Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meidän viikon ruokalista

Vierailija
23.09.2010 |

Ja joo, saa haukkua, ei kolise missään. Mulla ei ole ravintolaa, eikä kodinhoitajaa. Työpäivän jälkeen pitäisi olla jotain lapsille, joten

ma

makkarakeitto

perunamuussi ja jauhelihakastike

ti

makkarakeitto

makaroonia ja jauhelihakastiketta

ke

kinkkukiusaus

makkarekitto / hernekeitto

iltapalaksi pienempi muksuista söi spagettia ja yhden lihapullan, koska tein torstain päivän ruuan valmiiksi, ja keitin spagettia klo 18-19 aikaan kylässä olevalle läheiselle sukulaiselle, joka "nääntyi nälkään" kun ruoka tuoksui ja muksu tuli ilmoittamaan että hänkin haluaa.

Joten tänään to

perunamuussia tai spagettia, kanankoipia tai lihapullia

ja samaa perjantaina.

Niin, yksipuoleista ehkä joo. Isommalla on kouluruoka kaverina ja pienemmälläkin normaalisti päiväkodin ruoka, mutta tällä viikolla oli kotona isin kanssa. Siksi on sekä lounas että päivällinen.

Viime viikolla oli mm. kyljyksiä ja kalaa.

Keittoja ja kastikkeita teen aina ison annoksen, sitä syödään sitten useampi päivä ja tuo makkarakeitto on semmonen, mistä pienempi muksu tykkää, söisi vaikka aina.

Viikonlopuksi laitan broilerikastikkeen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ankeeta.

Ja kamalaa makkaraa noin paljon, huhuh

Vierailija
2/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä marjat? Kiisselin saa helposti vaikka kaupan pakastemarjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne köyhät syö.

Kinkkukiusaus (valmiseines) ja hernekeitto (itse tehtyä) kuten jauhelihakistikekin (itse tehtyä) on ruoka-auvsta saatua.

Ei siinä kuusenkerkkähyytelöitä ostella eikä kauden kasviksia juurikaan frteerata. Kaupasta jotain, mihin rahat riittää ja kattilaan sen mukaan.

En illalla jaksa enkä ennätä tehdä uutta ruokaa joka pv.

Viikonloppuna on riisiä broileri-vihanneskastikkeen kanssa, mutta luulen että lapset tykkää perunamuussista enemmän, joten teen heille sitä.

Vihannekset ja hedelmät ovat silloin, kun raskin ostaa. Nyt on banaania, salaattia ja kurkkua, nekin syödään välipalaksi ja ruuan kaverina, en vaan tuossa viitsi luetella.

Vierailija
4/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä marjat? Kiisselin saa helposti vaikka kaupan pakastemarjoista.

Kiisseli syötiin, sitä ei jäänyt tälle viikolle ja viikonlopulle teen uutta. Pakastin on täynnä marjoja. Nyt söivät leipää ja jugurttia ja hedelmiä välipaloiksi. En minä niitä tähän luetellutkaan.

Vierailija
5/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ja makkaraa on paljon, koska sitä saa ruoka-avusta.

Käymme molemmat töissä, mutta emme pärjää näillä tuloilla ja näillä lainoilla, menoilla ja kuluilla, mitä nyt on, ja olemme patti-tilanteessa, siksi ruoka-apu. . Minulla on koulutus ja ammatti, mutta olen matalapalkka-alalla. Ikää meillä on sen verran paljon, 40+ etten enää viitsi pienten lasten kanssa alkaa korkeakoulututkimusta suorittaa.

Vierailija
6/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajua tätä ruokalistojen esittelyä täällä. Kellään meistä ei varmaan joka viikko ole mitään gourmeeta ja kiireessä yritetään monesti päästä helpolla ruoanlaiton suhteen, joten en myöskään ymmärrä arvosteluja. Mutta itselleni ei tulisi mieleenikään tänne laittaa omia ruokalistojani=)

Vierailija
7/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ruokaa ei jääkaappiin mahtunut viikonlopun juhlien takia ja maanantaina menin kauppaan syömisen jälkeen.

Tiistaina oli jauhelihakastiketta(jauhelihaa, tomaattimurskaa, sipulia jne), pastaa ja wokkivihanneksia.

Eilen oli kasslerpihviä, lohkoperunoita, pippurikastiketta, fetasalaattia ja patonkia.

Tänään kanaa kermakastikkeessa, riisiä ja amerikan vihanneksia.

Huomenna jauhelihakastiketta, spagettia ja wokkivihanneksia tai risottoa.

Viikonlopusta en vielä tiedä.

Mitäs ap tykkää tuosta ruokalistasta?

Olen kotona 1,5v lapsen kanssa ja syön iltapalaksi/aamupalaksi yli jäänyttä ruokaa tai pakastan tai jonain päivänä syön muutaman edellispäivän jämät.

Vierailija
8/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen tässä flunssasta toipumassa ja juuri laitoin t-lusikallisen kuusenkerkkähyytelöä teekupilliseeni.

Vierailija
9/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ruokaa ei jääkaappiin mahtunut viikonlopun juhlien takia ja maanantaina menin kauppaan syömisen jälkeen. Tiistaina oli jauhelihakastiketta(jauhelihaa, tomaattimurskaa, sipulia jne), pastaa ja wokkivihanneksia. Eilen oli kasslerpihviä, lohkoperunoita, pippurikastiketta, fetasalaattia ja patonkia. Tänään kanaa kermakastikkeessa, riisiä ja amerikan vihanneksia. Huomenna jauhelihakastiketta, spagettia ja wokkivihanneksia tai risottoa. Viikonlopusta en vielä tiedä. Mitäs ap tykkää tuosta ruokalistasta? Olen kotona 1,5v lapsen kanssa ja syön iltapalaksi/aamupalaksi yli jäänyttä ruokaa tai pakastan tai jonain päivänä syön muutaman edellispäivän jämät.

Niin, minunko pitäisi tuosta olla jotain mieltä, kun meidän ruokalista ei kellekään kelvannut, paitsi lapsille joista isompi tosin ei tuosta kinkkukiusauksesta tykkää ja herekeitonkin mies söi.

Jauhelihakastike, jossa tomaattimurskaa. Niin, mitä sitten. En tiedä mitä tuossa meidän kastikkeessa oli, kun en itse ole sitä tehnyt, vaikka se itsetehtyä olikin. En itse syö ns. punaista lihaa.

Pippurikastiketta meillä ei kukaan syö. Paitsi mies, yhdelle ihmiselle en viitsi tehdä.

Kermaa lurautan kastikkeeseen jos ruoka-avusta saan tai raskin ostaa.

En ole mikään gourmeekokki muutenkaan, nyt on mielikuvitus kovilla kun pitää miettiä mihin on rahaa, että lasten maha täyttyisi ja olisi kaikki ruoka-aineympyrästä kuitenkin.

Olin kotona 3 vuotta, kahden lapsen kanssa. Nyt palasin takaisin minimipalkkaiseen työhön. Talous on kuralla edelleen ja tulee olemaankin, koska miehen kaikki palkka menee velkoihin ja lopulla maksetaan asuminen. Toimeentulotukeen emme ole oikeutettuja.

Ja sulle joka meitit, miksi tääll ruokalistoja tuodaan julki.

Siksi, että joku kartanokokki tuossa luetteli omistamansa ravintolan viikon lounaslistan ja kauhkoo sieltä kotiin lapsilleen ruokaa ja sitten kaikki kuvittelee että kotäidit tai työäidit oikeesti kotonaan kokkaa tommosta, ja kun semmosta pitäisi, av-mammojen mielestä. No, tässä on totuus. Ei vain äidistä, perheestä, vaan tuloloukussa elävästä perheestä.

Vierailija
10/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen tässä flunssasta toipumassa ja juuri laitoin t-lusikallisen kuusenkerkkähyytelöä teekupilliseeni.

En edes muista milloin olen ollut flunssassa, vaikken ole ikinä mitään kuusenkerkkähyytelöitä maistellut.

Vierailija
11/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassler oli tarjouksessa ja niin taisi olla jauhelihatkin jos oikein muistan. Pakastevihannekset on halpoja ja kuusenkerkkähyytelönkin on sukulaiseni tehnyt ja minulle antanut.

Ei ole rahaa hienoihin ruokiin jos ei tarjouksessa satu olemaan, tai ruokaan ja hedelmiin ehkä, mutta sitten ei muuhun.

Kaikki menot olen minimoinnut ja autonkin pistin myyntiin, tosin harkitsen josko ostaisin jonkun tilalle. Auto ei ole niin pakollinen juttu ellen nyt halua sukulaisia mennä tapaamaan.

-10-

Vierailija
12/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa

En edes muista milloin olen ollut flunssassa, vaikken ole ikinä mitään kuusenkerkkähyytelöitä maistellut.

Harvoimpa itsekään kipeänä olen, mutta nyt on viimeisen kuukauden melkein jokainen kaveri ja sukulainen ollut flunssassa niin tarttuipahan se sitten minuunkin. Onneksi sen verran lievänä että yhden päivän oli kurkku kipeä ja pari päivää oli nuha. Tänään enää pikkuisen toinen sierain tukossa ja viimeistään huomenna olen taas ihan kunnossa.

Vierailija
13/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä toiseen lihapullia ja perunoita tai muussia, makaronilaatikkoa, kanakastiketta ja riisiä tai perunoita, uunikirjolohta ja perunoita. Joskus pinaattilettuja tai kalapuikkoja tai pitsaa. Lisäksi ruuan kanssa on salaattia, tomaatti ja kurkkua tai porkkanaraastetta.

Syödään siis ainoastaan päivällinen. Ruuasta riittää yleensä kahdeksi päiväksi. Viikonloppuisin syödään samaa ruokaa lounaaksi ja päivälliseksi.

Keittoja syövät niin huonosti etten viitsi niitä tehdä. makkaraa ja nakkeja eivät myöskään suostu syömään. Lihasta vain jauhettu muoto kelpaa.

Vierailija
14/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi kokoliha maittaa, samoin kasslerit.

Mutta jutun idea onkin, että kun oikeasti perheissä syödään aika lailla samaa päivästä toiseen, joskus joku viikonloppuna innostuu enemmän kokkaamaan tai jos on erityistilanne.

Niitä kaikenlaisita sälää sisältäviä ruokia havoissa perheissä on, samaan tapaan kuin ruokaohjelmissa tai ruokalistoilla.

Päivästä toiseen lihapullia ja perunoita tai muussia, makaronilaatikkoa, kanakastiketta ja riisiä tai perunoita, uunikirjolohta ja perunoita. Joskus pinaattilettuja tai kalapuikkoja tai pitsaa. Lisäksi ruuan kanssa on salaattia, tomaatti ja kurkkua tai porkkanaraastetta. Syödään siis ainoastaan päivällinen. Ruuasta riittää yleensä kahdeksi päiväksi. Viikonloppuisin syödään samaa ruokaa lounaaksi ja päivälliseksi. Keittoja syövät niin huonosti etten viitsi niitä tehdä. makkaraa ja nakkeja eivät myöskään suostu syömään. Lihasta vain jauhettu muoto kelpaa.

Vierailija
15/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotakuta ei kiinnosta ihmisten ruokalistat, niin miksi niitä pitää tulla tänne lukemaan?? On paljon muitakin aloituksia, lukekaa niitä..

Ruokasi ovat sellaisia, mitä itsekin olen lapsuusajan syönyt.. Ei ruuasta kannata älytöntä stressiä ottaa. Hedelmiä, kasviksia välipaloina ja marjoja silloin tällöin jälkkärinä.. Hyvin pärjäät!

Mielestäni ihan hyvät ruuat ja taidanpa itsekin tehdä tänään makkarakeittoa, kun tarjouksesta ostamani sininen lenkki odottaa jääkaapissa käyttöä :)

Lisää vain ruokaehdotuksia. Meillä on joka toinen päivä kanaa, kun se on 2v lapsen herkkua, yksipuolista sekin, mutta onhan siinä proteiinia ja vitamiineja.. Kunhan jotain syödään :)

Vierailija
16/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs esim. kaalilaatikko / kaalikeitto? Edullista ja hyvää. Kalamurekepihvejä voi tehdä esim. seitistä ja lohesta. Lihaperunasoselaatikko ja makaronilaatikko on helppoja tehdä, kuten myös vokkiruuat. Miltä kuulostaa jauhemaksapihvit tai paistettu maksa? Chili con carne jauhelihasta, ei tarvitse maustaa tulisesti. Uuniperunat erilaisilla täytteillä... Osan ruuistahan voi tehdä illalla jo valmiiksi, jos on työläämpiä.

