Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mistään päätellä etukäteen millainen kudostyyppi on (raskaus ja synnytys)?

Vierailija
23.09.2010 |

Voiko mistään asioista ennustaa, millaisia muutoksia raskaus ja synnytys aiheuttaa kropalle? Kuten tuleeko pahoja raskausarpia, jääkö maha roikkumaan tai kuinka hyvin alapään paikat antaa periksi vai repeääkö ne helposti? Sanotaan että riippuu kudostyypistä. Mistä sen sitten voisi päätellä? Omasta äidistä ei kai voi päätellä paljoa, kun isän geenitkin vaikuttaa...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihduttanut sitten, tiedät, kestääkö sun nahka.

Vierailija
2/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin ja siskon perusteella voi jotain arvailla mutta eipä sitä koskaan etukäteen voi varmaksi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimisellä kolmanneksella raskaana ja ei oo yhtään tullu arpia, ainakaan vielä. Mutta jotenkin ajattelin alussakin että ei mulle varmaan pahemmin tule kun joskus nuorena ollaan kavereitten kanssa vertailtu ihoa, esim kyynärpäästä käsi suorana kun venyttää nahkaa, mulla venyy ihan järkyttävästi, tulee sellanen lähes viiden sentin pötkäle nahkaa irti kädestä ja palautuu sitten ennalleen. Yks kaveri taas on niin "paksunahkainen" että kyynärpäästäkin hyvä jos saa pinsettiotteella edes kiinni. Ja toinen kaveri oli jotain siltä väliltä.

Voihan mulla vielä niitä arpia tulla, oon kovasti kyllä ihoa rasvaillukin, mutta en tiedä, luulisin että ihon venyvyydellä jotain vaikutusta ainakin tuohon on.

Vierailija
4/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kyynärpäätestiä ja mulla venyy iho varmaan tuon viissenttiä! En ole lihonut enkä laihtunut paljoa, ehkä 7kg haarukan sisällä paino vaihdellut, joten ei ole siit löllöä ihoa tai arpia jäänyt. Yhdellä kaverilla on raskausarpia siitä kun on kasvanut "normaalipainoon" teini-ikäisenä.

Vierailija
5/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kyynärpäätesti! Mullakin tulee hirveä pötkäle ihoa eikä tullut yhtään raskausarpea kuten ei äidillenikään.

Vierailija
6/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä toimi, nahkaa lähtee ehkä sentti.

silti ei tullut raskaudesta yhtään arpea ja palauduin muutenkin nopeasti.

Vierailija
7/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli jo muurrosiässä raskausarpia lantiolle ja rintoihin, vaikka olin aina alipainoinen eikä tissit siis oleet edes mitkään valtavat.

Raskausajan raskausarvet tulivat joskus ihan viimeisinä viikkoina. Oikeastaan niiden pahuuden tajusi vasta kun iho oli vetäytynyt takaisin.

Vierailija
8/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös! Mulla kaksoissisko teki lähes 10 vuotta sitten lapsensa, ja palautui oikein hyvin entiselleen, itse seuraan nyt 10 vuotta perässä, ja pahasti pelkään että jää enemmän merkkejä raskaudesta, vaikken ole lihava tai muutakaan...

Tosin siskolla tuli raskausarpia, mulla ei ainakaan vielä ole yhtään, rv 36 menossa.

Ja mä harrastan paljon enemmän liikuntaa ja olen aina harrastanut siskooni verrattuna, joten se on ehkä mun puolella. Eikä mun iho kyllä veny yhtään kyynärpäästä:/

En sitten tiedä miten mahan "pinkeys" vaikuttaa palautumiseen, ovat neuvolassakin ihmetelleet miten mun maha voi olla näin pinkeä...

En sit tiedä millanen sen mahan normaalisti pitäis olla, mutta on tuolla iso lapsi ainakin arvion mukaan, et se varmaan myös vaikuttaa.

Iho itsessään on mulla ainakin ihan normaali, ei ohut tai herkkä, aika kovanahkanen kai se on, ei pala auringossa eikä ole luomia eikä punoita tmv.

No, kohtahan tuon näkee, miten oma kroppa palautuu, mutta itse veikkaisin omalla kohdalla,että mitään ongelmia sen suhteen ei pitäis olla, paitsi iän vaikutus palautumiseen..

Vierailija
9/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausarvet vasta ihan viimeisinä viikkoina... Ehdin jo hihkua että onneksi mulle ei ole tullut raskausarpia mutta tulipa vaan kuitenkin.

Vierailija
10/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nimenomaan kuvitellut että mun kudostyyppini olisi ollut jotenkin tosi napakka, kun vielä nelikymppisenä ei ole esim. rypyistä tietoakaan, mutta hah. Maha venyi tosi pahan näköiseksi, se ihan siis roikkuu tyhjänä pussina (ei raskausmahan kokoisena sentään, mutta roikkuvana silti) vielä vuosien jälkeen viimeisestä synnytyksestä.

Vierailija
11/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselläni ei nahkaa juuri "irtoa". Silti ei tullut yhden yhtään raskausarpea, vaikka mun vatsa oli järkyttävän iso (olen siro ja pienikokoinen). Myöskään en revennyt, vaikka oli nopea synnytys ja iso vauva. Äidilläni ja siskollani sama tilanne eli perimästä voinee päätellä aika paljon sitä suuntaa. Kudokseni ovat joustaneet myös toiseen suuntaan eli vatsanahka on vetäytynyt hyvin normaalitilanteeseen synnytyksen jälkeen. Öljyillä lotrasin koko odotusajan, joten ehkä sekin on auttanut asiaa.

Vierailija
12/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ho itsessään on mulla ainakin ihan normaali, ei ohut tai herkkä, aika kovanahkanen kai se on, ei pala auringossa eikä ole luomia eikä punoita tmv.

Ei luomia > ei arpia, venymisiä

Paljon luomia > takuuvarmat raskausarvet

Vierailija
13/13 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joskus leikattu jostain kohtaa, niin arven paraneminen voi kertoa jotakin. Ja kätilöt väittävät, että punahiuksiset vuotavat usein enemmän verta = heikommat kudokset. Tätä ei kyllä varmaankaan ole tieteellisesti todistettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi