ja ottaa pissatesti. Nykyään käyn työterveysasemalla, ei sieltä saa lääkereseptejä näkemättä lääkäriä ( ellei kyse ole resptin uusimisesta)
Jos ei ole kuumetta eikä selkäkipua, ei tarvitse mennä tänään lääkäriin, voit mennä huomenna. Veri voi tulla virtsaputkesta ja rakosta, koska niiden limakalvot ovat ärtyneet.
Antibioottireseptin virtsatietulehdukseen voi saada puhelimitse, jos on aiemmin sairastanut virtsanäytteellä todettuja ongelmattomia tulehduksia. (Kaikissa paikoissa ei kuitenkaan saa, on vähän eroja käytännöissä.) Mutta ekaa tulehdusta sairastavan pitää mennä aina lääkäriin ja antaa virtsanäyte ennen antibiootin aloittamista.
ihan pakolla helvetillistä draamaa joka asiaan:)
mutta päivystykseen on lähdettävä. Alkoi valtava särky ja virtsaamisen tarve n.2min välein. Virtsa kirkkaan punaista. Katotaan mitä sanovat..
Mullakin tuli kerran verta (ei nyt kauheasti mutta selkeä verivana) ja olin ihan paniikissa, mutta eivät edes näytettä halunneet kun aamulla soitin päivystykseen. Soittivat vaan reseptin apteekkiin.
Mutta lääkäri tietää parraiten, tai sitten 10023.
mikö pöpö on kyseessä Eli näyte kannattaa otattaa. ja munuaisaltaisiin ei ole noussut, jos ei ole korkeaa kuumetta, joten no hätä, ehtii huomennakin.
Itselläni verivirtsaisuus oli ensimmäinen tulehduksen oire. Siis ei mitään tihentynyttä pissaamisen tarvetta, ei kirvelyä tai kipuja, ei kuumetta, ei outoa hajua pissassa... Olin saada halvauksen kun menin pissalle ja näytti kuin olisin pissannut pelkkää verta.
Olen niin heikkohermoinen, että itku kurkussa lähdin heti päivystykseen... Olin varma että mulla on joku rakkosyöpä tms... :D Mutta E-Coli siellä vaan kasvoi tosi runsain mitoin, ei sen kummempaa. Antibiootit sain, sillä hoitui. Tästä nyt 10 vuotta aikaa, ei onneksi ole toistunut sen jälkeen. (koputtaa puuta)
Toivottavasti sulla tulehdus nopsaan helpottaa!
vaikka olen raskaanakin ja sairastanut jo kaksi virtsistä tässä lyhyen ajan sisällä, molemmissa sama aiheuttaja eli e-coli. tämä siis tapahtui Vantaalla reilu kuukausi takaperin. Oireet olivat järkyttävät (vessassa juoksin lähes 5min välein ja vedet tuli silmistä kun kävi pissalla) mutta silti totesivat puhelimessa että laboratorioon on pakko vääntäytyä näytteeseen tai mitäään reseptiä ei tule.
ihan pakolla helvetillistä draamaa joka asiaan:)
en sinuna nauraisi, vähemmilläkin oireilla voi olla mennyt jo munuaisiin ja tullut vaurioita.
Sairaanhoitaja otti virtsasta näytteen. Ihmetteli kyllä väriä sillä oli kirkuvan punainen.
Joo, selkeä tulehdus. Tarkemmat tulokset huomenna tai ylihuomenna. Lääkäri määräsi reseptin ja hain lääkkeet. Toiv, alkaa pian helpottaa.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! ap
hurjan kuuloista! Varmasti säikäyttänyt. Toivottavasti paranet pian. :)
Sitä piti erikseen tulla sanomaan, että mahtavan ajattelevaista, kun kerrankin tullaan ketjuun kertomaan mikä oli ja miten päättyi. Kiitti! :)