Vierailija
17/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei ole varmaankaan herkkua, mutta onhan päiväkodissa ja koulussakin syötävä sitä mitä tarjolla on. Meillä on sellainen periaate. Aina ei voi kaikkia miellyttää, kun on iso perhe. Mutta ottavat sen verran kun syövät, lisäksi leipää, maitoa ja kasviksia.

Puurot ovat myös hyvää ja edullista syötävää, esim. koulussa ohrapuuro on lasten herkkua!

Vierailija
18/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruokalistanne kuulostaa ihan hyvältä!

Meidän lapset ovat hoidossa ja syövät iltaruualla todella vähän. Siksipä meillä syödään 2-3 päivää samaa ruokaa. Tällä viikolla on ollut kanakastike+pasta, nakkikeitto, kana-riisilaatikko.. En ole kokenut, että ruokalistamme olisi ankea. Ihan perusruokaa tämä mielestäni on ja pyrin siihen, että lihaa-kanaa-kalaa tulisi suurinpiirtein tasaisesti.

Vierailija
19/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruuan lapsille. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta kaikkea pitää vähän maistaa, ja sen homman jätän päiväkotiin ja kouluun. Siellä toimii tosi hyvin ja minun lapseni on se, joka syö koulussa lautasen tyhjäksi ja on nälkäinen. EI siksi, etteikö kotona olisi ruokaa, on siellä aamupalat ja päivälliset, välipalat ja iltapalat kuten kaikilla, lapsi vaan on hyväsyömänen ja kun kotonakaan ei gourmeeta ole, kouluruoka on hyvää :) Ilmeisesti huonojen äitikokkien lapset tykkää sitten kouluruuasta :) :) :)

Kotona teen sellaista ruokaa, ettei tarvitse tapella. Olen itsekin ollut ns. ranttu ruuan suhteen, mutta ruokalistani on laajentunut iän myötä.

Kaalilaatikosta / keitosta eivät tykkää. Kalamurekepihvejä en todellakaan ala itse väsäämään, ja valmiina olen joskus ostanut ahvenpyöryköitä, niistä tykkäsivät, mutt tällä viikolla niitä ei nyt ole. Myöskään pinaattilettuja ei ole tällä viikolla, kun viime viikolla syötiin niitä.

Makaronilaatikko on perusruokaa, mutta jos teen sitä,s itäkin syödään useampi päivä. Eikä lapset kovin siitä tykkää.

Jauhemaksapihvit tai paistettu maksa ovat ruokia, jotka jätän jollekin muulle valmistettavaksi. Jauhalista tein tällä kertaa pullia, kun menevät paremmin kuin pihvit, jostain kumman se pyöreä on parempaa kuin litteä :)

Mitä väliä, samaa evästähän se on.

Teen lähes kaikki ruuat illalla valmiiksi. Mutta en aio seistä iltaa lieden äärellä väsäämässä. Mikä ilta se lapsille on, jos joka ilta seison lieden ääressä laittamassa seuraavan päivän ruokaa?? Samahan se on sitten kokata ko. päivän ruoka.

Mitenkäs esim. kaalilaatikko / kaalikeitto? Edullista ja hyvää. Kalamurekepihvejä voi tehdä esim. seitistä ja lohesta. Lihaperunasoselaatikko ja makaronilaatikko on helppoja tehdä, kuten myös vokkiruuat. Miltä kuulostaa jauhemaksapihvit tai paistettu maksa? Chili con carne jauhelihasta, ei tarvitse maustaa tulisesti. Uuniperunat erilaisilla täytteillä... Osan ruuistahan voi tehdä illalla jo valmiiksi, jos on työläämpiä.

Vierailija
20/24 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajua tätä ruokalistojen esittelyä täällä. Kellään meistä ei varmaan joka viikko ole mitään gourmeeta ja kiireessä yritetään monesti päästä helpolla ruoanlaiton suhteen, joten en myöskään ymmärrä arvosteluja. Mutta itselleni ei tulisi mieleenikään tänne laittaa omia ruokalistojani=)

Ottaen huomioon mitä kaikkea muuta skeidaa tänne kirjoitellaan, niin ruokalistoja voi tänne ihan huoletta kirjoitella!! Ties vaikka joku sais niistä vinkkejä! Ja kovasti näitä luetaan ja kommentoidaan eli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan