###SYYS04perrrjantai####
en voinut pitää näppejä näppikseltä kun illalla niin hehkuttelitte joukkomme erinomaisuutta:))
Kommentit (30)
kaikille syksyn vaappujille. Mukavaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua :)
Yön ihan hyvin nukkunut,jipii
Mä olen näköjään muuttunut aamupalstailijaksi. Sanoinko eilen että vauvalämpöily muuttumassa kuumeeksi. miten ihmisen mieli voi olla näin lyhyt. Viimeyö toosi levoton, matkaratasrauhoittelukin oli jälleen käytössä. aamuyöstä vasta hoksasin että rokotushan se vaivaa, äh, enkä illalla antanut kipulääkettä.
Juu, yön tunteina tuli monta muistoa viimevuodelta, eikä ollenkaan ihania muistoja. viimeisimmät vasta kuukauden takaa kun ulkona piti pulloa antaa ja taka-ovi jäi pari kertaa sepposen selälleen ja avaimet sisään kun oltiin pakollisellapullottelu-kärryttelyllä. Että josko odotettais vielä vähän....
Mulla on vähän paha mieli. On mietitty näitä talouskysymyksiä miehen kanssa. kerroin sitten vanhemmilleni etten nyt vielä mene vakituiseen työhön vaan yritetään ainakin pitää V kotona, joko niin että mies on väliin kotona ja mä sitten jonkun pätkän töissä ja sitte minä voin kyllä tehdä satunnaisesti työkeikkoja. Itseasiassa itse tykkäisinkin mennä vakituisesti vaikkapa osaaikaiseen työhön, kuin joka kuukausi erikseen miettiä miten asiat järjestetään, mutta päätettiin yrittää nyt näin edes jonkin aikaa. No, vanhempani selvästi eivät pidä ajatuksesta etten mene vielä KUNNOLLA töihin. eivät suoraan sano, mutta selvästi kanta paistaa läpi. kovasti äiti tivasi " eikös niitä hyviä allergialasten päiväkoteja ole" jne..... On jotenkin todella kurja olo, kun pitää yrittää omaa kantaa vakuutella ja perustella: että ehdin vielä, ja kokeillaan, tarvittaessa muutetaan suunnitelmaa jne.... yritän ajatella että olen " iso tyttö" ja miehen kanssahan men päätetään miten eletään, mutta silti....ei sille voi mitään että vanhempien mielipide jää kyllä kaihertaan mieleen.
ramika, onnittelut askelista,meillä pullotellaan, vasta opittiin kuukausi sitten.
tiivii ja V
Taapero, käynti hammashoitajalla ei ollut täälläkään mieltäylentävä. Alkoi saarnata äidinmaidon sokerivedeksi muuttumisesta 1v jälkeen yms. potaskaa.. Harmittaa kun Sinin hampaat on minulle tärkeä juttu ja olisin halunnut keskustella monista hampaisiin liittyvistä asioista, mutta hoitajan aika meni imetyksen mollaamiseen. :-( Vai että rohkea? :-D Laiska pikemminkin! Ensimmäiset 6kk on taatusti raskaat mutta sitten vauva alkaa jo seurata isosiskonsa puuhia ja antaa äidin vain olla! Näin olen asian suunnitellut... ;-) Hmm mutta jos tekee vain yhden lapsen, niin sehän roikkuu äidin lahkeessa ensimmäiset 12v haluten viihdytystä ja leikkiseuraa. Sitten onkin jo esibuberteetti tulollaan. Lapsi sulkeutuu omaan huoneeseensa, eikä kerro mitään tekemisistään. Äitinä saa toivoa, ettei niistä lapsen tekemisistä tule sitten kertomaan kukaan muukaan..
Aavis, vai että vauvaterapia!!! :-DDD Minun vetämänäni! :-D Sanoisinko että heittäkää ne kaarimaljat menemään sitten kun saan vauvani. Ei niiillä kaarimaljoilla ole käyttöä. Niiden tilalle suosittelen paria 200 litran tynnyriä.. Vai että " kohtuullisen" kokoinen maha! HeH, Aavikselle jo sanoinkin, mutta kerron sen teillekin, että työkaverini tuumi että tätä pienenmillä mahoilla on menty synnyttämäänkin.. :-) Jep, yleensä porukka repeää nauruun kun sanon että yli tämä menee.. Niin meni Sinikin ja juupelin iso olin Sinistäkin.
Äiti ja Isä tulossa yökylään, kuulivat ensiaskeleista ja päättivät lähteä katsomaan. Nyt täytyisi saada marjatta käyntiin!
Lila75
Ikäänkuin seuraksi torstille?
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5346897&t=5346878&appid=&…
Tiiviikin oli aloittanut, tuossa linkki.
Huomenna reissuunlähtö, tänään pitää pakata. En tajua, miten kaikki tavarat saadaan mahtumaan, vaikka paljon saadaankin periltä. Saamuska, sinä olet tainnut olla edellisessä elämässä enkeli - siitä on vielä rippeitä jäljellä. Lainaan jotakuta: " koska sinulla ei ole siipiä, en kutsu sinua enkeliksi; kutsun sinua ystäväksi"
Minoon muuten sitä mieltä, että me ollaan erityisen erityislaatuisia, ei meet muuten näin kivoja oltaisi :)
Meillä pyörii Muumit (kyseenalaista äitiyttä? halusin hetken kirjoitaa rauhassa). Vaikka Pyörsky erityisesti ja Väkkäräkin jonninverran tykkäävät, onkohan syy niiden suosimiseen siinä, että
minä
yritän omaksua Muumimamman tapoja toimia lasten kanssa ja Nuuskamuikkusen tapaa suhtautua... - no, asioihin. Ja kuinka konfliktit osataan ratkoa riitelemättä. Muumifilosofiaa?
Unohdin tässä kirjoittaessani kaiken, mitä piti kommentoida... Nyt on mentävä puuron syöttöön. Omaa napaa, anteeksi.
Mukavaa viikonloppua ja ensi viikkoa! Lukemassa varmasti tänään vielä käyn, mutta en ehkä ehdi kirjoittaa.
VauvaG: kaipaan. Silloin sai olla koneellapiiiitkään. Vauvan kannalta? En. Minä olen kommunikaattori. On ihanaa saada yhteys jota ymmärtää. Ai niin, imetystä kaipaan.
Ensi viikolla satasen aidat eli työpyräys. Meille tulee MLL hoitaja, hui. Ekaa kertaa on pakko tilata.
Joku väitti, että meidän pitäis pian muuttaa. hui.
Pikkujoulut JOOOO!!!
>Kukkuu ja Kukk<333s
Kaipaan vauvaa silloin kun Typy touhuaa :-) Oikeasti on ihanaa, että Typy viihtyy jo jonkin aikaa itsekseen ja hänen kanssaan voi kommunikoida ja hän osaa vaikka mitä. Mutta omaa aikaa on entistä vähemmän.
Ensimmäiset kaksi viikkoa vauvan kanssa kotona olivat väsyttäviä. Typy nukkui yöt suhteellisen hyvin, mutta päikkäreiden kanssa oli heikkoa ja hän tarvitsi koko ajan seuraa, taisi olla sellaista yleistä elämänpelkoa ja turvattomuutta. Uskon, että hän on saanut tarpeeksi syliä ja turvaasen verran luottavainen ja aurinkoinen tyyppi meillä on.
Miehestä aloin eilen kirjoittaa hyviä puolia. Meillä taitaa olla viha-rakkaus-suhde, sillä huomasin, että monet arvostamani hyvät piirteet saavat välillä myös ärsyyntymistä aikaan.
Tänään muuten ensimmäinen perjantai ilman Ottopoikaa. Arvaatte, ettei ole ikävä. Poika palasi kotiinsa vasta viime lauantai-iltana ja sehän sai aikaan sellaisen härdellin, että oksat pois, alunperin hän oli sanonut lähtevänsä heti torstaina eikä tietenkään kertonut meille suunnitelmiensa muuttuneen. Meillähän oli vieraita perjantaina ja isompi porukka oli tulossa sunnuntaina, joten paniikkisiivous ja ruuanlaitto siitä oli seurauksena.
Taitaa Typy tehdä päiväunta. Koitan saada kitisijän uneen...
