En kuulu kirkkoon. Voinko viedä lapseni (joka kuuluu kirkkoon) kirkon kerhoihin?
Kommentit (12)
Älä nyt vaan vääräuskoinen pakana-ateisti sinne sisälle mee, kun tarttuu oikeiden ihmisten lapsiin sun moraalittomuutes ja väärä tapas elää.
Useimpien seurakuntien lastenleireille kyllä pääsee vaikka lapsikaan ei kuuluisi kirkkoon. Kaikilla srk lastenleireillä, joilla minä olen ollut isosena, ei myöskään ole ollut lapsille mitään hihhulointia, vain iltaisin iltahartaus ja muistaakseni myös aamuisin aamuhartaus. Olisiko ollut ruokarukouksetkin.
itse ei kuulu kirkkoon mutta minä kuulun?
tietenkään ei ap
voi viedä seurakunnan kerhoon vaikka kukaan perheestä ei kuulu kirkkoon. Eihän se ilmainen kerho ole (ainakaan täällä)
Tyttö aloitti kerhon vaikka ei ole kastettu, enkä minä kuulu kirkkoon. Toivottivat sydämellisesti tervetulleeksi.
Tyttö aloitti kerhon vaikka ei ole kastettu, enkä minä kuulu kirkkoon. Toivottivat sydämellisesti tervetulleeksi.
joissakin seurakunnissa ne ovat kirkkoon kuulumattomille maksullisia. Se on tietysti ihan kohtuullista.
sitten hakiessasi suureen ääneen kerro lapselle, että Jumala ja Jeesus on vaan satua.
kaksi vanhinta ovat käyneet päiväkerhossa ja koko porukalla ollaan käyty perhekerhossa vaikka kukaan meistä ei kuulu kirkkoon
(ainakin Meilahdessa) ne on kaikille maksullisia
joissakin seurakunnissa ne ovat kirkkoon kuulumattomille maksullisia. Se on tietysti ihan kohtuullista.
Lapsesihan on kirkon jäsen. Kerhoihin otetaan kirkkoon kuulumattomiakin.
Jos kuntanne ei tarjoa päiväkerhoja, voisit kysellä kerhoista kunnasta. Kun tarpeeksi moni sanoo vievänsä lapsensa päiväkotiin "virikehoitoon", kunnalta voi hyvinkin alkaa löytyä kiinnostusta päiväkerhojen pyörittämiseen. Eri asia on tietysti se, jos haluat lapsesi välttämättä seurakunnan kerhoon etkä kunnalliseen kerhoon.
sitten kuuluu?
Vai miten te olette saanut kasteen?
Meilläpäin ilmaisen kerhopaikan saa lapsi, jonka toinen tai molemmat vanhemmat kuuluu kirkkoon ja näin maksaa veroja. Muut sitten maksaa pienen kerhomaksun, lapsi kun ei niitä veroja maksa.. ;)