Keilin & Typy
Hommaa olisi vaikka muille jakaa, kiireellisimpänä nyt tuo huomisen juhlan ohjelman saattaminen esityskuntoon. Olen ollut viime aikoina laiska pinoutuja, mutta se johtuu vain ja ainoastaan näistä kiireistä ja kun elämä taas tasaantuu niin skarppaan. Kunniasanalla! Minustakin Syys04mammat ovat ainutlaatuinen sakki!
VauvaGee: Kaipaan ja kybällä! *Niisk*
Viime yön vietin Lillin kanssa sohvalla, Lilli nukkui huonosti päiväunia eilen ja sammui yöunille jo seitsemän aikaan. Sitten hän heräsi puoliltaöin yskimään eikä saanut enää unta. Mies on nyt Lilliä hoitanut pääasiassa yöt joten katsoin että nyt on minun vuoroni ja silittelin Lilliä siis alakerran sohvalla koko yön. Meillä on 3+2 istuttavat sohvat ja laitin ne vastakkain niin meillä oli siinä Lillin kanssa mukava parisänky.
Käytiin eilen katsomassa meitin uutta kotia mittanauhan kanssa, keittiö pitäisi pikapuoliin tilata... No, käynnillä selvisi että edellinen asukas on löytänyt itselleen vuokrakämpän ja on ulkona jo 28.10! Eli alle kahden viikon päästä! Tuo Levin reissu siirtyy meitin kannalta huonompaan ja huonompaan ajankohtaan päivä päivältä... No, saapahan mies tehdä remppaa rauhassa. Ja anoppi lupasi tulla avuksi ja esikoisen seuraksi vaikka koko viikoksi jos on tarvis joten kyllä se varmaan sujuu. Täytyy vaan yrittää ajoittaa se muutto niin että olisin kotona. ;-)
Ynis, menkat alkoi kolme ja puoli viikkoa myöhässä viime sunnuntaina. Ja jatkuu vieläkin. Luulen että yhdet jäi vaan välistä pois. Minulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto 26 päivää, harvoin on edes yhtä päivää erehtynyt joten ihmettelin kyllä aika paljon.
Pyykkikone napsahti, täytyy mennä. Ihanaa viikonloppua kaikille! Tuskin kerkeän palstalle ennen maanantaita.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Tulisko joku mun kaa itikseen huomenna??? :) Voisin sanoa miehelle, että jää lasten kanssa kotiin ja minä voisinkin lähteä hakemaan pikkurinsessan kuvia ja shoppailemaan...
T: Ynis
MOnelt oot menos??Mä voisin kans jättää lapset ja miehen...
jatu
Monelta sulle sopis? Voi olla, että oisin tulossa sinne teidän suuntaan illaksi, mutta en ole siitä puhunut miehen kanssa ollenkaan:) Eli jos tulisin sun naapurustoon illalla, niin iltapäivä ois paras aika, mutta kyllä mulle muukin käy!
Kohta alkaa tukiviittomakurssi, joten palaan myöhemmin taas...
T: Ynis
Ps Jatu onko sulla vielä mun numero? Laita viestiä, jos on, tai laita sähköpostia...
on ollut mielessä viime päivinä, kun en ole ehtinyt kirjoittamaan, mutta muistankohan enää mitään.
Työkeskustelua olen yrittänyt seurailla. Toivottavasti en ainakaan lisännyt kenenkään ahdistusta ottamalla asian esille. Se nyt vaan on asia joka omassa mielessä pyörii ihan päivittäin, siis työ/hoito/raha-palapeli. Meillä kun ei ole ikinä ollut yhteisiä rahoja, eikä se siltä tunnu oikein nytkään, ei mun eikä miehen mielestä. Musta kyllä tuntuu lähinnä siltä, että kaikki mun " oma kiva" mikä maksaa enemmän kuin pari euroa siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Eli tuskin ostan itselleni vaatteita tms. jollei ihan pakko ole (tai kirpparilta korkeintaan) ja kampaajat sun muut jää ihan minimiin. Hierojalle kyllä aion mennä sit kun siltä tuntuu, se on niin tärkee.
Kyllä tää tilanne ahistaa, kun on tottunut ja opetettu itsenäiseksi ja miehestä riippumattomaksi (äidin tärkeimpiä opetuksia). Eikä mieskään tosiaan mitenkään iloinen tästä tilanteesta ole, ehkä johtuen siitäkin ettei hänen kotonaan ole rahaa jaettavaksi asti ollut. Mutta suostuu kuitenkin, kun mun mielestä on niin tärkeetä pitää typy vielä kotona.
Kieltämättä tuntuu siltäkin, ettei mun kotonaoloa paljon tueta. Siis eipä tuu ketään mieleen, joka ois sanonut, että hienoa kun vielä olet ja toivottavasti vielä voit jonkin aikaa olla. Voi olla että on sanonut, mutta en muista. Kyllä mun ympäristö enemmänkin kyselee töistä, eli oletko hakenut töitä, milloin aiot hakea... Siis kaverit (lapsettomat!), varsinkin saman alan ihmiset, varmaan hiukan ihmettelee että olen VIELÄ kotona vaikka lapsi on jo yli vuoden! Myös jotkut sukulaiset. Että kyllä tässä saa kirkkaana pitää mielessä oman kannan asiaan, kun ympäristön paineet on mitä on.
Se helpottaa omaa päätöstä, ettei ole työtä odottamassa, vaan entinen määräaikainen loppui aikanaan enkä ole myöskään kysellyt entisestä paikasta jatkoja... Muuten kahdesta muusta työpaikasta olen saanut tiedon tänne kotiin, joten olen aika luottavainen että kyllä sitä jotain sitten aina löytää, jotain pätkää varmaan mutta hyvä sekin. Tiedän muuten että moni ihmettelee sitäkin etten noita työpaikkoja hakenut, mistä mulle kerrottiin, olen aika monta kertaa saanut vastailla kysymyksiin noista! Onneksi mammakaverit tukee ainakin hiljaisesti :-)
Taidan laittaa pisteen ainakin hetkeksi tähän...
- marionette -
Ja kyllä oli tarpeen!!Hirviän sotkun saavat nuo lapset aikaan..
Naapurivakooja:Kyllä se mies eilen poikuletta vei :-)
Inhottavan harmaa päivä.Typyllä räkis jatkuu ja täällä kökitää,toivottavast ei nouse kuume tai muuten pahane et huomen pääsisin vähä täältä pois!!
Ramika eilen tuttipulloista kyseli..Meillä käytössä täysin.Typyllä pyörii vesipullo lattialla ja siitä pitkin päiviä hörppii,ni nyt ostin taikamukin ja siitä osas juoda ni vaihetaa vesipullo siihen.tänää ennen päikkejä annoin maidon nokkiksesta,mut ei suostunu nukkuu enneku sai vähä pulloo.Pitäs ehkä ne päivämaidot saada nokkiksee,mutaamuvelli ja iltamaito säilyy.
Iltamaidosta..Typy syö puuron,sit pesulle ja iltamaito makkaris-ei hyvä!!Pojan kans tehtii nii jo unikoulus,ikä 7½kk et puuro+tissit ja sit hampaanpesulle ja nukkumaa,mut typy juo sen maidon hampaanpesun jälkee.Tämä pitäs muuttaa mut ei jaksas!!Tämä maito häiritsee mua nyt eniten..
Kukkuu:MLL kokemukset sitten jakoon..
Ei taida nyt asiaakaan olla..Ruokaa pitäs laitella..
Ynis:laitoin viestin et jos ei tullu perille kerro.
jatu
Mulla onneks omat sekä miehen vanhemmat on sitä mieltä et ei typyä hoitoon.Pieni on ja koti paras :-) Kiva kun ei sitä tarvitse mitenkään perustella ja äiti myös luvannu auttaa jos tulee tiukkoja paikkoja rahan kans esim.lääkärijuttuja.
Nyt kyllä taas iskee se omarivarikaipuu,mutta en kyllä asnunnon takia töihin lähtis, kun meillä on ihan kiva koti ja tilaakin tarpeeks 4h+k+s,mutta mutta kerrostalosta tahtos pois!!
jatu
muakin häiritsee eniten iltamaito makkarissa (ja yömaito). ei hyvä, päivämaitojakin pitäis järkeistää. Yritys alkoi tänään.
Ihan hyvää työ/hoitokekustelua käyty. se yhtälö ei ole todellaakn simppeli.
Mihnä taas kaikki?
Täällä taitaa pikku hiljaa helpottaa, ei ole toisella niin kauhea kiukku enää, no onhan isi tulossa illalla kotiin, niin mitäpä sitä enää:)
Eilen soittelivat keskussairaalasta meidän tämän hetkistä tilannetta ja pääsin oikein kunnolla vuodattamaan. OIkeastaan tämä olikin ensimmäinen keskustelu, jossa mä tunsin että munkin mielipiteet otettiin huomioon ja neuvot olivat järkeviä. Saadaan aika parin viikon päähän ja suhtautuivat ihan vakavasti tuohon Motin väsymykseen. Neuvoivat muutenkin hyviä vinkkejä siihen, miten voitaisiin yrittää herättää Motin omaa kiinnostusta ruokaa kohtaan. Sanoivat myös että annetaan maitoa niin paljon kuin vain juo, pelkäsin että sanovat että sitä pitää rajoittaa ja väkisin saada toinen syömään.
Mun vanhemmat ei sitten tulekaan, äitillä on ripuli. Onneksi eivät tänne kerenneet, moista tautia en Motille nyt halua. Nyt on vaan ongelma, että mihin mä nuo ruoat ja herkut tungen? En haluaisi omaan napaanikaan....:)
Iloiset Wiikonloput!
Aavis ja Motti
Oli pakko sen verran ehtiä kirjoittaa, kun luin noi teidän huolet. Elkää antako niiden maitojen nyt murentaa mieltä.Kyllä ne aikanaan jää pois, eikä saa kuunnella muita. Jos se on niin suuri nautinto pienelle ihmiselle, niin hampaista ja muista viis. Meillä aikuisillakin on erilaisia nautintoja ja täytyyhän pienillekin niitä suoda. Kyllä sinne suuhun varmasti jotain lopulta jää. Oon itekin meijän tissimaidon tissuttelusta ollut vähän huolissani (varsinkin eilisen masentavat hampihoitajalla käynnin jälkeen), mutta eikö toi psyykkinen puoli mene hampien ohi.
Hip hei, huoli pois ! Pullot lähteköön, kun tahtoo!
juu, en jaksa pahemmin stressiä iltpullosta ottaa,ihan muutenkin saikkaamista syömisen ynnä muun suhteen. ja kun viimein alkoi sentään korviketta juoda, nii ei nyt heti jaksa alkaa rajottaa : )
Aavis, minkäslaisia ohjeita sait ruokahalun herättämiseksi lapsoselle? kiinnostuneena kyselee hän.
tiivii
vauvagallup: En, en, en kaipaa. Toisaalta se tekee surulliseksi, kun en kaipaa. Siis, kun oli niin raskasta. Molempien koliikki ja todella rikkonaiset yöt. Taisin silloin itkeä enemmän kuin hymyillä, saati nauraa. Aina riittämätön olo, koska kun toisen otti syliin, niin toinen odotti jo vuoroaan.
Nyt on niin helppoa ja ihanaa verrattuna siihen, mitä oli vielä muutama kuukausi sitten. Vauhtia piisaa, mutta sehän on vain mukavaa!
sanna-leena
Kohta mentävä päiväkotireissulle (Jatu, veiköhän miehesi eilen pojan hoitoon? - miten niin naapurivaklailua:)))
Sitä ennen:
Vauvag: en kaipaa vauva-aikaa, paitsi sitä illuusiota kiireettömistä päivistä ja jatkuvasti nukkuvasta vauvasta (eihän se tainnut ihan niin mennä). 3 vauvaa en enää haikaile - sen sijaan, jos me oltais yhteiskuntakelpoisia niin haluaisin adoptoida, mutta valitettavasti ei täytetä talousstandardeja. Peesaan Pilettiä, kaikki iät ja vaiheet on just silloin sopivan tuntuisia, mutta olen kyllä onnellinnen että ekat 6 kk on TODELLAkin ohi (nyt enemmän aikuiselle ymmärrettävää vuorovaikutusta).
Meidän pojilla ikäeroa 5 v joten isommasta on ollut paljon apuakin ja on voinut selittää miksi pitää vauvaan joskus (??) enemmän keskittyä. Tästä ehkä kuulemme 10 v kuluttua?
Kannatan pikkujouluja lapsetta.
simam